Kuntopyörä - Hiottu tehopakkaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wonder
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 KUNTOPYÖRÄ – RAUTAINEN KARDIOKUNINGAS SALILLA 🔥

Meta description: Hiottu tehopakkaus, joka rakentaa kestävyyttä, polttaa rasvaa ja antaa jaloille armottoman työvuoron ilman iskuja nivelille.

Eli oon treenannut nyt kesän alkaessa seuraavasti. Puoltatuntia ennen treeniä oon rouskutellu termogeeniset nassuun ja treenin alkaessa polkenut lämmittelyksi kuntopyörää n. 10minuuttia, sen jälkeen kovat treenit (joiden kesto n.1-1,5h riippuen lihasryhmistä) ja treenin jälkeen rasvanpoltto kuntopyöräilyä puolisen tuntia. Kysymys kuuluu: Otanko palautusjuoman ennen kuntopyöräilyä, sen aikana vai vasta lopuksi koko treenin päätyttyä??

Olen kokeillut kaikkia tapoja, enkä huomaa juurikaan eroa niissä mutta varmasti näistä tavoista jokin on kemiallisesti/fysiologisesti jne tieteellisesti todistetusti parempi.

Eli heittäkääpä kommenttia, kiitos!!

ChatGPT Image Nov 29, 2025 at 11_07_46 AM.webp

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Joo tuskin tuolla on kovinkaan suurta merkitystä millon sen juot! itse olen ottanut vasta sen pyöräilyn jälkeen...sehän on vielä treeniä, sillä minä ainakin poljen melko kovaa (jotta pulssi nousisi tarpeeksi)...polkiessa vettä, palautusjuoma sit perään!

periaatteessa kai se olis paree ottaa pyöräilyn perään ,jos et tuntikausia syklaa,sillon poljet jo vähillä hiilareilla vähän niinku aamulenkki ennen aamupalaa,mut jos poljet maratoonia ni määrätyn ajan kuluessa ne hajotetut lihas syyt alkaa sulkeutua eikä protsku imeydy enää niin hyvin.mä poljen yleensä 30-60 min ja vetäsen sit kunnon hiilari-protskut.

-----------kyllä hydr.soija rulaa ,muu on hienostelua----------

Ajattelin tässä jos raskis niin ostas kuntopyörän eli missä hintahaarukassa noi nykyään pyörii? Mitä kannattaa ottaa huomioon ostaessa? Mistä sais halvalla semmosen peruspyörän, mutta kuitenkin semmosen että sitä kehtaa pitää sisällä kämpässä.

Tunturi on hyvä jos vähän kalliimpi. Jäsy, ei mikään köppänen marketrimpula. Hyvää pyörää on mielekkäämpi polkea. Kannattaa vähän panostaa, ei noita joka vuosi tule kuitenkaan ostettua.

Muutoin pyörä on hyvä olla olemassa, huono keli, tai ei muuten päivään sovi muuta treeniä, vetää pyörällä jonku 40-50 minuuttia, niin tietää jo tehneensäkin jotakin.

Ei halvin vaihtoehto, mutta varmasti hauskin!

http://www.reebokcyberrider.com/

Jos omistat PC:n, PS1 tai PS2:en niin tämä olis kiva valinta. Fillari toimii niin että mitä kovempaa poljet niin sitä kovempaa esim autopelissä auto kulkee. Ohjailu tapahtuu kahvoissa olevista namiskoista! Yhdistetään pelaaminen ja urheilu! Muistaakseni Stockmannin pitäisi ko. tuotetta myydä, tai ainakin tulee lähitulevaisuudessa aloittamaan myynnin.

Ja tuon Cyberriderin hinta tulee olemaan 500 eukon tietämissä, joten ei paha. Aion hankkia joskus, kun asunto vähän suurenee.

Halpaa muovipyörää ei kannata ostaa, koska varmuudella sen käyttö jää kymmeneen minuuttiin. Pyörä, jota yleensä voi polkea, on kallis. En tiedä mikä niissä maksaa, mutta näin vain on. Kysyntä on kai niin pientä, kun kaikki ostavat niitä muovirimpuloita pölyttymään. Hyvässä kuntopyörässä on ehdottomasti painava vauhtipyörä sekä kunnollinen ajoasento. Satulan on oltava myös normaali eikä mikään sohva, kuten halvoissa malleissa on. Hyvä kuntopyörä on toisin sanoen spinning-pyörä.

Yritin etsiä searchillä mutta ei osunut silmään vastaavaa threadia, pahoitteluni jos tälläinen threadi on jo olemassa.

Eli eli...Yleisesti puhutaan että jos hyppää ns. kylmiltään polkemaan kuntotsygää niin rasvan poltto alkaa vasta n.30min päästä kun elimistö on käyttänyt muut energiat, kysymys kuulukin että jos tekee punttitreeniä esim. 60minuuttia ennen kuntopyörää, meneekö edelleen sama 30min että pääsee polttamaan rasvaa tehokkaasti?

Yritän optimoida oman salikäyntini mahdollisimman tehokkaasti, tarkoituksena on tiputtaa painoa mahdollisimman pienellä lihasmassan vähennyksellä. Tällä hetkellä n. 92kg (180cm), tavoitteena 85kg kesään mennessä.

Lisäkysymyksenä lisäproteeinin anniskelu, käytössä maito/soijaproteeini yhdistelmä (eli pitäisi olla aika pitkävaikutteisia) jota olen ottanut n. 1-2h ennen salia sekä n. 30min salilta tulon jälkeen (eli noin 1½h varsinaisen punttitreenin jälkeen), onko tämä hyvä vai pitäisikö proteiini ottaa erilaisella aikataululla?

Syön aika vähän (ja harvoin, duunissa ei oikein voi syödä kuin kerran) ja miinuskaloreita pitäisi tulla (ei tosin tietoa kuinka paljon, en ole laskenut) selvästi. Pääperiaatteiltaan ruokailu koostuu lounaasta duunissa (normaali duuniruokalalounas) sekä illalla 500g paistijauheliha + raejuusto-kurkku-salaatti yhdistelmästä sekä noista lisäproteeineista jotka vedän ykkösmaidon kanssa.

Kommentteja?

Originally posted by TailG
Eli eli...Yleisesti puhutaan että jos hyppää ns. kylmiltään polkemaan kuntotsygää niin rasvan poltto alkaa vasta n.30min päästä kun elimistö on käyttänyt muut energiat, kysymys kuulukin että jos tekee punttitreeniä esim. 60minuuttia ennen kuntopyörää, meneekö edelleen sama 30min että pääsee polttamaan rasvaa tehokkaasti?

Kyllä sitä rasvaa alkaa palaa heti punttitreenin alusta alkaen.

Re: Re: punttitreeni + kuntopyörä, millon alkaa rasvanpoltto?

Originally posted by wbb
Kyllä sitä rasvaa alkaa palaa heti punttitreenin alusta alkaen.

Eli siis kuntopyörällä alkaa tehokas poltto heti samantien eikä vasta 30min päästä?

Back
Ylös Bottom