Kungfu

Meta title: 🔥 Kungfu raivo irti kadulla ja salilla 🔥

Meta description: Teräksenlujaa kurinalaisuutta ja salamannopeita liikkeitä. Tämä on kungfun todellinen ydin, jossa mieli ja keho viritetään taistelukoneeksi.

http://batman.jypoly.fi/~51730/RAUMA_VIDEO.WMV
Kärsivällisyyttä, kestää jonkin aikaa latautua :D

Screenshot 2025-11-29 at 0.15.13.webp

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kumpi sä olet noista hemmoista? :david: vai :arvi: ?

Tota katsellessa alkoi tehdä mieli Kung poo chickeniä ... liekö uneliaalla musiikilla osuutta asiaan.

Mikä merkitys tuolla käsiläträyksellä on aina ennen liikettä? Jotenkin se vähentää realismin tunnetta kun käsiä heilutellaan noin säännöllisesti ja lähekkäin. Todellisuudessa vihollisen nyrkki vilahtaa kaukaa ja nopeasti eikä sitä noin helpoilla liikkeillä hallita. Entä jos vastustaja päättää potkaista?

... Ja kurkkuun lyömisestä tulee kyllä syyte ja mahdollisesti ruumis.

Juuh.

Tuota ns. käsiläträystä kutsutaan chi-saoksi ja se on keskeinen harjoitusmetodi kyseisessä kungfun tyylisuunnassa.
Tarkoituksena siinä on oppia reagoimaan oikealla tavalla vast. tekemiin hyökkäyksiin eikä suinkaan ottaa mittaa miehestä NHB säännöillä.(tai ilman sääntöjä) :D Potkut,polvet,kyynerpäät,päällä puskut ja pureminen ovat kyllä kaikki mukana, mutta eivät tässä video pätkässä.
Kurkkuun lyömisestä tulee kyllä syyte tai ruumis joten järjen oltava mukana noissa hommissa :thumbs:

XXL sanoi:
... Ja kurkkuun lyömisestä tulee kyllä syyte ja mahdollisesti ruumis.
Nyky-yhteiskunnassa saa puolustautuja todennäköisesti syytteen, vaikka löisi hyökkääjää perseelle. Tuossakin lajissa ymmärtääkseni harjoitellaan selviytymistä, ei mitään kunniakasta kaksintaistelua sääntöjen kera.

Kungfu-taiturit kilpailevat ensimmäistä kertaa Suomessa!

Suomen Wushu Kungfu Seura Ry järjestää Wushu Association of Baltic & Nordic
Countries:n kanssa helmikuussa ensimmäiset Suomessa pidettävät
kansainväliset Wushu-kilpailut. Kisoihin osallistuu urheilijoita yhdeksästä
maasta; osallistujia saapuu mm. Ruotsista, Hollannista, Belgiasta ja
Venäjältä.

Kilpailussa on monia eri sarjoja, joissa kilpailijat koettelevat taitojaan
niin aseellisten kuin aseettomien liikesarjojen parissa. Lajille on
ominaista näyttävät ja elokuvistakin tutut liikkeet ja akrobaattiset
hyppypotkut. Perjantai-illan avajaiset kruunaa joukkueiden häikäisevä
yhteisesitys.

Kilpailut pidetään 18.-20. helmikuuta Töölön Kisahallissa. Liput
perjantai-illan näytökseen 10€ ja la/su kilpailuihin 5€ per päivä. Kisojen
sivut löytyvät osoitteesta www.finwushu.com/championship.

Mene johonkin kamppailufoorumille, missä puhutaan paljon kung fuilusta. Näissä on yleensä paljon linkkejä eri klippeihin. Suomalaisista potku.net tulee mieleen.

eli...kungfu tyylit on useasti dissattuja ylimääräsen huitomisen takia ja osaksi elokuvien näyttävien mutta epäkäytännöllisten potkujen ja kikkojen takia. kuulin tuollasesta pienestä kungfun tyyli suunnasta joka kuulemma eroaa muista kungfu tyyleistä eritoten käytännöllisyyden kohalla.

onko kokemusta lajista?miten muut kungfu tyylit eroaa tästä tai shin munista?

No täällähän Hagaguren johdolla värvätään TSM-kungfuun väkeä oikein tuskassa!! Joo tehokasta on... Kokeilkaa itse ja jos sopii niin sitten sopii!! Onhan mm. Wing Chun kungfukin toimivaa. Kokeilkaa sitäkin. VIVA LA KUNGFU REVOLUTION!!!

Paljonko teillä oli Andy painoeroa? Millä säännöillä sparrasitte? Oliko tumput kädessä? Ottaen huomioon, että itse olet aika pitkän linjan tekijä noin kamppailulajeissa yleensä ja vastassa oli 2 vuotta sitten kamppailun aloittanut kaveri, niin ei siitä oikein johtopäätöstä voi vetää suuntaan tai toiseen.

Muutaman vuoden taekwondokokemuksella voin sanoa, ettei tätä ihan heti niputeta samaan kastiin. TSM ei edes kovin painotu noihin "jalka nousee nätisti"-potkuihin, joten jos Andy kävisit siitä oman kaupunkisi seurasta haastamassa jonkun muun matsiin, ennenkuin huutelet että on paska laji.

Voitin minäkin kerran mattoväännössä puoli vuotta thaikkua treenanneen kaverin, ihan paska ja pelle laji. Menee samaan kastiin näytöswushun kanssa.:rolleyes:

Paljonko teillä oli Andy painoeroa? Millä säännöillä sparrasitte? Oliko tumput kädessä?

Potkunyrkkeilysäännöillä. Painoetua minulle jotain 5-10 kiloa. En usko nyrkkeilyhanskojen poiston auttavan sitä osapuolta, joka ei kykene osumaan toiseen.

Ottaen huomioon, että itse olet aika pitkän linjan tekijä noin kamppailulajeissa yleensä ja vastassa oli 2 vuotta sitten kamppailun aloittanut kaveri, niin ei siitä oikein johtopäätöstä voi vetää suuntaan tai toiseen.

Et voi olla noin yksinkertainen. Todennäköisesti kyllä voitan pystyssä suurimman osan pari vuotta treenanneistä mistä hyvänsä lajista. Mutta ei kyse olekaan tästä, vaan arviostani henkilön tekniikan tason ja sparritehokkuuden suhteesta.

Muutaman vuoden taekwondokokemuksella voin sanoa, ettei tätä ihan heti niputeta samaan kastiin. TSM ei edes kovin painotu noihin "jalka nousee nätisti"-potkuihin, joten jos Andy kävisit siitä oman kaupunkisi seurasta haastamassa jonkun muun matsiin, ennenkuin huutelet että on paska laji.

No mielestäni en kyllä ole sanonut Tai Shin Munia paskaksi lajiksi. Jos olen, niin ehkäpä kerrot milloin ja missä. Ottelen vain potkunyrkkeilymatseja, mutta jos Oulun TSM-seurasta löytyy sopiva ottelija, jolla on potkunyrkkeilyliiton lisenssi, niin matsaan kyllä mielelläni esim. seuramme järjestämissä salikisoissa.

Mikäli tarkoitit sparraamista, niin en tapaa kuljeksia pitkin saleja etsimässä haastettavia, enkä uskoisi siitä ihmisten kovin pitävän. En muutenkaan ymmärrä, miksi haluat todistaa TSM:n tehokkuutta järjestämällä sparreja joidenkin muiden välille. Tule toki itse näyttämään minulle, miten tehokasta oppia olet saanut. Meillä olisi tuossa leirikin tulossa reilun parin viikon kuluttua. Olet tervetullut sinne ja lupaan sparrata kanssasi pystyssä ihan millä säännöillä vaan, kunhan niissä saa lyödä päähän. Jos leirimaksu on kynnyskysymys, niin voit tulla salillemme muutenkin, kun vain ajasta sovitaan niin, että tiedän olla paikalla.

Voitin minäkin kerran mattoväännössä puoli vuotta thaikkua treenanneen kaverin, ihan paska ja pelle laji. Menee samaan kastiin näytöswushun kanssa.:rolleyes:

Ahaa. Olenkin ollut siinä käsityksessä, että thainyrkkeilyssä ei pahemmin mattovääntöä opi. Entä sitten?

Olen ymmärtänyt että tai shin munissa olisi tekniikkapuoli suhteellisen realistinen, mutta sparria ei sitten välttämättä niin säännöllisesti. En toki ole lajia treenannut enkä edes nähnyt ja vain yhden harrastajan kanssa jutellut, joten ehkäpä minun sanani ei tässä asiassa paljoa paina.

Back
Ylös Bottom