Kun nyrkit heiluu...

Nuoruusvuosina (5-7v sitten) tuli tyhmänä kännissä tapeltua aika paljon. Aika isoja summia jouduin sillon makselemaan, enkä muista tuliko niistä ehdollista vankeutta (ehdollinen vankeus pitäisi varmaan tietää mikäli sellane on lagetettu?)
Nyt muutama vuosi sitten tuli kännipäissään huitastua oikein kunnolla yhtä tuntematonta kaveria päähän ja koska poliisit oli paikalla, niin oikeuteehan se meni että heilahti.
Tosiaan aikaisemmista hölmöilyistä on kulunut vähintään toi 5v. Onko siis rikosrekisterini puhdas? vaikka olisinkin saanutkin joskus ehdollisen tuomion pahoinpitelystä?

Millä tavalla noi vanhemmat pahoinpitelyt vaikuttavat asiaan? Vai vaikuttavatko ne ollenkaan...?

Tällä hetkellä syyttäjä vaatii: vähintään iso kasa päiväsakkoja + korvaukset vastapuolelle + oikeudenkäyntikulut. Millä tavalla toi voi vielä muuttua? voiko tuomio pienentyä/kasvaa ja mikä on todennäköisyys? (En oo muutamaan muoteen käräjäsalissa istunut, niinpä en hirveesti muista asiasta)

(HUOM kysymys ei ole ollut koskaan törkeästä pahoinpitelystä.)

Tälläsen bongasin ohimennen netistä:

Henkilöä koskevat tiedot poistetaan rekisteristä eri aikoina rangaistuksen ankaruuden mukaan.

5 vuoden kuluttua lainvoiman saaneen tuomion antopäivästä poistetaan tiedot henkilön

ehdollisesta vankeudesta
ehdollisen vankeuden ohessa tuomitusta sakosta (oheissakko), yhdyskuntapalvelusta tai valvonnasta
nuorisorangaistuksesta ja sen sijasta tuomitusta sakosta
viraltapanosta
yhteisösakosta

Toivon suuresti sellasten ihmisten vastauksia jotka ovat joskus olleet vastaavanlaisessa tilanteessa, tai ylipäätään tietävät tästä asiasta jotain.
Ei kiitos, en tarvitse mitään vittuilu kommentteja, tai mitään muutakaan ylimääräsiä paskakommentteja. Olen korvaukset kaikista hoitanut, ja aijon jatkossakin kantaa vastuuni. (Tämä saa luvan olla viimeinen kerta kun astun oikeussaliin syytetyn penkille)

:(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rikosrekisterisi on puhdas ja ei noin vanhoja asioita voida käyttää perusteluna tuomion koventamiselle. Villi veikkaus, että tuo syyttäjän sakkovaatimus menee lävitse sellaisenaan, kuin myös vastapuolen oikeudenkäyntikulut (mikäli täysipäinen juristi on laskelman laatinut) ja vahingonkorvaukset osittain. Kyllä sä tosta selviät. Ole tyytyväinen, ettei tule ehdollista. Kyllä noissa itse rangaistusvaatimuksissa käräjäoikeusarvonnat aika pitkälle menevät syyttäjän pillin mukaan.

Rikosrekisterisi on puhdas ja ei noin vanhoja asioita voida käyttää perusteluna tuomion koventamiselle. Villi veikkaus, että tuo syyttäjän sakkovaatimus menee lävitse sellaisenaan, kuin myös vastapuolen oikeudenkäyntikulut (mikäli täysipäinen juristi on laskelman laatinut) ja vahingonkorvaukset osittain. Kyllä sä tosta selviät. Ole tyytyväinen, ettei tule ehdollista. Kyllä noissa itse rangaistusvaatimuksissa käräjäoikeusarvonnat aika pitkälle menevät syyttäjän pillin mukaan.

Toivotaan parasta, kiitos sulle asiallisesta vastuaksesta :)

Kohtelevat sua ensikertalaisena kun edellisestä kolttosesta on yli 3 vuotta. Eli vaikka saisit kiinteätä mitä sulle ei edes haeta niin istuisit vain puolet.

Mulla on sen verran rankka väkivalta rekisteri, et vaik oon ollu muutamat vuodet täysin puhtaana voi häkki heilahtaa ihan tavan pitelystäkin. Sen takia vältän keskustan baareja, ku aina saattaa joku kusipää tulla haastaa riitaa. Jos on vaan muutamia pahoinpitelyjä rekisterissä ei oo pelkoa et, häkki heilahtais. Lain mukaan vanhat tuomiot ei sais vaikuttaa uuteen tuomioon, ni silti ne vaikuttaa :@ Viime kesänä kytät tuli kysymään papereita ku olin kerrostalon grillipaikal ryyppäämässä ja toinen niist kytistä nauroi ku katto mun tietoja, et kyl sä oot kerinny touhuta elämässäs ni sitä vaan et osa mun jutuist pitäis olla vanhentuneita mut siel ne vaan tuntuu kelluvan.

Viime kesänä kytät tuli kysymään papereita ku olin kerrostalon grillipaikal ryyppäämässä ja toinen niist kytistä nauroi ku katto mun tietoja, et kyl sä oot kerinny touhuta elämässäs ni sitä vaan et osa mun jutuist pitäis olla vanhentuneita mut siel ne vaan tuntuu kelluvan.

Tietos löytyy poliisirekisteritä, jonka johdosta kuittia tuli. Se ei kumminkaan ole sama asia, kuin rikosrekisteri. Jos asia mietityttää niin marssii poliisilaitokselle ja tilaa rikosrekisteriotteen nähtäväksi. Muistaakseni 1. kerta on ilmainen.

Tietos löytyy poliisirekisteritä, jonka johdosta kuittia tuli. Se ei kumminkaan ole sama asia, kuin rikosrekisteri. Jos asia mietityttää niin marssii poliisilaitokselle ja tilaa rikosrekisteriotteen nähtäväksi. Muistaakseni 1. kerta on ilmainen.

nii pitää kyl paikkansa, ettei ne poistu ikinä kyttien rekisteristä, mut sitä mä vähän ajoin takaakin... huonosti kylläkin :)
siis ku mennään oikeuteen ni vaik sä oot 20v sitten tehny jotain rankempaa, etkä oo sen jälkeen tehnyt mitään, se silti vaikuttaa tuomioon.

nii pitää kyl paikkansa, ettei ne poistu ikinä kyttien rekisteristä, mut sitä mä vähän ajoin takaakin... huonosti kylläkin :)
siis ku mennään oikeuteen ni vaik sä oot 20v sitten tehny jotain rankempaa, etkä oo sen jälkeen tehnyt mitään, se silti vaikuttaa tuomioon.

Tästä en olisi niinkään varma.

Tästä en olisi niinkään varma.

No mulla on käynyt näin et mulla oli monta vuotta puhdasta ja sit mulle tuli kaks pahoinpitelyä josta sain 2v 6kk tuomion. Joka on mun mielestä aika kova tuomio ku mun mielestä ne oli melko lieviä. Linnassa oli ulkomaailaistaustainen tyyppi joka oli puukottanut 7 kertaa kahvaa myöten jotain sälliä ni se sai yhtä pitkän tuomion vaik mä en muuta tehny ky lyöny nyrkillä pari kertaa ja yhden avarin annoin. Ni jos ei vaikuta ni sit se vaan täytyy olla naamasta kii noi tuomiot?!

"nimi" vaikuttaa paljon tuomioihin, eräs herra sai 5kk kovaa ku potkaisi Lahdessa persuuksille ravintolan edessä toista ja mitään ei käynyt tällä henkilölle, eräs henkilö sai "loukkaavan" t-paidan käytöstä puoli vuotta kovaa, tutulle haettiin alasviennistä 6 kk kovaa vaikka ei ollut ollenkaan rikosrekisteriä Suomessa ja kaverille ei käynyt edes mitään, mutta lopulta koko henkilökunta todisti että kyseinen henkilö ei ollut koskaan ollut edes paikalla ni sai koppikorvaukset.

No mulla on käynyt näin et mulla oli monta vuotta puhdasta ja sit mulle tuli kaks pahoinpitelyä josta sain 2v 6kk tuomion. Joka on mun mielestä aika kova tuomio ku mun mielestä ne oli melko lieviä. Linnassa oli ulkomaailaistaustainen tyyppi joka oli puukottanut 7 kertaa kahvaa myöten jotain sälliä ni se sai yhtä pitkän tuomion vaik mä en muuta tehny ky lyöny nyrkillä pari kertaa ja yhden avarin annoin. Ni jos ei vaikuta ni sit se vaan täytyy olla naamasta kii noi tuomiot?!

Kuulostaa aika uskomattomalta toi sun tuomio, nimittäin meilläpäin parilla sankarilla oli nippu pahoinpitelysyytteitä ennen kuin lopulta vasta törkeä pahoinpitely vei toisen kiven sisään ja toinen selvisi siitäkin ehdollisella. Ja kiven sisään joutunut kaveri istui muistaakseen 3kk. Eiköhän tohon 2v 6kk tuomioon vaadita vähintään pari törkeää pahoinpitelyä, joita ei avarilla lyömisestä pitäisi saada.

[venom];4177584 sanoi:
Kuulostaa aika uskomattomalta toi sun tuomio, nimittäin meilläpäin parilla sankarilla oli nippu pahoinpitelysyytteitä ennen kuin lopulta vasta törkeä pahoinpitely vei toisen kiven sisään ja toinen selvisi siitäkin ehdollisella. Ja kiven sisään joutunut kaveri istui muistaakseen 3kk. Eiköhän tohon 2v 6kk tuomioon vaadita vähintään pari törkeää pahoinpitelyä, joita ei avarilla lyömisestä pitäisi saada.

Oli mul pari muutakin syytettä siin päällä, mut ne kaatu hovissa, mut tuomio ei tippunut ollenkaan :) yritin valittaa korkeimpaan mut en päässyt. Kuulin yhdestä herrasta joka oli lyönyt yhden avarin ni sai yli 2v tuomiota. Olin vähän katkera tuomiosta, mut siit on jo aikaa ja nykyään yritän olla kiltisti ja välttää paikkoja mis vois tapahtua jotain.

Ja millä perusteella oikeus tuomitsi tuon uhkaukseksi? Oliko aiempaa historiaa, esiteltiinkö paitaa jollekin vai ihanko sattumalta tuollaisen paidan kantaja poimittiin kadulta ja tuomittiin?

Joensuussa, laiton uhkaus t-paidan kuvasta. Ei ollut tekstiä ollenkaan.
Sulla jäi tuosta jotain oleellista kertomatta. Ei nyt pelkästä paidasta ole kyse.

Terveisin: Entinen joensuulainen

Eiköhän siinä nyt ole varmaan jonkun pärstäkuva ollut ja reukku vieressä, varmaan vielä jotain tappouhkauksia päälle sanallisesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom