Itseä kiusattiin 1-3 luokalla ja kerrostalopiirissä. (vinot silmä, vaikka ihan suomalais taustanen) Vähän väliä tappelussa yms muiden kanssa. Sit muutettiin vanhempien pienemmälle kotipakkakunnalle, missä ala-aste meni hyvin.
Yläasteelle sit siirryttiin isommalle paikkakunnalle ja jouduin heti silmätikuksi siellä, mutta kukaan ei uskaltanut tehdään mitään 7 luokalla. Koska seudun pahimmat pojat oli samalta pikkupaikkakunnalta ja 9 luokalla.
Mutta 8 luokalla homma repes kun ns "suojelijat poistu". Aivan nonstop kiusaamista, tönimistä, tuuppimistä, huutelua ja lumipesuja, repun heitelyä pitkin käytävään ja ikkunasta ulos, tavaroiden levittelyä.
8 luokan tätä jaksoin kunnes 9 luokalla meni hermot.
Ensimmäsen kiusaajan hoidin 9 luokalla ekapäivänä, kun tuli aukomaan päätänsä, nappasin pillistä kiinni ja sanoin "vihellä sit kun happi loppuu" (olin ollu muurari ukon mukana rakennuksilla töissä useamman vuoden lomilla yms), yllättävän äkkiä se rupes yrittämään viheltämistä.
Tästä oma itseluottammus kasvo aika paljon, melkein toiseen äärilaitaan, kun tajusin et olen aika paljon fyysisesti voimakkaampi.
Tosin kiusaaja lauma kanssa yhdistivoimansa tästä tapauksesta. Paria viikkoa myöhemmin sain sit 4 pahinta kiusaajaa kimppuuni. Ajattelin et vitut, täräytin ekaa suoraan kuonoon, muut hieman häkelty ja saman tien toista nekkuun... Sit alkokin kunnon härdelli... joka loppu nopeesti kun opettajat oli välissä.
Tämän jälkeen sain olla rauhassa suht pitkään. Kunnes eräs pääkiusaaja otti minut silmätikuksi. Sen isällä oli ongelmia ja ampu aivonsa pitkin kattoja. Eräs päivä se huuteli taas kaikkea paskaa, sanoin sille " mitens isäs voi" ja sehän veti kilarit ja tuli päälle. joka loppu siihen jo muodostuneeseen tavaramerkkiin,"vihellä sit kun happi loppuu". Tähän loppui minun kiusaaminen yläasteella.
9 luokalla huomasin, että minut oli ylennetty ns pahaksi pojaksi ja jota porukka kunnioitti yms yläaste sontaa. Vaikka en ketään kiusannu yms vaan olin ihan normaali.
Tämän jälkeen oli muutamia yhteen ottoja myöhemmin kaupungilla, mutta ikinä antanu periksi ja sutena päälle. Ja lopulta sai olla rauhassa ja ns kulmien kundit rupes moikkailee ja tarjoilee juotavaa yms. Ihme vaikutus kun vedät jotain turpaan...
Nykypäivä Kaikki nämä on vielä muistissa kuin polttoraudalla painettuna mieleen. Muistan vielä jopa ala-asteen 1-3 luokalta kasvot, äänenpainot yms.
Ja VIHAAN kaikkea missä kiusataan pienempiä, mopottajaisia, "perinteitä" yms paskaa. Ja enkä arkaile puuttua siihen.
Loppusanat, jos kyvyt ja tahto riittää. Niin väkivalta ratkaisee monta ongelmaa, mutta se pitää kohdistaa niihin jotka sen anasaitsee. Joku törttöilee liikenteessä so what, akka mäkättää joninjoutavista, so what... uuden työpaikan tervetuloillassa on pakkosaunottamista 110C saunassa ja yritetään teetättää kaikkea hölmöä... Ei onnistu...