Kun pyydetään varmistamaan...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aiheesta on tosiaan keskustelu jo jossain, mutta...

Setin vetäjän pitää itse kertoa mitä haluaa! Terveisiä vaan kaikilla tuppisuille. On se kumma jos ei saa sanottua varmistajalle mikä on tarve.

Vituttaa oikein kunnolla tämä "joo...no kato tilanteen mukaan" linja.

Ja pientä hahmotusta myös varmistajan pyytäjälle. Tulipa kerran oltua helvetissä kun pitkälle kolmattasataa kiloa oli jäämässä jumalattoman kaverin rinnalle ja yksin paikalla varmistamasa... mielessä pyörivät jo kauhukuvat siitä kuinka tapan kaapin kun tanko valuu sen kurkulle enkä jaksa kiskoa ylös. :(

Nojuu, totta hitossa kannattaa valita ne sarjapainot sen mukaan, että saa omin avuin edes sen ensimmäisen toiston ylös... Mua ärsyttää eniten, kun joku laittaa ne vitun räpylänsä kiinni tankoon jo siinä vaiheessa, kun liike alkaa käydä vasta raskaaksi ja vielä tulee omin avuin monta toistoa. Tosi monta kertaa olen sanonut kesken sarjan "älä koske", kun joku juuso auttaa esim penkissä "Amerikan malliin", eli joka toistossa kädet tangossa kiinni. Toki sekin vituttaa, kun joku alkaa vängätä ja kannustaa johonkin mahdottomaan pakkotoistoon siinä vaiheessa, kun tanko tulee jo takaisin alaspäin. :david:

Nyt tosin piiiiiitkän tauon jälkeen olen lähtenyt siitä, että itse ne pitää ylös punnertaa...
- Jep,näin minäkin. Tosin lasken sen ensimmäisenkin toistoksi.

Mua ärsyttää eniten, kun joku laittaa ne vitun räpylänsä kiinni tankoon jo siinä vaiheessa, kun liike alkaa käydä vasta raskaaksi ja vielä tulee omin avuin monta toistoa. Tosi monta kertaa olen sanonut kesken sarjan "älä koske",
- Niinpä. Toisaalta käsipainoilla tehtävissä punnerrusliikkeissä jopa pyydän laittamaan kädet hyvissä ajoin valmiiksi,koska niissä tulee helposti vaarallisia kiertoja jos varmistaja ei ehdi mukaan.

Sumppari sanoi:
Ei se varmistaminenkaan aina helppoa ole.
Kerran itelle kävi niin kun varmistin penkissä oisko 150-160kg, ja kaveri väsähti ihan täysin ja piti vetää tosissaan sitä pois sitä tankoa, tuntu että jaksaako se nostaa yhtään sitä.

Tein kerran penkkiä kapeella otteella painojen ollesssa 110kg ja zippasin ihan täysin. Varmistaja oli valikoiman puutteesta johtuen ei niin kovinkaan voimallinen ja sehän ei sitten jaksanutkaan nostaa sitä pois siitä rinnalta. Ei auttanut muu kuin rullata paino vatsan päälle, nousta istumaan ja nostaa painot penkille. Vinkkinä vain aloittelijoille miten sieltä voi päästä pois jos käy vanhanaikaisesti... Kaverilla on jäänyt yksin treenatessa 160kg rinnalle ja samalla tavalla tuli alta pois. Tuli tosin valtava mustelma poikki vatsan. :lol2:

Mä harvemmin jaksan pyytää ketään varmistamaan penkkiä, koska turvaraudat ajaa ihan saman asian. Niin, ja ne mun penkin sarjapainot ei ole ihan niin isoja, etteikö niitä jaksaisi maastavetää turvaraudoilta takaisin telineisiin tarpeen vaatiessa. :jahas: Kyykyssä varmistaja on sitten kovemmissa sarjoissa ihan hyvä olla.

edit: Toi "ajaa saman asian" vähän huono ilmaus, tietysti niille varmistaja on tärkeä, jotka haluavat tehdä esim. pakkotoistoja.

Tomi sanoi:
Nojuu, totta hitossa kannattaa valita ne sarjapainot sen mukaan, että saa omin avuin edes sen ensimmäisen toiston ylös... Mua ärsyttää eniten, kun joku laittaa ne vitun räpylänsä kiinni tankoon jo siinä vaiheessa, kun liike alkaa käydä vasta raskaaksi ja vielä tulee omin avuin monta toistoa. Tosi monta kertaa olen sanonut kesken sarjan "älä koske", kun joku juuso auttaa esim penkissä "Amerikan malliin", eli joka toistossa kädet tangossa kiinni. Toki sekin vituttaa, kun joku alkaa vängätä ja kannustaa johonkin mahdottomaan pakkotoistoon siinä vaiheessa, kun tanko tulee jo takaisin alaspäin. :david:

Tässäkin kohtaa on ne tarkat ohjeistukset avainasemassa. Tosin aina löytyy niitä tapauksia, jotka eivät kuuntele tai ymmärrä mitä niille puhutaa, mutta ei niitä montaa ole vastaan tullut. Jotkut kuvittelevat, että apuun pitää rientää heti jos vähääkään näyttää tiukalta ja toiset taas auttaa vasta kun tanko on laskenut takaisin rinnalle.

Aina tulee tavoitteet kerrattua jopa tutuille avustajillekin, säästyy monelta turhalta säädöltä. Ja ei tämä Tomppa ollut sulle, vaan ihan yleisesti ton opastuksen tärkeydestä vielä kertaalleen.

Olen huomannu, et jos sieltä muun huudon keskeltä pystyy artikuloimaan sanan POIS, ni se toimii hyvänä merkkinä varmistajalle, toki jos haluu tehä pakkoja ni tjaah, turvaudun mielummin tuttuun varmistajaan.

"Mua ärsyttää eniten, kun joku laittaa ne vitun räpylänsä kiinni tankoon jo siinä vaiheessa, kun liike alkaa käydä vasta raskaaksi"

Todetaan tähän, että jos varmistaja ei ole kovin vahva/iso ja nostajalla paljon rautaa menossa niin varmistajan voimat eivät välttämättä yksinkertaisesti riitä saamaan tankoa ylös, jos jotain pahempaa sattuu ja ei ole heti tangossa kiinni eli että ei ole kyse vain pienestä avusta. Varmistajan on näissä tapauksissa pakko kuljettaa käsiään noston mukana lähellä tankoa valmiina tarttumaan heti.

Mutta kirjoitit tosiaan kiinni tarttumisesta ja se on eri asia. Ymmärrän kyllä, että kokemattomalla penkkaajalle/varmistajalle on vaikea hahmottaa sitä, koska on aika auttaa. Vastuu selkeistä ohjeista on aina suorituksen tekijällä.

Ei auttanut muu kuin rullata paino vatsan päälle, nousta istumaan ja nostaa painot penkille.

Joo, itsekkin kerran olen näin tehnyt kun painoa oli 105kg. Mustelmaa ei tullut, mutta maha meni niin perkeleen sekasin! Loppu viikko maha löysänä--> ei voinut poistua edes himasta.

olisko kevyllä värkeillä mitää et raakasti vaan tanko ja kädet vispaamaan eli painot pois tangosta, silleen toinen pää ensin *kolikolikolikolkikolikolikoli* ja toinen jo meneekin itsestään *taas sama ryminä*

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyykky on tosiaan ehkä hankalampia varmistettavia liikkeitä. Oma emäntä on ollut varmistamassa isommilla painoilla, mutta kun se on niin hintelä niin ei aivan pysty sitä viimeisintä puristusta ottamaan.

On se kumma kun ei kummastakaan lähisalista löydy kunnon powerackkia tai vastaavaa kyykky paikkaa. Mä en ainakaan kehtaa kahta varmistajaa itseleni pyytää. Yleensä sen yhdenkin saaminen on tuskantakana ujo kun olen.

Myös ylenpalttiset psyykkaaja huutajat, jotka ovat monesti aivan vieraita, ärsyttävät. Täysin tuntematon varmistaja alkaa huutamaan toisen toiston kohdalla että "vielä yksi menee", vaikka tarkoituksena olisi tehdä 5-6 toistoa. Tai maksimia tehdessä alkaa onnistuneen suorituksen jälkeen huutamaan, että "pari vielä". Eri asia kun on saliparin kanssa treenaamassa ja molemmilla on hieman tietoa mitä pitäisi tulla sekä näkee miten yleensä kulkee.

Jumppaope sanoi:
On se kumma kun ei kummastakaan lähisalista löydy kunnon powerackkia tai vastaavaa kyykky paikkaa. Mä en ainakaan kehtaa kahta varmistajaa itseleni pyytää. Yleensä sen yhdenkin saaminen on tuskantakana ujo kun olen.

Myös ylenpalttiset psyykkaaja huutajat, jotka ovat monesti aivan vieraita, ärsyttävät. Täysin tuntematon varmistaja alkaa huutamaan toisen toiston kohdalla että "vielä yksi menee", vaikka tarkoituksena olisi tehdä 5-6 toistoa. Tai maksimia tehdessä alkaa onnistuneen suorituksen jälkeen huutamaan, että "pari vielä". Eri asia kun on saliparin kanssa treenaamassa ja molemmilla on hieman tietoa mitä pitäisi tulla sekä näkee miten yleensä kulkee.

Ei varmaan haittaisi päästä siitä ujoudesta eroon ja sanoa varmistajalle ihan suoraan monta toistoa aiot tehdä? :thumbs:

Isoveli aina suuttui, kun autoin liian aikasessa vaiheessa. Vika oli kyllä minussa... olen muutaman huutokerran jälkeen oppinut, että nostan vasta sillon, kun menee ekat sentit alaspäin... Pistän aina koko käsivarren tangon alle, eli jos tanko tippuu, niin se tippuu keskelle kyynärvarsia. Eipähän ainakaan penkkaajalle satu pahasti :)

Back
Ylös Bottom