Kuntopiiri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -ASTR-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vaikka tällaiset liikkeet:

Penkkipunnerrus
Pystypunnerrus
Pystysoutu
Ojentajaliike ylätaljalla
Vipunostot sivulle
Hauiskääntö
Pystypunnerrus niskan takaa
Pystysoutu polvet koukussa ja... no se joka ottaa yläselkään
Kyykky

Kolme kierrosta ja koko homma kaksi kertaa viikossa, voisikohan tuottaa tulosta? Minkälaisia toistomääriä kannattaisi tehdä että saisi lihaksia ja voimaa? Kuinka kauan tällaista kannattaisi tehdä ja kannattaako tehdä yleensäkään?

Itselläni ei kuntopiiriharjoittelusta kokemusta ole, mutta saa silläkin varmasti jotain tuloksia. Ennemmin suosittelisin jotain "normaalia" treeniohjelmaa jos lihasta ja voimaa haluaa. Yleiskuntoon taitavat kuntopiirit olla parempia.

Etkö ajatellut muita liikkeitä tehdä ollenkaan? Tosta puuttuu jalat ja selkä lähes kokonaan ja ne on kehon suurimmat ja samalla tärkeimmät lihasryhmät. Miten ajattelit ne treenata?

Muut tärkeät lihasryhmät treenataan sitten erikseen...

Mutta ehkä semmoinen ''normaali'' treeniohjelma sitten on parempi, olen vain aika huono tekemään mitään ohjelmia.
Olen ennen tehnyt pari kertaa viikossa punttia ilman mitään erityistä ohjelmaa mutta jollain ohjelmalla saisi varmaan parempia tuloksia. Netistä löysin tällaisen penkki ohjelman jota olen ajatellut käyttää:

Monday:
Bench press (check table)
Barbell triceps extensions from forehead 4x8
Dumbell uprigth rows 4x8

Friday:
Dumbell Bench press 3x15
Push downs 3x15

Joku voisi vielä varmuuden vuoksi suomentaa tuon ''Barbell triceps extensions from forehead'' etten tee väärin.

Mutta pitäisi muutakin kuin penkkiä treenata. Eli tarvitsisin vähän apua jonkun ohjelman tekemiseen. Siinä saisi kaksi kertaa olla punttia viikossa koska nyrkkeily on ma, ke ja pe niin ei ehdi enempää. Ja eniten pitäisi treenata ehkä käsiä, hartioita/niskaa, rintaa ja myös selkää. Joten voisikos joku mahdollisesti jelppiä..?

Ite tuli ton ikäsenä tehtyä paljon kuntopiirinomasta treeniä, kilpaurheilin silloin. Teininä silläkin saa jo ihan hyvin voimaa kun mulla ainakaan tyttönä ei sitä niin hirveesti alussa ollut. Ja siinä ei ehkä pääse niin helposti särkemään paikkojaan jos painot pysyy kohtuullisina. Mä nyt en oo mikään valmentaja tosiaankaan eli en tiedä mikä on fiksuinta sun tapauksessa mut ei kai ton ikäsenä välttämättä vielä tarvi mitään hirveen kovaa ohjelmaa vääntääkään. Tai ainakin joku mukaan joka osaa kattoo et liikkeet menee oikein kun kasvuiässä voi joillain olla muutenkin vaikeeta hahmottaa liikeratoja jne.
Kuntopiiri kasvattaa enemmän kestävyyttä, ainakin ne mitä mä tein. Mut se oli tarkoituskin mun lajissa...
Ja jos kuntopiiriä teet niin ehdottomasti just isoimmat lihasryhmät mukaan eikä mitään pikkulihaksia pelkästään.

Barbell triceps extensions from forhead on ojentaja punnerrus tangolla otsalta. Eli selinmakuulta tanko otsankohdalta ylös suoristaen ojentajat ilman että kädet muuten heiluu. Vaikee sitä on kuvailla jos ei oo kuvaa näytettävänä...

Mutta meinaatko nyt tehdä sekä kuntopiiriä että punttitreeniä vai vain jompaa kumpaa? Onko nyrkkeily pääharrastuksesi ja treenaat sitä varten vai miten?

Nyrkkeilyä varten mutta myös ihan lihasten ja voiman takia, treenasin punttia jo ennen nyrkkeilyn aloittamistakin. Kyllä liikkeet pitäisi oikein mennä ja en tee liikkeitä jotka saattavat olla haitallisia kasvuiässä, kuten maastaveto ja kyykky liian isoilla painoilla.
Tarkoitus olisi kai nyt sitten saada joku ihan kunnon treeniohjelma kun tommonen pari kertaa viikossa satunnaisilla liikkeillä ilman mitään ohjelmaa ei tuota varmastikaan niin hyviä tuloksia mitä ohjelman kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom