Kuntoon käsipainoilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Järna
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olis tarkotus ainakin saada pelastusrenkaat pois ja jonkunnäköistä lihasta päälle. Käsivarsiin, hartijoihin, vatsaan, selkään kiinteytystä ja pienehköä lihasta näkösälle. Olen aika amatööri näitten kanssa, eli voisko joku tehä jonkulaisen treeniohjelman, jolla pääsis tuloksiin. Mitään kehonrankentajan lihaksia en tarvi, eikä niitä nuilla 5kg painoilla taida saadakkaan :) Olen 180cm pitkä ja painan 83kg, josta läskiä 99%.

Niin ja ruokavaliosta sen verran, että mitä työnnän suuhuni? Limukoista ja pikaruoista nuo läskit on varmasti kertyny. Semmosta ruokavaliota en kaipaa, että ihmissuhteet kärsivät. Mutta valmis olen 100% muutokseen nykyseen.

Käsipainot voit heittää lepikkoon. :rolleyes: Pelkästään kehonpainoasi käyttämällä voit saada itsesi erittäinkin hyvään kuosiin (jos et kerran salille halua mennä?). Yhden käden punnerrukset, yhden jalan kyykyt, leuanveto, käsilläseisonta (ja siitä punnerrukset) - noilla pääsee pitkälle. Toki mitään noista edellämainituista et pysty tekemään välttämättä pitkään aikaan, mutta nuo tähtäimenä (aloitat siis helpommilla versioilla). Sen jälkeen kun nuo sujuu, niin käyt hakemassa käsipainot sieltä lepikosta, ja voit käyttää niitä vaikkapa lisäpainoina kyykyissä jne. Toki tuohon meneekin sitten aikaa. Mutta älä ny ainakaan käytä aikaasi mihinkään hauiskääntöihin noilla käispainoilla. Turha odottaa mitään hirveän nopeita tuloksia. Tällä treenillä et siis läskiä tule hirveästi saamaan pois - siihen auttaa ruokavalion muutos, ja siitä voikin joku muu kertoa enemmän. Lue myös aloittelijoiden palstaa.

Salille! Siellä on käsipainoa, levytankoa ja vipstaakia vaikka muille jakaa. Ja paljon kanssatreenaajia, joiden treenaamista katsellessa tulee opittua paljon.

Mikäli ei ole mahdollisuutta päästä salille, niin sitten otat depe:n neuvosta vaarin. Toimii.

Ei muutakun treenaamaan :) Alussa varsinkin on mukava katsella peiliin kun oikeasti näkee muutoksia kropassaan ja lyhyessäkin ajassa. Tämän eteen saat kuitenkin nähdä vaivaa, mutta se maksaa kyllä itsensä moninkertaisesti takaisin.

Ruokavalio on jopa treenaamistakin tärkeämpi osa-alue tässä hommassa. Varsinkin jos on tarkoitus vielä tiputella vähän ylimääräisiä pois.
Katso safkat kuntoon näitä ketjuja lukemalla:

http://www.pakkotoisto.com/faq.php?faq=ravinto#faq_ravinto_sekalainen

Kiitoksia nopeasta vastauksesta.. Ei tuo vuosien peiliin kattominenkaa ole tulosta tuottanu :D

Itse suosittelen, että aloitat aika rauhallisesti, etkä edes tee pitkiä treenejä. Merkkaat treeneissä tehdyt hommat vaikka ruutuvihkoon ja vähän vähältä teet enemmän ja enemmän ja vaikeampia liikkeitä (tai isommilla painoilla). Se alkuinnostus kuitenkin laantuu, ja jos tekee pitkiä ja raskaita treenejä, niin sitten se varsinkin lopahtaa se homma. Mutta jos tuolla tavalla pikku hiljaa etenee (mutta järjestelmällisesti koko ajan koventaen), niin jossain vaiheessa sitä huomaakin peilikuvaa katsoessa että wtf, ja emäntäkin tykkää puristella haukkareista... ;)

Itse suosittelen, että aloitat aika rauhallisesti, etkä edes tee pitkiä treenejä. Merkkaat treeneissä tehdyt hommat vaikka ruutuvihkoon ja vähän vähältä teet enemmän ja enemmän ja vaikeampia liikkeitä (tai isommilla painoilla). Se alkuinnostus kuitenkin laantuu, ja jos tekee pitkiä ja raskaita treenejä, niin sitten se varsinkin lopahtaa se homma. Mutta jos tuolla tavalla pikku hiljaa etenee (mutta järjestelmällisesti koko ajan koventaen), niin jossain vaiheessa sitä huomaakin peilikuvaa katsoessa että wtf, ja emäntäkin tykkää puristella haukkareista... ;)

Jees, pitääpä alotella iisisti. Oisko jotain 10-15 sarjoja punnerruksia, vatsaa, kyykkyjä, selkää, pohkeita sopiva näin alkuun?

Ei oo muuten varmaan kuolemanvakavaa, jos nuitten isompien lihasten reenin jälkee vedän jonkulaisen sarjan käsipainoilla hauikselle, ojentajille ja olkapäille?

Suosittelen alkuun 20 sarjoja, ehkä pidempiäkin jos jaksat tehdä. Kuukauden verran kun teet, saat hyvää pohjaa ja rasvaakin palaa pikkuhiljaa pois, mikäli tosiaan muutat syömisiäsi. Tee vaikkapa punnerruksia, vatsaa, kyykkyjä (+ kyykkyhyppyjä), selkää ja sitten vaikka juuri käsipainojen kanssa kädet läpi kuten tuossa laitoitkin. Kyykystähän on paljon variaatioita, 1 jalan kyykky on jo sen verran hc-variaatio että sitä ei välttämättä kannata heti lähteä yrittämään. Kokeile askelkyykkyjä eteen, taakse, sivulle.. saat vaihtelua, et kyllästy ja löydät uusia lihaksia kropastasi! :)

Salilla aloin käymään, painoissa tapahtunu suurta muutosta tekniikan opettelun ja ehkä pienen lihaskasvun ansiosta. Syönti jäänyt turhan vähälle, joten kehittelin jotain suuntaa antavaa ruokavaliota että tulis sitä massaa:

Aamu: puuro + jauhot sekaan tai 3-4 munaa + kinkku (en ole varma proteiini määrästä) valaiskaa joku
Rahka ~ 12.2g
Maito ~ 5g

Koulu: riippuu mitä jauhopihvejä siellä tarjolla (ei tietoa kouluruoan laadusta)
2 ruisleipää ~ 12g (?)
maito ~5g

Koulun jälkeen
joku hedelmä + rahka/tonnikalaa

15:30:Lämmin ruoka ~ (?)
Rahka ~ 12.2
maito ~ 5g

Ennen salia Fast HERA80 1dl

salin jälkeen Fast HERA80 1dl
2-3 munaa+kinkkua/raejuustoa

iltapala:
Rahkaa ja vettä maan perkeleesti

Niin ja pituus viimekerrasta noussut, 183cm ja paino 70kg.

Jos oikeen olen käsittänyt, luultavasti 140g - 170g päivässä proteiiniä pitäs riittää tällä hetkellä. Korjatkaa jos olen väärässä.

E: Saatan vaihtaa jotku ateriat, tyyliin jauheliha+kananmuna sekotuksiin, itse pitänyt tähän mennessä hyvänä. Mutta onko tosi? Jotain kuullu, että eläinrasvat olis niitä pahimpia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom