Kuninkaan paluu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wendy
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
43
Pakkohan tälle oli aloittaa oma thread, kun kukaan muu ei vielä ollut ehtinyt. Mitäs ootte tykänneet? Mua vaivasi monessa kohtaa poikkeaminen kirjasta, lähinnä sellaisissa jutuissa joilla ei ollut tarinan kannalta merkitystä.
Miks esimerkiks sormuksen tuhoutuminen piti muuttaa? Mitä vikaa olis ollu siinä että Klonkku tipahtaa Frodon sormen irti purtuaan?

Kahdessa tornissa mun mielestä paras kohtaus oli se, kun Haldir ja kumppanit tulee avuksi Helmin syvänteeseen (ei tosin kirjasta sekään). Jotenkin Kuninkaan paluussa ei ollut samanlaista vollotuspaikkaa.

Kaikesta huolimatta ehdottomasti :5:

Aragornin kommentti hobiteille omissa kruunajaisissaan: "You bow nobody, my friends!" tai Gondorin tulien sytytys. Toimi ainakin muhun!

Oli mun mielest parempi ku eka tai toka. Emmä siit keksi muuta sanottavaa. Oli nyt vaan. :thumbs:

Siis AIVAN LOISTAVA kruunaus trilogialle! Tykkäsin todella paljon! :worship: Ihanaa...

Aragorn on karskin komea :kuola: ja Legolas söötti :haart:

Mutta juu, pikkasen ovat häirinneet kirjasta poikkeamat minuakin (kaikissa jaksoissa). Mutta onhan se ymmärrettävä ettei voi orjallisesti kirjaa seurata kun kyseessä on viihteellinen elokuva jonka on tarkoitus houkutella elokuvateattereihin hulluna ihmisiä.

Kyllä tämä kolmos osa oli kaikista paras

:5: suosittelen ehdottomasti

Kirjoitin tuonne elokuva arvosteluhin jo oman mielipiteeni..
Odotan jo innolla extended versiota, siinähän pitäs olla mukana vielä Saruman. Nyt oli näköjään päätynyt leikkauspyödän lattialle. Vaan eipä silti, loistava kuva! :joulu6: Oli pakko kokeilla spoileria..

Originally posted by Wendy
Miks esimerkiks sormuksen tuhoutuminen piti muuttaa? Mitä vikaa olis ollu siinä että Klonkku tipahtaa Frodon sormen irti purtuaan?

Mä ihmettelin kanssa tuossa vaiheessa, että eikö se Klonkku tipahdakaan sinne laavaan, mutta siihen oli näköjään pitänyt tehdä vielä lisäjännitystä niin että Frodokin tippuu ja siitä taas seurasi lisää Cliffhangereita

Kahdessa tornissa mun mielestä paras kohtaus oli se, kun Haldir ja kumppanit tulee avuksi Helmin syvänteeseen (ei tosin kirjasta sekään). Jotenkin Kuninkaan paluussa ei ollut samanlaista vollotuspaikkaa.
[/B]

Tämä oli tosiaan tunteita herättävä kohtaus ja periaatteessa sopi juoneen hyvin, vaikka kirjassa vastaavaa ei tapahtunutkaan. Itse en kuitenkaan yhtään pitänyt siitä, että elokuvassa Haldir kuolee, suorastaan raivostuin kun näin kohtauksen ensimmäistä kertaa.

Aragornin kommentti hobiteille omissa kruunajaisissaan: "You bow nobody, my friends!" tai Gondorin tulien sytytys. Toimi ainakin muhun!

Nämä oli ehdottomasti yksiä elokuvan parhaista kohtauksista. Myös kohtaus, jossa Denethor mässäilee salissaan, Faramir yrittää epätoivoisesti vallata Osgiliathia takaisin ja Pippin säestää laulullaan kosketti todella.

Pitänee mennä vielä uudestaan katsomaan tässä parin päivän sisällä niin voin antaa lopullisen tuomion, joka tulee luultavasti olemaan :5: :kippis1:

Loistava ja paras osa kuten kirjassakin vaikka mm. Konnun hyväkuntoisuus paluussa häiritsikin. Toisaalta perse oli jo niin puutunut että ehkä hyvä näin. Ja extendedissä sitten tulee Sarumaniakin eli ei muuta kuin sitä oottamaan...Mua myös ärsytti Arwenin roolin korostaminen koko trilogiassa...Tom Bombadillin olisin myös ykkösessä halunnut nähdä.

Taistelukohtaukset olifantteineen oli häikäisevän hienoja :)

Kyllä oli upea leffa, varmaankin paras mitä olen ikinä nähnyt.
Pari räikeää epätarkkuutta kirjan kanssa hiukan häiritsi leffanautintoa, mutta ne unohti nopeasti. :5:

Olen varmaan ainoa, mutta mielestäni koko Taru Sormusten Herrasta -ilmiö on suurinta :kakka: :aa mitä ihmisille on viime vuosina tarjottu. Joillekin ei kai ole luettu tarpeeksi satuja lapsena?:0:

Originally posted by Franco Begbie
Olen varmaan ainoa, mutta mielestäni koko Taru Sormusten Herrasta -ilmiö on suurinta :kakka: :aa mitä ihmisille on viime vuosina tarjottu. Joillekin ei kai ole luettu tarpeeksi satuja lapsena?:0:

Jaa, missäs mielessä?

Ootko sä sitä mieltä et ku kasvetaan vanhemmiks, ni mielikuvitus karsitaan veks? Itse kuitenki viel tykkään käydä elokuvis kattomas mäiskettä ja mätkintää, mut ehkä tajuun sit ku kasvan vanhemmaks.

Nojoo, toi on kuitenki sun mielipitees.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by VilleO
Pari räikeää epätarkkuutta kirjan kanssa hiukan häiritsi leffanautintoa, mutta ne unohti nopeasti. :5:

En tajua miksi niin moni kitisee siitä miten leffat eroavat kirjasta paikoin kovinkin "räikeästi"?
Pitää muistaa, että kirja ON kirja ja leffat sitten taas ööö.. leffoja. Lähes 1000 sivuisen ja sangen moniulotteisen kirjan (tai oikeastaan kirjasarjan) suora kääntäminen elokuva-kässäreiksi ja niin edelleen elokuviksi ei olisi mahdollista.

Jackson on onnistunut järkyttävän isossa duunissaan paremmin kuin kukaan olisi ikinä odottanut. Eli ainakaan minua ei pienet elokuvakerronnan ja oman näkemyksen ehdoilla tehdyt ja hyvin perustellut muutokset haittaa sitten niin yhtään.

Arvostelkaa kirjat kirjoina ja elokuvat elokuvina, ei niitä voi koskaan suoraan verrata toisiinsa. :piis:

Originally posted by aidan
En tajua miksi niin moni kitisee siitä miten leffat eroavat kirjasta paikoin kovinkin "räikeästi"?
Pitää muistaa, että kirja ON kirja ja leffat sitten taas ööö.. leffoja. Lähes 1000 sivuisen ja sangen moniulotteisen kirjan (tai oikeastaan kirjasarjan) suora kääntäminen elokuva-kässäreiksi ja niin edelleen elokuviksi ei olisi mahdollista.

Jackson on onnistunut järkyttävän isossa duunissaan paremmin kuin kukaan olisi ikinä odottanut. Eli ainakaan minua ei pienet elokuvakerronnan ja oman näkemyksen ehdoilla tehdyt ja hyvin perustellut muutokset haittaa sitten niin yhtään.

Arvostelkaa kirjat kirjoina ja elokuvat elokuvina, ei niitä voi koskaan suoraan verrata toisiinsa. :piis:

Juu ymmärrän toki, että kompromisseja on tehtävä tarinan tiivistämiseksi ja täydet pisteet Jacksonille, sillä tuollaisen projektin olisi voinut saada hyvinkin ihan plörinäksi. Silti kun on tullut aika syvällisesti kahlattua noita Tolkienin teoksia, niin väkisinkin pistää silmään nuo juonen muutokset, varsinkin kun osa niistä oli turhia. Silti paras elokuvasarja ikinä. :worship:

Ilman muuta :5:
Pitääkin lukea saaga uudestaan kun on nyt opiskelujen loputtua aikaa.

Arwen ja Eowyn :haart: :kuola:

Pöh, olet poikkeava. Häpeä.

Mun mielestä elokuvatrilogia on parasta, mitä vähään aikaan on elokuva-alalla tapahtunut. Nytkin kun Kubrick on poissa (heipä hei Tomi ;) ) niin tällaisia suuria teoksia tarvitaan. Tuopahan jotain mukavaa elämään, ja kirjakin täytyy taas lukea.

Minas Tirithin taistelu oli kyllä henkeä saplaava, samoin kun armeijat lähtivät Cirith Ungolista...:5:

Originally posted by aidan

Juuri näin! Samaa mieltä.

Leffalle täydet :5: Ylivoimaisesti paras osa trilogiasta. Pakko myöntää, että huulta piti pureskella tietyissä kohdissa ettei vallan purskahda :itku:
Ei muuta kuin special extended versiota odottelemaan...

Ei, et sinä ole ainoa.

Se ykkösosa oli kyllä ihan katottava fantasiaseikkailu (jo uteliaisuuden vuoksi), mutta kakkosta katsoessa tuli kyllä mieleen, että hohhoijakkaa mikähän tässä on niin erikoista.

Pakkohan se viimeinenki on kattoa, jotta voi ymmärtää kokonaisuuden.

Eilen kävin katsoon ja 3h 24min ei tuntunut pitkältä ajalta :worship: Tuon tasoisia leffoja lisää ja elokuvalle :0:

Oli se kyllä tiukka elokuva... Aivan järkyttävän hienosti tehty! Kyllä joutui nieleskelemään parissa kohtauksessa palan kohotessa kurkkuun... Ei olekkaan pitkään aikaan saanut leffasta samanlaisia fiiliksiä...
Elokuvakokemusta kyllä haittasi Kinopalatsin rahastustaktiikka: leffalippu maksoi 11 euroa ja vielä päiväkuvissa!! Illalla olisi varmaan joutunut kärsimään 20 euroa... Aika sikaa!

Paras trilogia minkä olen nähnyt ehdottomasti!, jos tästä joku pistää paremmaksi niin ihmettelen suuresti!. Tarina on jo kirjasta tuttu tosin mutta on tuo tarina vaan niin pirun hyvä. Juuri kävin kyyläämässä tuon kuninkaan paluun.
PALJON tosta kyllä puuttuu tavaraa mitä kirjassa oli mutta kirja voittaa elokuvan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom