Kunnolla tarttuva ja luotettava urheiluteippi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli patellaluksaation jälkeen joudun nyt teippaamaan polven; "alle joustamaton teippi ja päälle joustava".

Fysioterapeutti suositteli pohjalle ns. joustamattomaksi teipiksi "Leukotape classic:kia" . Ongelma on se, ettei ko. teipin tartunta ihoon ei pidä. Varsinkin omissa lajireeneissä (kamppailulaji) hikoilen kuin pieni elukka ja teippi irtoaa osittain polvesta. Onko siis kellään tiedossa jykevämpää ja luotettavampaa tuotetta ko. hommaan kuin tuo "Leukotape"?

Lisäksi ko. jostamattoman teipin päälle pitäisi vastaavilla kriteereillä jöytää ns. joustava teippi jolla nivel teipataan lopuksi ympäri (korvaa jatkossa polvituen). Vinkkkejä tästä?

Mua kiinnosta kans, juurikin samasta syystä eli noissa kamppailulajeissa temmeltäessä teipit yleensä löystyy, kastuu ja täten eivät pysy.

Cervixnen sanoi:
Eli patellaluksaation jälkeen joudun nyt teippaamaan polven; "alle joustamaton teippi ja päälle joustava".

Fysioterapeutti suositteli pohjalle ns. joustamattomaksi teipiksi "Leukotape classic:kia" . Ongelma on se, ettei ko. teipin tartunta ihoon ei pidä. Varsinkin omissa lajireeneissä (kamppailulaji) hikoilen kuin pieni elukka ja teippi irtoaa osittain polvesta. Onko siis kellään tiedossa jykevämpää ja luotettavampaa tuotetta ko. hommaan kuin tuo "Leukotape"?

Lisäksi ko. jostamattoman teipin päälle pitäisi vastaavilla kriteereillä jöytää ns. joustava teippi jolla nivel teipataan lopuksi ympäri (korvaa jatkossa polvituen). Vinkkkejä tästä?

Suihkuttele leukospraytä :rolleyes: ?

Kokeile ruskeata leukoteippiä. Leveällä sellaisella on vuosikaudet teipattu esim. jalkapohjat karateleirillä kun nahat palaa puhki. Samoilla teipeillä on pärjätty viikkokin, lisää aina vain uuden kerroksen edellisen mentyä puhki :-)
Saa apteekeista, ja ainakin Hesassa myös suunnistajan kaupasta, jossa edukkaampaa kuin apteekissa.

edit. tai olisko tämä?

Mä olen käynyt teippauskurssin, ja siellä käytettiin teipin alle vielä teipin oman liimapinnan lisäksi teippiliimaa. En nyt satu muistamaan minkä merkkistä se oli, mutta kyllä kesti teipit kiinni sen jälkeen! Kannattaa kokeilla jos ei muuten kestä.

ps. Voitte vaan kuvitella miten kivuliasta se on sitten repiä irti, ei suositella herkkänahkaisille..Eräällä herkällä tyypillä lähti opettajan legendan mukaan iho(!!) mukana..:eek:

Cervixnen sanoi:
Varsinkin omissa lajireeneissä (kamppailulaji) hikoilen kuin pieni elukka ja teippi irtoaa osittain polvesta. Onko siis kellään tiedossa jykevämpää ja luotettavampaa tuotetta ko. hommaan kuin tuo "Leukotape"?

Teippauksen perusongelma: Miten saada teippi kestämään rasitus ilman että se löystyy?

Eipä se ilman vippaskonsteja onnistukkaan. Edellä mainittua teippiliimaa kannattaa kokeilla. Kannattaa myös ostaa liimanpoistajaa, tai ainakin irroittaa teippi suihkussa/saunassa kun liima on hieman liuonnut. 180 asteen irroituskulma ei myöskään ole vitsi...

Toinen hyvä keino pitää teippi paikoillaan on kiristää/painaa kohti rajaa jollain keinolla. Polvessa esim. ensin liima, annetaan kuivua, teipataan ja lopuksi päälle elastinen neopreeintuki joka pitää teippiä paikallaan.

Silti olen aika skeptinen että polveen saadaan tukeva teippaus, joka pysyy ja samalla sallii liikkeen. Yleensä tukevinkin teippi tykkää irrota/antaa periksi esim nopeassa alasmenossa jossa polvi koukistuu yli 90 astetta, varsinkin jos näitä alasmenoja on toistuvasti vrt. paini.

fysio sanoi:
teippiliimaa, liimanpoistajaa,
180 asteen irroituskulma ei myöskään ole vitsi...
esim nopeassa alasmenossa jossa polvi koukistuu yli 90 astetta

Mistä tuota teippiliimaa +liimanpoistajaa saa ja millä tuotenimillä?

ööö, 180 irrotuskulma meinaa siis mitä?

Just äsken olin reeneissä polvituella ja teipillä varustettuna ; heti eka kerran kun pudotin polven mattoon niin :kakka: Leukotape Klassikko irtos nopeemmin kun hauki rannasta... niin ja oli vasta ihan kuntoutusvaiheen varovaista vääntömallailua :wall:

Cervixnen sanoi:
Mistä tuota teippiliimaa +liimanpoistajaa saa ja millä tuotenimillä?

ööö, 180 irrotuskulma meinaa siis mitä?

Just äsken olin reeneissä polvituella ja teipillä varustettuna ; heti eka kerran kun pudotin polven mattoon niin Leukotape Klassikko irtos nopeemmin kun hauki rannasta...

Liima+irroitin: Urheiluliikkeet jotka myyvät teippejä tai suoraan maahantuojalta. Ainakin Cramerin tuotteet ovat laadultaan hyviä. Maahantuonti: SportCare, Raisio. http://www.cramerfinland.fi. /tuoteryhmät/teippaustarvikkeet

180 astetta: irroita osa teippiä, vedä se vstk suuntaan eli 180 asteen kulmassa ihoon nähden. Näin rasitus iholle on pienin. Olen nähnyt aika ilkeitäkin jälkiä kun teippi on perisuomalaiseen tapaan revitty kertalaakilla irti. Tässä tapauksessa "kerran se vaan kirpasee"-menttaliteetti ei ehkä kannata... :rolleyes:

Pudotus+teipin irtoaminen: Olin skeptikko ja olen edelleen...

P.S. Jos joku tietää/keksii keinon millä polviteipin todellakin saa pysymään 90 min futismatsin ilman että se pettää/löystyy, niin kertokaa tännekkin! :worship:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voi olla hiukan off topic, mutta ite olen teippaillut jalkapyötääni (tarkoituksena siis immobilisoida isovarvasta) ja ihan kohtuuhyvin on pysynyt.

Olen siis kamppailulajin harrastaja ja kilpailuissa suojannut venähtänyttä varvasta.

Ok, erät kestävät vain sen pari minuuttia, mikä on tosi lyhyt verrattuna futismatsiin. Mutta tässä näitä mun omia nyrkkisääntöjä (jotka voivat olla toisille itsestäänselvyyksiä).

- Teippi aina kuivaan ihoon.
- Teippi kiinnitetään aina teippiin (eli kierretään teippi raajan ympäri niin että teippi ottaa kiinni itseensä)
- Tehdään aina "ankkuriteipit" (= polvea teipatessa kierros polven alle sääreen ja toinen reiden ympäri. Näihin teippeihin sitten kiinnitetään itse polvea tukevat teipit)
- Tarvittaessa käytetään antiperspiranttia, joka ehkäisee ko. alueen hikoilua.

Näillä olen pärjäillyt pelkällä leukotapella. :thumbs:

Tuota Leukotape P:tä olen polveen kerran laittanut. Nopeassa alasmenossa ei irronnu teippi, vaan nahka. Vei nahkaa mukanaan ~10cmx5cm suikaleen. Ja treenithän loppui siihen, perskeles. Se joustamattomuus oli siis lopultakin aika huono juttu.

Ihan kiva arpi jäi, hyvin erottuu vaikka tapauksesta on jo pari vuotta.

timse sanoi:
Tuota Leukotape P:tä olen polveen kerran laittanut. Nopeassa alasmenossa ei irronnu teippi, vaan nahka. Vei nahkaa mukanaan ~10cmx5cm suikaleen. Ja treenithän loppui siihen, perskeles. Se joustamattomuus oli siis lopultakin aika huono juttu.

Ihan kiva arpi jäi, hyvin erottuu vaikka tapauksesta on jo pari vuotta.

No mutta ainakin pysy... ;)

Edit: Tonne teipin alle jos olis sellasta superloonin tapasta harsohommelia, muistaakseni lohmannilla on sitäkin niin ei lähe nahkat mukana. En muista kuollaksenikaan tuotteen nimeä mutta toimivaa tavaraa. Rypyttömästi vaan pitäisi alle saada joka onkin sitten oma taiteenlajinsa ;)

Samo sanoi:
Tonne teipin alle jos olis sellasta superloonin tapasta harsohommelia, muistaakseni lohmannilla on sitäkin niin ei lähe nahkat mukana.

Ei lähe nahat, ei. Mutta ei myöskään teippi pysy paikallaan.

Parhaan virityksen olen luonut, partakoneella (karvat veks), teippiliimalla, kovalla teipillä pohjat ja elastisella kiristys/suojaus. Päälle vielä neopreenituki.

fysio sanoi:
Ei lähe nahat, ei. Mutta ei myöskään teippi pysy paikallaan.

Parhaan virityksen olen luonut, partakoneella (karvat veks), teippiliimalla, kovalla teipillä pohjat ja elastisella kiristys/suojaus. Päälle vielä neopreenituki.

Joo polven kanssa voi olla että ei pysy mutta kyllä niissä nilkoissa mitä olen teipannut niin on pysynyt ainakin. Olen laittanut osan teipistä iholle ( puolet tulee yli "teipin alusesta" iholle).

Back
Ylös Bottom