"Kunnon" punttaamisen aloittelu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve! olen tässä vajaan kuukauden taas käynyt aktiivisesti salilla ja tehnyt vähän niitä näitä. Olen tällainen 187/64 kg nartsa (tai olin). Lueskelin nimittäin vähän tätä foorumia ja luin ruoan tärkeydestä, aloin sitten tunkemaan kaikkea paskaa naamaan mitä löytyi ja paino noussut melkein viidellä kilolla kahdessa viikossa! aamuisin paino on yleensä jotain 68-69 ja ruokailun jälkeen salilla voi hyvinkin olla vaikka 71. Illalla kummiskin taas laskee 68-69 pintaan. Kait tuo tuosta nousee pikkuhiljaa kun vaan jatkaa ruuan ja protskun vetämistä?

Mutta nyt siihen varsinaiseen ongelmaan, eli siis olen pari viikkoa tuolla tehnyt mitä sattuu ja jonkinnäköisiä tuloksia on tullut näinkin, mutta tajusin että pakko on joku ohjelma saada, nappasinkin tuolta "Aloittelija lue tämä" topicista hyvän tuntuisen 2 jakoisen ohjelman. Ainoa ongelma on, että käyn salilla Tapiolan uimahallissa jossa ei ole kaikkia laitteita joita tässä ohjelmassa on, tai oikeastaan siellä ei ole tankoa, yksi penkki siellä on mutta siitä ei saa tankoa irti!, enkä heti keksinyt mitään korvaaviakaan joten päätin kysyä täältä, ja voi ehdotella jotain lisäystä sun muuta tuohon. Pää tavoitteena on saada vähän hauista, pömppis(aamuisin ei ole, ruuan jälkeen ilmenee) pois ja vatsalihaksia, reisiä ja pohkeita vähän isommiksi ja tuollaista perus rantakuntoon.

Eli ohjelma on tässä ja kaikki liikkeet minkä perään on laitettu - EI ei ole konetta/tankoa että voisi tehdä salillani ja haluaisin jotain korvaavaa liikettä tilalle.

Ma: Selkä,hauis,ojentajat,olkapäät RANKKA
Maastaveto 3x6 - EI
Ylätalja 3x12-14 - ON
Scott hauiskääntö 3x14-16 - ON
Keskitetty hk 2x10 - ON
Kapea penkki 4x4-6 - ON
Pystypunnerrus 3x10 - ON

Ti: Jalat,rinta,epäkkäät,vatsa kevyt...
Reidenojennus 2x20 - ON
Reidenkoukistus 2x20 - ON
Penkkipunnerrus 1x6 - ON
Vinopenkki 1x6 - ON
Peck-deck 1x10 - EI
Olankohautukset 1x10 - EI
Vatsalihasliikkeitä - ON

To: Selkä,hauis,ojentajat,olkapäät kevyt..
Ylätalja 2x10 - ON
Alatalja 2x10 - ON
Leuanveto 1xmax - ON
Scott hauiskääntö 2x20 - ON
+superina Ranskalainen TALJASSA! 2x20 - ON
Arnold-punnerrus 2x10 - ON

La:Jalat,rinta,epäkkäät,vatsa RANKKA
Jalkakyykky 20-2 pudotus sarja - EI
Jalkaprässi 3x10 - ON
SJMV 4x4-6 - EI
Penkkipunnerrus 4x4-6 - ON
Vipunostot penkissä TAI TALJASSA 2x10 - ON
Olankohautukset tangolla 3x10 - EI
Vatsalihasliikkeitä lisäpainoilla - ON

Siinäpä se, kiitän pakkislaisia jo etukäteen!

Eli ei mahdollisuutta kyykkyyn tai maveen ja penkki fiksatulla liikeradalla? En oikeen noiden muutosten jälkeen näe järkeä jatkaa tuolla ohjelmalla. Suosittelisin vaihtamaan salia, mutta se ei taida vastata kysymykseesi. Voisit sisällyttää treeniisi seuraavia liikkeitä.

- Jalkaprässi / askelkyykky lisäpainoilla (tämä on parempi tangolla niskan takana, mutta kässärit käyvät hädässä)
- Reidenojennuksia- ja koukistuksia
- Penkki/vinopenkki kässäreillä, mikäli niitä riittää. Parempi kuin tanko valmiilla liikeradalla.
- Leuanveto/Ylätalja
- Alatalja / kp-kulmasoutu
- Pystypunnerrus
- Vipareita
- Hauisk. ja ranskalainen punnerrus
- Rutistuksia lisäpainoilla ja mahdollisesti selänojennuksia

Noista voisi vääntää parikin eri treeniä, intensiteettiä ja volyymiä vaihdellen.

Ookkei, kiitos nopeasta vastauksesta! Mahtaiskohan jossain sitten olla jotain parempaa ohjelmaa tollaselle salille missä on vain yksi Smith laite, taljat ja perus jalkaprässit sun muut?

Tässä tapauksessa se salin vaihtaminen ON helppo ja ehkä paras vaihtoehto. Tuulimäki ja urheilupuisto on molemmat alle kilometrin säteellä tosta uimahallista ja molemmista löytyy kaikki mitä punttailuun ylipäätään tarvii. Samalla kaupungin kortilla pääsee molemmille saleille.

Joo vaiha sitä salia ehottomasti. Ja kannattaa sit vähä kattoo mitä sinne suuhun tunkee.. 5kg kahteen viikkoon on iha helvetin paljon ja siitä suurin osa on rasvaa.

Nesteitä tässä tapauksessa...

Joo itse asiassa rupesin ajattelee vasta ku olin kirjottanu, mut en jaksanu muuttaa :D Mut miten paljo tosta nyt sit voi olla tota nestettä? Ja mistä muuten ylipäänsä johtuu, että sitä nestettä kertyy aluksi noin helkatin nopeesti? Ja samoten ku diettaa, nii aluks nesteitä lähtee hitosti. Joku elimistön sopeutumishomma, mut en tiiä tarkalleen, joten voitko selventää? :)

Siis en mä nyt mitenkään erityisen epäterveellisesti ole syönyt, ihan normaalia terveellistä ruokaa mutta pirun paljon enemmän kuin normaalisti vaan. Ja juu nesteitähän tosta varmaan suurin osa on kun aamulla paino voi olla pudonnut parilla kilolla ja illalla taas noussut. Vähän huono homma kun mulla tuntuu toi kaikki safka kerääntymään tohon vatsaan, joten safkan jälkeen näyttää kun olisin raskaana mutta muilta osin samallainen laiheliini kuin ennenkin:D miten tota mahaa sais parhaiten pienennettyä? Dietatahan en voi koska silloin laskee painokin jota tässä yritän kovalla vaivalla kerätä:) ja joo, kait se on pakko salia vaihtaa.. Tänään meni viimeistään hermot koko paikkaan kun varmaan 20 60+ vuotiasta suomenruotsalaista pappaa valtaamassa laitteita ja siinä sai sitten odotella 10 minuuttia laitteesta toiselle. Oon vaan tykännyt käydä tuolla kun on mukavaa päästä salin jälkeen uimaan ja saunaan. Oishan tuossa Leppävaarankin uimahallissa sali, kellään tietoa minkälaista laitteistoa siellä on?

Eikös se olis mukava, kun salin jälkeen hölkkäisit tuon kilometrin sinne uimaan? :) Mahan pienennyksestä eli rasvanpoltosta ja lihasten kasvattamisesta samaan aikaan on topic jossain tuolla kätköissä (täynnä ristiriitaista tietoa. Siellä on joukkotappelu onnistuuko vaiko eikö), itse olen puhelimella, joten tällä vaikea kaivaa sitä. Ja ne safkat mitkä alkaa turvottaan mahaa on juuri nesteitä, ainakin oman käsitykseni mukaan. Mitä jos söisit useemmin pieniä aterioita? Näkyykö tuo raskausmaha silloin? Nesteitä luultavasti jtn 3kg tuosta 5kg lihoomisesta. Eikös about 1kg viikossa rasvaa ole suht mahdollinen..

Joo, rupea heti dietille, läski. Kohta sä oot semmonen possu, ettei äiteskään sua tunnista. Ilman hormoneja ei lihas kasva, kaikki isot miehet on syntyjään isoja tai käyttää steroideja. Muista aina turvallisuus ja mukavuus. Vapailla painoilla tehtävät liikkeet on vaarallisia ja häiritsee sun pituuskasvua. Sulla tarvii olla oikeat geenit tähän hommaan. Parasta tehdä ainakin seuraavat puoli vuotta yli 20 toiston sarjoja ja siirtyä vasta sitten isompiin painoihin ja 15 toiston sarjoihin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hoho, luulin että tää foorumi ois melko retardi vapaa mutta ei näköjään :) en siis mitään tuollaista todellakaan tarkoittanut, mutta eivät pienet aivosi sitä näköjään ymmärtäneet.

Ja tällaisiin päätöksiin ollaan siis tultu, sali menee vaihtoon ja aletaan tehdä kunnon ohjelmaa. Masun kanssa vielä aika hukassa, tuntuu että kaikki menee sinne eikä minnekkään muualle. Painokin tulee ja menee, tänään salille kun menin näytti vaaka 70.2 ja salilta lähdettäessä 69.5. Tuntuu jummaavan tuossa 70 kieppeillä pahasti toi nyt.

Voisin laittaa vielä tosta mun syömisestä tähän jos siinä on jotain väärää, eli:

Aamupalaksi 2 paahtoleipää jossa päällä paljon voita, kinkkua ja kurkkua. Juomaksi kuppi kaakaota

11 aikoihin kouluruokaa iso lautanen ja 2 lasia maitoa

Jos salipäivä, niin puolikas annos heraa ennen salia

Jos salipäivä, niin salin jälkeen kokonainen annos heraa

Salin jälkeen kotona iso lautasellinen ruokaa ja lasi maitoa, välillä myös salaattia

Illalla purkki Ehrmania johon sekoitettuna banaania ja vähän kaikkea mitä löytyy

Ja aina välillä jotain pientä naposteltavaa jos sattuu tekemään mieli, joskus myös kolmas lämmin ruoka illalla jos sattuu nälättämään.

Ei ollut tarkoitus loukata, mutta yritän iskostaa sun päähän uutta ajattelutapaa. Jos haluaa olla iso, on myös ajateltava isosti. Ruokamäärä on tuplattava ja syötävä sellaista mitä sä voisit kuvitella Conan barbaarin syövän. Lähde sieltä seniorisalilta heti, mummojen seura tekee sut hitaaksi ja kankeeksi. Mee johonkin missä on isoja ja rumia äijiä ja joka kerta kun sä näät itseäsi isomman tyypin, sua alkaa vituttaan ja pystyt treenaan entistä kovempaa. En väitä että itse olen mikään Marcus Ruhl, vaan edelleen pieni hippi; silti valovuosien päässä siitä etiopialais-luurangosta mikä olin vielä pari vuotta sitten. Vituttaa vaan kuunnella jotain spekulointia 70-kiloisen rasvaprosentista. Älä ikinä kuuntele tyyppejä jotka koittaa himmata sua, vaan tyyppejä jotka potkii sua perseelle. Kaikki on mahdollista ja se riippuu tasan susta ittestäs.

Eikait tuossa syömisessä vikaa ole, sille painoa ja massaa on tullut lisää ihan hyvin joten en näe tarvetta syödä enempää, ennen salin aloittamista söin puolet tuosta ja paino pysyi kokoajan 65. Jos tulevaisuudessa tuntuu että paino ei tuosta lähde paljoa nousemaan niin sitten tietty pitää kasvattaa annoksia. Lisätä tuohon vaikka vielä 1 lämmin ruoka kenties?

Aloita vaikka juomalla ton treenin jälkeisen ruuan päälle litra kevyt maitoa, kaurapuuroa aamulla (pika-hommat on hyviä kun ei aikaa mene) ja rahkaa ainakin aamulla ja illalla. Iltapalalla voisitten syödä jotain pähkinöitä tai rypsiöljy viritelmiä jos ei paino vielläkään nouse.

Syömällä 500kcal ylikulutuksen JOKAPÄIVÄ paino nousee noin 500 grammaa viikossa, eli siihen tähtäät.

minun mielestäni olankohautukset, jalkakyykky ja mavekin vähän versioituna onnistuu myös smithissä eli onko se nyt välttämättömyys vaihtaa salia jos on sellainen sali missä muuten viihtyy??

Siis en mä nyt mitenkään erityisen epäterveellisesti ole syönyt, ihan normaalia terveellistä ruokaa mutta pirun paljon enemmän kuin normaalisti vaan. Ja juu nesteitähän tosta varmaan suurin osa on kun aamulla paino voi olla pudonnut parilla kilolla ja illalla taas noussut. Vähän huono homma kun mulla tuntuu toi kaikki safka kerääntymään tohon vatsaan, joten safkan jälkeen näyttää kun olisin raskaana mutta muilta osin samallainen laiheliini kuin ennenkin:D miten tota mahaa sais parhaiten pienennettyä? Dietatahan en voi koska silloin laskee painokin jota tässä yritän kovalla vaivalla kerätä:) ja joo, kait se on pakko salia vaihtaa.. Tänään meni viimeistään hermot koko paikkaan kun varmaan 20 60+ vuotiasta suomenruotsalaista pappaa valtaamassa laitteita ja siinä sai sitten odotella 10 minuuttia laitteesta toiselle. Oon vaan tykännyt käydä tuolla kun on mukavaa päästä salin jälkeen uimaan ja saunaan. Oishan tuossa Leppävaarankin uimahallissa sali, kellään tietoa minkälaista laitteistoa siellä on?

Itsekin kävin tuol tapiolan salilla jos voi saliks ees sanoo. Tuli vaihettua niittykummun classic gymiin ja suosittelen lämpimästi kyseistä salia.:puntti:

minun mielestäni olankohautukset, jalkakyykky ja mavekin vähän versioituna onnistuu myös smithissä eli onko se nyt välttämättömyys vaihtaa salia jos on sellainen sali missä muuten viihtyy??

Eikö sillä mielestäsi ole mitään eroa, että Smith-laitteessa tanko pääsee liikkumaan vain yhdessä suunnassa (pystysuunnassa), kun taas vapailla painoilla keho joutuu tasapainottamaan liikettä sekä leveys- että pituussuunnassa. Ei ole väliä vaikka Smithissä nostaisit 200 kiloa, mutta koitapa kyykätä vapaalla painolla alas asti edes 100 kiloa. Smith-"kyykkyjä" ei lasketa, niinkuin ei jalkaprässejäkään.

No, reiluuden vuosi on sanottava, että on sille käyttöäkin. Toi 4. liike on mielestäni yksi monipuolisimmista.
http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance_repair/10_uses_for_a_smith_machine

Leukoja siinä voi tietenkin vetää.

Se Tapiolan uimahallin sali on täysi vitsi, mutta ei hätää, sillä Tuulimäen kuntosali on jo ihan toimiva paikka. Niinikään kaupungin sali, hyvin vapaaharjoitteluaikoja ja yleensä vähän kävijöitä. Välimatkaa näillä saleilla on ehkä 400m.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom