Kuntoon kesäksi 20??

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jaahas nyt on tullut aika karsia ylimääräiset silavat ja yrittää hankkia takaisin vuosien aikana kadonneet lihakset....
Eli lähtökohdat projektille on huomattava ylipaino ja oikeastaan olematon lihasmassa. 26vuotta 192cm ja 123kg

Treenaustaustaltani olen entinen futiksen pelaaja joka 17vuoden iässä innostui käymään salilla ja tulihan sitä jonkinmoiset "muskelit" saavutettuakin .... intin jälkeen futis jäi ja salilla ähkiminen siinä samalla. 6:ssa vuodessa painoa kertyi 29 kg .

Tavoitteekseni olen asettanut pääsyn tuohon 100kg .:puntti:

Tänään sitten oli ensimmäisen saliharjoittelun päivä.... voin sanoa että hiukan hilpeyttä oli ilmassa kun laittoi samat painot mitkä oli käytössä 6 vuotta sitten.... eihän ne irronnut telineistäkään... elikkä tuli sitten todettua että melkeinpä nollasta lähdetään....

Dietti päälle -500kcal/päivä ja salilla huhkit jollai 1 jakosella ohjelmalla esim. Arskan kuusikko 3x viikkoon + aerobista muutaman kerran viikossa kävelyn,uinnin,hölkän,pyöräilyn jne.. muodossa.

Ampukaa mua hernepyssyllä päähän, mut pakko laittaa tänne pieni kysymys. Mulla on kasvukausi menossa, mut huhtikuun puolivälistä kesäkuun alkuun vedän n. 6 viikon pikadietin, jonka aikana on tarkoitus antaa runtua raudalle aivan kuin tähänkin asti (toki homma vaan hieman hidastuu, ku kalorit tippuu). Te minua viisaammat, voitteko vastata pariin kysymykseen?
1. Jos otan alkuksi vajeeksi -500kcal/vrk, niin lasketaanko vaje peruskulutuksesta eli siihen päälle vajetta tuovat vielä liikunnat? Vai liikunta+peruskulut-500= syötävä määrä?
2. Ajattelin, että otan ainakin pari viikkoa (varmaan siitä lopusta) -1000 kcal/vrk. Pieni lopputsemppi. Järkevää?
3. Treenaan 4 jaetulla ohjelmalla ja salikäyntien lisäksi viikkoon mahtuu 1-2 aerobista. Miten aerobisen ja salin suhde muuttuu dietillä? Treenaan tosissani ja kovaa.

Tiedän, nää on varmasti ihan LOL-kyssäreitä, mut yritin etsiä tällaisesta lyhyestä dietistä topicia, mut en löytänyt.. Uusi täällä...

Wolfhammer:
Suosittelen vahvasti että ottaisit alkuun tuon dietiin+paljon aerobista. Ja ei aerobistakaan tarvitse olla voi ottaa vetoja ja kaikkea siltä väliltä, mutta paljon juoksemista yms. kaikkea missä tulee hiki. Ja pari kertaa sali siihen viikkoon mukaan. Sitten kun paino alkaa tippumaan ja olet saanut sen suurinpiirtein siihen 100kg niin vaihdat ympäri, eli salia useammin ja jonkun verran aerobista väliin.

Tight82:
1.Lasketaan Miettippä jos haluat 500 kcal VAJE niin eikös se silloin lasketa Liikunta+peruskulutus-500kcal
2.En suosittele että aivan tuolla tavalla. Eli vaikka dietiin jälkeen tai vikalla viikolla niin piennennä kalorivajetta vähitellen. esim. 100/päivä. Niin että ei tule sitä eilen oli -1000kcal tänään saa syödä miten tahtoo. Vaan n. max 200 kcal lisää syöt/päivä niin ei tule mitään ahmimis/masennus yms. juttua sitten.
3. Jos haluat tiputtaa painoa niin Lisää aerobista ja vähennä salia tai tee samanverran, miten jaksat. Esim dieetillä 3 tasaista aerobista 1 coopper tyylinen 1 anaerobinen(intervalli)

Tight82:
1.Lasketaan Miettippä jos haluat 500 kcal VAJE niin eikös se silloin lasketa Liikunta+peruskulutus-500kcal
2.En suosittele että aivan tuolla tavalla. Eli vaikka dietiin jälkeen tai vikalla viikolla niin piennennä kalorivajetta vähitellen. esim. 100/päivä. Niin että ei tule sitä eilen oli -1000kcal tänään saa syödä miten tahtoo. Vaan n. max 200 kcal lisää syöt/päivä niin ei tule mitään ahmimis/masennus yms. juttua sitten.
3. Jos haluat tiputtaa painoa niin Lisää aerobista ja vähennä salia tai tee samanverran, miten jaksat. Esim dieetillä 3 tasaista aerobista 1 coopper tyylinen 1 anaerobinen(intervalli)[/QUOTE]

Suuri kiitos vastauksesta! Olen tosiaan pitkaikainen treenaaja, mutta koskaan en ole "virallista" dietintapaista pitänyt, siksi kysymykset olivat tosi aloittelijoiden kyssäretä. Toi portaittainen kalorienlasku on loistava vinkki! Kiitos tuhannesti!!:hyvä:

Kyllä se näköjään tästä lähtee ... pikkuhiljaa.
-3 kg (tottakai nesteitä mut kumminkin)
saliharjoittelu sai uuttapontta järkevästä ohjelmasta.
lenkillä (kävely,hölkkä) käyty 1-2 kertaa päivässä.

Tsemppiä treeneihin Wolfhammer ! Itsekin suunnittelin laihdutella mahasta makkarat pois kesäksi, ylipäätään 5kg lähtis kyllä sitä kuuluisaa ylimääräistä :) Kuinkas on sujunut? Kesäkuussa katsellaan tulokset ! :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom