Kuntoa paremmaksi lenkkeilyllä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aosod
  • Aloitettu Aloitettu
Eli kunto päässyt huonontumaan vähän liikaa ja nyt ajattelin sitä parantaa lenkkeilemällä, joten minkälaista ohjelmaa suosittelette minulle.Salille käyn ma,ke,pe ja joskus su joten lenkkipäiviksi jäisi ti,to,la

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tiistaisin ja torstaisin kevyttä jolkottelua matalalla sykkeellä muutama kuukausi. Parin viikon jälkeen lyhyitä vetoja lenkin sisällä. Jos ei liikarasitusta pukkaa, niin tuon muutaman kuukauden jälkeen lauantaisin hieman pidempi lenkki tai vaihtoehtoisesti (tavoitteista riippuen) erilaisia vetoja. Ainakin se yksi lepopäivä viikkoon vaikka kuinka iisisti hölköttelisi ja rautoja liikuttelisi. Netti on pullollaan ihan hyviä ohjelmia. Eli ei muuta kuin etsimään.
Jos tahdot juoksussa enemänkin kehittyä, niin potailu pois ja tilalle joku kunnon voimaohjelma, niin ei ole paikat aina jumissa lenkillä.

välipäivinä reipasta lenkkeilyä, jo 30 minuutin lenkki riittää jos aerobinen kunto on nollatasossa

jätä ainakin yksi välipäivä viikkoon (sunnuntai?)

No joo toi sunnuntai aika useest ijää välipäiväksi nii jos sitte käyn tiistaina,torstaina ja lauantaina ja eka vähä testaan mite jaksaa juosta ja sen mukaa nostaa lenkin pituutta ym.Mut mites tuol on jotai tekstiä jostain intervallijuoksusta et välillä spurtti ja sitten hölkkää välii nii oisko tommone hyvä vaikka parin viikon jälkee alottaa?

Vedot on ihan jees hommaa, mutta ole varovainen niiden kanssa. Saa itsensä aika sippiin ja nopeasti. Lisää tehoja pikkuhiljaa ja kuulostele oloa. Ja ole sitten rehellinen itsellesi.
Jos sinulla on sykemittari, niin mittaa aamusyke kun et ole väsynyt. Vertaa sitä sitten aamusykkeeseen kun alkaa väsyä tulla. Kun aamusyke on 10 tai enemän koholla, niin
lepoa.

En muutakaan tälläistä juoksutopiccia löytänyt, niin kysytään täällä:

Miten tuo talvella juokseminen kun on pakkasta pirusti? Eli pukeutuminen yms. Ei oikeen kipeenä oleminen himotaisi kun työpäivä on suht rankka ja amulla viideltä ylös, joten pitäisi sielläkin olla elossa.

Eli tuleeko helposti kipeäksi? Mielummin hiihtoa talvella? Vai annanko tulta munille niiku kesälläkin:D

Mites ruo kurkun suojaus, kun tuntuu helvetin pahalta siellä kun juoksee pakkasilla, ihan tervettä?

Ohut hiihtopuku päälle, pipo ja hanskat. Jos kylmä ja tuulee sellaiset windstopper kalsarit jalkaan jossa etupuoli on tuulen pitävä. Juoksu on siitä kummallinen harrastus että siinä ei palele juuri koskaan, varsinkaan varpaita.

Ohut hiihtopuku päälle, pipo ja hanskat. Jos kylmä ja tuulee sellaiset windstopper kalsarit jalkaan jossa etupuoli on tuulen pitävä. Juoksu on siitä kummallinen harrastus että siinä ei palele juuri koskaan, varsinkaan varpaita.

Minulla nappaa munat kylmän kyllä aika pian itsensä, aika usein lenkillä on pitänyt työntää hanskoja ja pipoa haaruksiin jos on ylimääräiset bokserit jääneet laittamatta. Muuten olen kyllä samaa mieltä.

Minulla nappaa munat kylmän kyllä aika pian itsensä, aika usein lenkillä on pitänyt työntää hanskoja ja pipoa haaruksiin jos on ylimääräiset bokserit jääneet laittamatta. Muuten olen kyllä samaa mieltä.
Mulla on kans ongelmia kullin palelemisen kanssa. Juoksua en tosin talvella harrasta mutta hiihtoa aika reilusti. Onko kellään kokemuksia windstopper/vastaavista tuulta pitävistä boksereista? Sellaiset varmaan auttaisivat tuohon vaivaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom