SUPERCARB 1kg -40%

kun elimistö sekosi

Niin, jos Rouva K EI yritä tulla raskaaksi vaan timmiksi, miksi hän söisi hormonikuuria? Tai ainakaan naishormonia ;-)

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Syklittäisellä Terolutilla on tarkoitus mimikoida elimistön omaa loppukierron progesteronituotantoa. Kierron sekoaminen johtuu ovulaatiohäiriöstä. Ei ovulaatiota -> ei keltarauhasta -> ei loppukierron progesteronia -> vuodot sekaisin kuin seinäkello. Sukupuolihormonien normaaleja pitoisuusvaihteluita näin keinotekoisesti matkimalla saadaan usein aivolisäkekin taas raiteilleen, sieltähän koko munasarjatoiminnan säätely on lähtöisin. Voi siis olla että jo yhden-kahden loppukierron progesteronikuurin jälkeen ovulaatiot käynnistyvät taas ja kierto tasoittuu.

Ehkäisykapseli vapauttaa progesteronia tasaisen jatkuvasti, jolloin se vaikuttaa kohdun limakalvoon, kohdunsuun limaeritykseen ja tämä vaikutus on normaalistikin loppuukierrosta keltarauhasen tuottamalla progesteronilla. Vaikutuksen ollessa jatkuva tämä estää siittiöiden pääsyä kohtuun ja vaikeuttaa mahdollisen hedelmöityneen alkion kiinnittymistä. Aivolisäkkeeseen kohdistuvan negatiivisen palautesäätelyn kautta kapseli myös osalla häiritsee ovulaatioita.

Vaikutukset ovat siis aivan erilaiset, kun progesteronia annostellaan syklisesti vs. jatkuvasti.

Ajattelin päivittää tilannetta, jospa joku hyötyisi tästä tiedosta.

Kävin yksityisellä (funktionaalisella) lääkärillä, kun kunnalliselta puolelta ei apua herunut. Nyt sain tutkimustuloksia takaisin. Minulta löytyi useita eri allergioita, mm ruisallergia, laktoosi-intoleranssi ja kananmuna-allergia. Olen yhteensä 17 eri ruokaaineelle allerginen. Suolisto on siis huonossa kunnossa. Lisäksi minulta otettiin kivennäisainepaneeli. Pääosin loistotulokset, mutta puutetta magnesiumista ja kuparista.

Kilpirauhaspaneeli kertoi, että kilpirauhasen vajaatoiminta vaivaa. Siitä johtuen minulla mm hiustenlähtö, painonnousu, vaikeus raskautua..

Tässä nyt siis joudun opettelemaan uutta elämää uudenlaisella ravinnolla ja uusilla tottumuksilla ja odottelen miten elimistöni alkaa parantua ja millaisia tervehtymisen merkkejä huomaan itsestäni ensin. SUOSITTELEN ehdottomasti kaikkia, joilla on erinäisiä vaivoja joille ei tunnut löytyvän minkäänlaista syytä, menemään yksityiselle lääkärille ja erityisesti funktionaaliselle.

Ajattelin päivittää tilannetta, jospa joku hyötyisi tästä tiedosta.
Kiitos kun jaoit kokemuksesi, siitä voi tosiaan olla hyötyä muillekin. Hienoa, että asiat alkavat selkeytyä - tsemppiä toipumiseen ja uudenlaisten tottumusten opetteluun! Ps. saitko muuten Thyroxin-lääkityksen?

Ps. saitko muuten Thyroxin-lääkityksen?

Lääkäri ehdotti Thyroxinia, tai halusi kuulla mielipiteeni. Annoin hänelle valtuudet päättää, miten kannattaa tehdä lääkityksen kanssa ja päädyimme siihen että käyn kahden kuukauden kuluttua kontrollikäynnillä ja jos arvot ei ole parantuneet, aloitetaan lääkitys silloin. Lääkäri pohti lääkityksen aloittamista nimenomaan siitä syystä, kun tavoitteena on tulla raskaaksi.

En tiedä saako tänne mimmien puolelle kirjotella, mutta kiinnostais paljonko tollanen lysti kaikkineen paneeleileen maksaa?
Edit siis fightmarylle tarkotettu.

Eikös laaja kilpirauhaspaneeli ole jonkun 300 e vai muistan ihan väärin? Itse haluaisin ottaa vaan kun on niin kallis.. pelkkä rt3 pitää ehkä itsellä jossain vaiheessa otattaa , se taisi olla jonkun 120 e tms.

Jos kunnon testeihin lähtee jossa testataan vähän laajemminkin, niin saahan siihen rahaa uppoamaan. Muistaakseni jotain 1200 euroa oli yksi tuntemani henkilö maksanut yhteensä tuosta huvista (funktionaalisella), siihen sisältyi jo muutakin kuin vain muutama kilpirauhashormoni.

Eikös laaja kilpirauhaspaneeli ole jonkun 300 e vai muistan ihan väärin? Itse haluaisin ottaa vaan kun on niin kallis.. pelkkä rt3 pitää ehkä itsellä jossain vaiheessa otattaa , se taisi olla jonkun 120 e tms.

Ite aattelin kans käydä ton rt3 ottaa heti ku on yhtään ylimäärästä.

Onkohan toi kilppari paneeli halvempi jos on arvauskeskuksessa otettu ne perus kokeet?

1090 egee maksoi.. kallis, kun yhdenkerran lääkärireissuun suhteuttaa. edullinen, jos siitä saa oikean avun+hyvänolon eikä tarvii yksin miettiä missä vika.

Hellurei ja pieni nosto väliin.

Itselläni todettiin piilevä rt3 dominanssi sekä lisämunuaisen uupumus. Nyt alotettiin tyroksiinilla ja kortisonilla sekä melatoniinilla hoitojakso.

Mieleeni juolahti kysymys, mikä toisaalta ei pitäisi olla ajankohtainen. Olen nimittäin tässä koittanut rakennella ihannekroppaani jo jonkin aikaa, ja tavoitteena siis lihaksikas ja terve kroppa. Miten teillä on lihasten kasvatus sujunut lääkityksen aikana? Kortisolihan aiheuttaa kataboliaa, ja tämän olen huomannut kyllä. Jalkareeneissä sarjapainot tippuu, paino kuitenkin nousee kun nestettä ja rasvaa kertyy jne. Ainut mikä kehittyy on selkä (Aika kornia. Oon kohta niin yläpainotteinen ettei mitään rajaa..)

Jotain kokemuksia?

Itselläni todettiin piilevä rt3 dominanssi sekä lisämunuaisen uupumus. Nyt alotettiin tyroksiinilla ja kortisonilla sekä melatoniinilla hoitojakso.

Mieleeni juolahti kysymys, mikä toisaalta ei pitäisi olla ajankohtainen. Olen nimittäin tässä koittanut rakennella ihannekroppaani jo jonkin aikaa, ja tavoitteena siis lihaksikas ja terve kroppa. Miten teillä on lihasten kasvatus sujunut lääkityksen aikana? Kortisolihan aiheuttaa kataboliaa, ja tämän olen huomannut kyllä. Jalkareeneissä sarjapainot tippuu, paino kuitenkin nousee kun nestettä ja rasvaa kertyy jne. Ainut mikä kehittyy on selkä (Aika kornia. Oon kohta niin yläpainotteinen ettei mitään rajaa..)

Jotain kokemuksia?
Miten tuo rt3 sulla todettiin?

Mulla ei oo kokemusta kortisolista kuin luonnollista tietä saaneena eli stressin takia ja mulla se ainakin käynnisti melkoisen katabolian elimistössä. Tanita-mittauksen mukaan vajaa 2 kiloo lähti lihasta ja sitä ihmeteltiin. Osasyynä voi olla tähän kilpirauhasen vajaatoiminta johon sitten sain lääkkeet ja sen jälkeen lihasmassaa alkoi taas kertymään. Miksköhän tuo selkä sulla kasvaa? Se on kasvanut mullakin lääketasapainon löytymisen jälkeen tosi kovaa.

Edit: Mulla siis oli yhtä aikaa kilpirauhasen vajaatoiminta sekä korkea kortisoli.

Miten tuo rt3 sulla todettiin?

Mulla ei oo kokemusta kortisolista kuin luonnollista tietä saaneena eli stressin takia ja mulla se ainakin käynnisti melkoisen katabolian elimistössä. Tanita-mittauksen mukaan vajaa 2 kiloo lähti lihasta ja sitä ihmeteltiin. Osasyynä voi olla tähän kilpirauhasen vajaatoiminta johon sitten sain lääkkeet ja sen jälkeen lihasmassaa alkoi taas kertymään. Miksköhän tuo selkä sulla kasvaa? Se on kasvanut mullakin lääketasapainon löytymisen jälkeen tosi kovaa.

Edit: Mulla siis oli yhtä aikaa kilpirauhasen vajaatoiminta sekä korkea kortisoli.

Mulla todettiin Nordic Laboratoriesin kautta otetuista sylki, virtsa, sormenpäästä otettavasta kuivaverestä ja ihan kunnollisesta verikokeesta otetuista verikokeista nämä tulokset. Tampereella asuva ja työskentelevä Eija Pitkänen laittoi nämä lähetteet ja sitä kautta lähti asia liikenteeseen.

Tulokset oli kyllä karuja tuon kortisolin kanssa. Ihan miten sattuu meni arvot ja sitä siis hydrokortisonilla hoidetaan.

Mielenkiintosta on just toi, että selkä kasvaa ja muut tulee perässä. Mistähän moinen johtuu? Selän muutos on VALTAVA, samaan aikaan kun olen panostanut enemmän jalkoihin ja olkapäihin, kuin muuhun kroppaan. Kaikki menee selälle, tosi kiva! :)

Järkytyksen koin myös kun aamupaino 75,5kg, ja kesäkuussa se oli 62,5kg. Että sellasta.

Ps. http://2.bp.blogspot.com/-0DCvdSuH3eg/Ul16qBeHD-I/AAAAAAAABsg/DxAU8oIK0lE/s1600/ei_oo_todellista.jpg

Oot saanut kyllä tosi hyvin muotoa yläkroppaan. Toki selkä on leventyneet mutta myös olkapäät on saanut lihaa. En olisi huolissaan tilanteesta ellei jalat sitten oon ihan surkastuneet :D Saatko muuhun treenamiseen kunnon tuntuman myös? Ettei se johdu siitä että esim. olkapäiden treeni ei mene oikeaoppisesti perille..

No olkapäät ei oo kyllä kehittyny! :D Ne on niin ISO ongelma, etten tiiä mitä teen niiten kaa.
Treeneihin oon koittanu panostaa ja tehä tuntumalla, mut mikään ei tunnu auttavan... Ärr!

Mutta kysymykseen vielä vastauksia: onko kukaan huomannut eroa kortisoni- ja tyroksiinilääkityksen aikana lihaskasvuun?

Suositut

Back
Ylös Bottom