Poser
VIP
- Ikä
- 49
naksu sanoi:Ihan mielenkiintoisia nuo personal trainereiden ohjelmat. Sillä salilla millä itse käyn, niin homma toimii käytännössä siten, että tulet salille, ohjaaja sanoo, että tänään esim. rinta+hauis, kysyy mitä liikkeitä olet aikaisemmin tehnyt niille ja komentaa sut sitten polkemaan kuntopyörää. Lämmittelyn aikana ohjaaja tekee ohjelman ja sitten se vain käydään liikekohtaisesti läpi niin, että tekniikat menee oikein.
Mulle on ainakin jäänyt tosta hommasta sellainen maku suuhun, että noi ohjelmat tehdään liukuhihnalta. Aikaa tosin on riittävästi, joten kiirettä ei tule ja jos nelijaettua vedetään, niin se ohjelma ei lätkästä suoraan käteen, vaan sulle on neljä ohjauskertaa ja jokainen treeni vedetään kertaalleen ohjaajan kanssa läpi. Kuitenkaan tuossa ei ole koskaan esim. kysytty että mitkä ovat tavoitteet... Olen sitten itse aina muokkaillut ohjelmaa fiilisten mukaan. Edellisessä ohjelmassa oli esim. mave ja kyykky joka viikko ja mavesta kun oli 2 päivää palautua kyykkyyn, niin oli alaselkä sitten sopivan jumissa...
Tässähän ei nyt ole kyse mistään Personal Trainerista, vaan perus kuntosaliohjaajasta jota sali tarjoaa asiakkaillensa jäsenmaksua vastaan. Eikö niin Naksu?
Personal Trainer EI ole sama asia kuin salin ohjaaja. Personal Trainer EI tee saliohjelmaa samalla kun ohjaa asiakasta. PT EI tee ohjelmia liukuhihnalta, vaan paneutuu jokaisen asiakkaan toivomuksiin ja ongelmakohtiin huolella.
PT:n asiakas EI muokkaile ohjelmaa oman mielensä mukaan, vaan ehdottaa pt:lle muutoksia, jotka sitten lisätään ohjelmaan jos pt katsoo sen aiheelliseksi ja asiakkaalle sopivaksi.
Tuntuu siltä, ettei ihmisillä ole täällä pienintäkään hajua siitä, mitä PT oikeastaan tekee asiakkaan hyväksi ja mitä se PT:n työ on.. luullaan vaan että jokaisella salilla asiakkaita opastavat ihmiset ovat Personal Trainereita.