Kumpi olisi parempi kannettava?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja opukka
  • Aloitettu Aloitettu
Terve! Nyt pitäisi ostaa kannettava lähinnä pelikoneeksi. En pelaa kohinkaan uusia pelejä vaan WoWii ja CSS:sää. Kone tulisi kevyeen pelikäyttöön, peruskäyttöön, elokuvien katseluun, musiikin kuunteluun ja kaiken maailman latailuihin. Itse tämmöiset jo löysinkin:

asus
http://www.tietokonekauppa.fi/tuotetiedot.php?koodi=18339

fujitsu
http://www.gigantti.fi/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/st ore-gigantti-Site/fi_FI/-/EUR/El_DisplayProductInformat ion-Start;pgid=D6ez6oZKCVlSR0EjF5FBwx1q0000zOBwXrpR?Pro ductID=fZTD4QFHmh4AAAEc3vt.6.as&CatalogCategoryID=eWjD4 QFH5rsAAAEO0lg03xil&Selected=Specifications

Omasta mielestä Fujitsu on parempi, mutta mitäs olette mieltä? Parempaa siinä on ainakin Akku, keskusmuisti, blue-ray ja HDMI liitäntä. Asuksessa on taas fujitsuun verrattuna parempaa näytönohjainmuisti prosessori on käytännössä sama. Kumpi kannattaisi ostaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kun nyt olen bongannut tämmöisen koneen.

http://www.gigantti.fi/is-bin/INTER...D4QFH5rsAAAEO0lg03xil&Selected=Specifications

Tuntu ihan hyvältä hintaansa nähden, mutta ajattelin tuota näytön ohjainta, niin se voi olla aika heikko tulevaisuudessa. Eikä prosessorikaan mikään tykki ole. Löysin tämmöisen se on reilu sata euroa kalliimpi. (painakaa alhaalta tekniset tiedot niin näette ne)

https://www.konebox.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=103403

Tuossa toisessa on parempi näyttis, prossu ja muisti, mutta esim siitä ei löydy blue-rayta tai 4h akkun kestoa. Ajattelin että onko nuo HP:n paremmuudet tuon 108€ arvoisia kun kuitenkin tuo ei ole kaikin puolin parempi. Itse en haluaisi maksaa tuota 700€ vaan haluaisin tuon fujitsun, mutta kun se on vaan jotenkin niin tehoton.

Kumpi voisi teidän mielestä olla kestävämpi eli kumpi kestäisi pidempään? Tuossa fujitsussa on ainakin roiskeen kestävä näppäimistö. Kumpi olisi laatua?

Pakko kommentoida (taas) tuota Fujitsua ja Asusta.. Kommentoin nyt vaan merkkejä, koska en jaksanut katsoa noita linkkejä ja ominaisuuksia, anteeksi.

Mutta siis, en ostaisi fujitsua, en vaikka maksettaisiin. Olen niin moneen Fujitsun kannettavaan törmännyt, missä on ollut jotain vikaa. (Tuolla toisessa ketjussa ihmeteltiinkin jo niitä muistikampojen ongelmia.)

Asuksen kanssa taas nuo laiteviat on ollut vähillä. En ole joutunut lähettämään yhtäkään Asuksen kannettavaa takuuhuoltoon.

HP on nykyään melko toimintavarma. Niidenkään kanssa ei ole ollut ongelmia ollenkaan.

Jos varmatoimista kannettavaa haluaa ja näin niiin suosittelen erittäin lämpimästi täys käännöstä MACin maailmaan. Iteltä toi MacBook Pro löytyy ja kyllä noilla tehoilla on mukava pelailla sun muuta säädellä ;):)

Jos varmatoimista kannettavaa haluaa ja näin niiin suosittelen erittäin lämpimästi täys käännöstä MACin maailmaan. Iteltä toi MacBook Pro löytyy ja kyllä noilla tehoilla on mukava pelailla sun muuta säädellä ;):)
Helvetin hienosti vastasit otsikon kysymykseen.

Joo ihan turhaa sitä tämmöisiin ketjuihin on tulla mäkkiä suosittelemaan, vaikka ne todella hyviä koneita ovatkin. Pelikoneeksi ne vähiten sopivat.

Ei helvetti, koska nää fanboyt tappaa itsensä?

Niin ja suosittelisin, että threadin aloittaja ottaa tuon Asuksen :)

Suoritan anteeksipyyntöni, jos jotakuta nyt jäi kaivelemaan huono vastaukseni tähän ketjuun. Asiaan, tosiaan Asuksen puolelle itse kallistun.

Suoritan anteeksipyyntöni, jos jotakuta nyt jäi kaivelemaan huono vastaukseni tähän ketjuun. Asiaan, tosiaan Asuksen puolelle itse kallistun.

Turhaan sä itseäsi dissaat, ei kukaan muukaan Applen fanboy osaa olla mainostamatta fanittamiaan tuotteita väärissä tredeissä. Se kuuluu asiaan.

Noista läppäreistä Asus, ja myös HP:n läppäri on hinta/laadultaan hyvä.

Turhaan sä itseäsi dissaat, ei kukaan muukaan Applen fanboy osaa olla mainostamatta fanittamiaan tuotteita väärissä tredeissä. Se kuuluu asiaan.

Noista läppäreistä Asus, ja myös HP:n läppäri on hinta/laadultaan hyvä.

Paitsi noissa on se ero että HP:n läppärit on täyttä paskaa, rumia kun mitkä ja komponentit täyttä kuraa ja softa on epäkäytännöllinen.

Acerin koneilla saat varautua että hajoaa ensimmäisen kuukauden aikana ellei sitten hajonnut himaan tuodessa.

Asuksella ongelmana vain paskat sivut mistä saa vanhat/huonot ajurit ja joudut mennä asukselta ensin hakemaan softat ja muutaman ajurin ja muualta esim inteliltä.

Itselläni erittäin huonoja kokemuksia HP:n läppäristä. Eli yhdestä läppäristä.
Mutta niin huonoja kokemuksia, etten koskaan tule ostamaan mitään HP:n laitetta tai konetta.

Fujitsu-Siemenssistä huomattavasti parempia kokemuksia. Myös Dellistä hyviä kokemuksia, vaikka monet merkkiä karsastavatkin.

Itselläni erittäin huonoja kokemuksia HP:n läppäristä. Eli yhdestä läppäristä.

Yhdestä läppäristä. Hmm. No anyways, voin ainakin itse suositella HP:n läppäreitä. Meillä on duunissa joku parisen kymmentä eikä yksikään ole hajonnut tai suuremmin temppuillu.

Meillä on myös DELLiä, joista ainakin jo viittä läppäriä on jouduttu huoltamaan viallisen komponentin takia. Huolto toisaalta pelaa hyvin, on- site takuulla.

Totta että mulla on kokemuksia vaan yhdestä huonosta HP:stä, mutta kun kaikista muista merkeistä on positiivisia kokemuksia, niin...

Nettiä lukemalla löytynee joka merkistä aika paljon paskaa, jopa mäkistä (paitsi fänbojujen mielestä), joten valitsee jonkun ja toivoo parasta. Itse en silti valitse enää koskaan HP:tä.

:)

Mulla on duunikoneena F-S ja siitä huolimatta näistä kahdesta ottaisin tuon Gigantin myymän F-S koneen.

Paitsi noissa on se ero että HP:n läppärit on täyttä paskaa, rumia kun mitkä ja komponentit täyttä kuraa ja softa on epäkäytännöllinen.

Acerin koneilla saat varautua että hajoaa ensimmäisen kuukauden aikana ellei sitten hajonnut himaan tuodessa.

Asuksella ongelmana vain paskat sivut mistä saa vanhat/huonot ajurit ja joudut mennä asukselta ensin hakemaan softat ja muutaman ajurin ja muualta esim inteliltä.
Yritän olla provosoitumatta tuosta, mutta tosiasiassa HP on 5 vuotta muita edellä kuorissa ja tuokin on siis metallirunkoinen kone kun muut ovat muovia. Itselläni on hieman vastaava HP:n vehje ja asia on vähän sama kuin puhelimissa, että kun kerran pääsee metallikuorien makuun, niin ei muovia enää kaipaa. Ulkonäkö on lähinnä makuasia, mutta mielestäni kaikista modernein noista on kyllä tuo HP etenkin livenä.

Kaikessa elektroniikassa tuntuu olevan nykyään se testataan kuluttajalla -mentaliteetti eli takuuhuoltoon kannattaa varautua varmasti merkin jos toisenkin kohdalla. En tiedä, onko sitten meidän kohdalle sattunut huonoa tuuria, mutta yhtäkään konetta ei ole vielä tarvinnut huoltoon kiikuttaa ja tässä viimeaikoina on ollut uudesta pitäen IBM, Fujitsu-Siemens ja tää oma HP. Fujitsukin on ollut päällä sellaset 12 000h eli ei pitäis käytön vähyyttä olla.

Muista läppäreistä ei ole itselläni kokemusta, mutta mielestäni nää on kyllä ollut kaikki ihan hyviä pelejä. En tiedä johtuuko sitten siitä, että nää on lähemmäs 1000e vehkeitä ollut uutena, ettei mitään pilipalikamaa sinänsä, mutta ei nuokaan topicin aloittajan vaihtoehdot ihan halvinta päätä edusta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom