Kummin ohjelmin parempi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Corto
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei taas ja sori tää ainainen vaiheilu!
Kysyisin teiltä kokeneemmilta:

Tein kolme-jakoista ohjelmaa ja hyvältähän se tuntu, muutama kilo tuli 1.5 kk:ssa ja mestat turpoili :)

Nyt en tiedä ehdinkö salille kolmea kertaa/vko, ja siirryinkin yksi-jakoiseen.
Aika hetken vasta tolla veivannu, mut ihan fiilispohjalta tuntuu et ei tehoa ihan yhtä hyvin kuin tommonen vähän keskitetympi treeni.

Jos salille kerkeää vaikka kaksi kertaa/vko niin onko järkevämpää vetää kokokroppa kahdesti vai suosiolla jättää joku lihasryhmä kolme-jakoisessa tekemättä?

Aikataulut vaihtelee, ja välillä ei tunnu ehtivän salille kuin kahdesti/vko, välillä taas siellä voi asustella huoletta monena päivänä.

eli kumpi parempi? Vai kenties viikottaiset ohjelman vaihtelut?

Kiitos etukäteen!

Corto sanoi:
jättää joku lihasryhmä kolme-jakoisessa tekemättä?

No ei tuota nyt ainakaan.

Itse tekisin 2-jakoisen ohjelman. Tyyliin (1)yläkropan työntävät+etureidet ja (2) yläkropan vetävät+takareidet+pohkeet.

Ja jos pääset esim joka toinen viikko 2 kertaa, joka toinen viikko 3 kertaa saisit tällöin tehtyä kummankin 2-jakoisen treenipäivän noin 6 päivän välein. Mikä olisi minulle ihannesysteemi tuossa tilanteessa.

Teet miten teet, niin postaa koko ohjelma tänne niin katsotaan porukalla :)

Mä vaihdoin reilu kuukaus sitten 3-jakoisesta (3 salipäivää/vko) 1-jakoiseen (2 salipäivää/vko). Koitin säilyttää viikottaisen sarjamäärän per lihas suunnilleen samana. Paino on nyt noussut ihan samaan tahtiin ja sarjapainot myös, mutta mulle 1-jakoinen on ollu parempi, koska sillä lihat ei tuu koskaan niin kipeiksi että haittaisi muuta elämää ja treenaamista. Lihat tuntuu myös palautuvan hieman paremmin. Myös tuossa sun tilanteessa 1-jakoinen tuntuis parhaalta vaihtoehdolta.

Palailen aikasempien aiheitteni pariin.
Mitäs mieltä tämmösestä yksjakosesta olisitte?
Eli salilla ei ole kyykytelinettä, eikä kyykypainoja oikein jaksa niskantaakse nostaakaan.

Etureisieisiojennus(talja)/askelkyykky 3-6 sarjaa
pohjkeet seisten/istuen 3
sjmv 2-3

kulmasoutu 3
mave 2-3
ylätalja 3-4
pystypunnerrus 2-3

penkki/vinopenkki käsipainoilla 3-4
haba tangolla 3
hammerkääntö 2-3
ojentajat ylätaljassa 3-4
tate press 2-3

onkohan toi sjmv ja mave turhan kova yhdistelmä. Mutku,mutku mielikuvitus puuttuu :(
parannusehdotuksia otetaan ilolla vastaan :)
ja mites noi tissit saako tarpeeks runtua?

Back
Ylös Bottom