Kultturikeskus Kaisa ja suomalaista sukujuurta olevien syrjiminen?!

Hesarin keskustelupalstalla aikoinaan kuvailtiin Caisa lyhyesti ja ytimekkäästi:
rumien ämmien treffipaikka.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hesarin keskustelupalstalla aikoinaan kuvailtiin Caisa lyhyesti ja ytimekkäästi:
rumien ämmien treffipaikka.

Pikkubroidi sanoi vähän samaan tyyliin käytyään aikoinaan Vanhan yo-talon reggae-illassa: "Hyvä että jossain paikassa rumilla ja lihavillakin naisilla käy flaksi."

Mitenköhän kilpailun järjestäjä suhtautuu suomenruotsalaisten osallistumiseen? He ovat todennäköisesti määrärahat tuohonkin tapahtumaan myöntäneet.

maalia tai paskaa iho täyteen ni kongo bongo on ready ourvisioniin.

no ei.. olihan liikkamyllyssäki joskus sähly tjspp ryhmä _vain_ maahanmuuttajile. ts ilmotus siitä. OMG.

khamoon.. elämä... menkää sinne jos huvitta..tuskin ne osallistumista evääkää.. pidetää miitti tuol eiks je.

Ymmärtäkää että monen mielestä tuo kysymys on periaatteellinen; jos suomalaiset eivät voi järjestää tapahtumaa johon vain tietyn syntyperäiset ovat tervetulleita, miksi maahanmuuttajille pitäisi sallia vastaava oikeus? Lainhan pitäisi päteä kaikkiin syntyperästä, uskonnosta ym. riippumatta.

Esim. nuo Etelä-Afrikan valkoiset eivät ole saaneet edes vähemmistöstatusta, ja veikkaan että sellaista ei muuallakaan tunneta. Tässä alkaa tulla sellainen fiilis että kaikkia muita kuin ns. länsimaista kulttuuria ja kaikkia muita kuin valkoisia arvotetaan jollain tapaa ylemmäs, ja samalla kantaväestöä kannustetaan sietämään sitä että oikeuksia karsitaan. Kun valkoiset miltei kaikkialla maailmassa ovat vähenevä kansanryhmä, olisi pikku hiljaa syytä alkaa varautua tilanteeseen että valkoisista tulee vähemmistöjä. Tämä on suomessakin ainakin alueellisesti mahdollista jo lähitulevaisuudessa. Jotenkin minulla on sellainen tunne, että jos kristittyjä (yms. nykyistä kantaväestöä) on vaikkapa 10% ja muslimeita 80%, muslimit eivät ole ensimmäisenä barrikadeilla kristittyjen oikeuksien puolesta...

Mainio esimerkki on esim. nuo joulujuhlien ja muiden poistaminen. Muutama kymmenen tuhatta ihmistä jostain muusta kulttuuripiiristä, ja viisimiljoinainen enemmistö pakotetaan sopeutumaan, samalla kun näiden tulijoiden kulttuurin säilyttäminen koetaan jotenkin elintärkeäksi.

"Lähetän
teille projektin materiaalia liitetiedostona jossa huomaatte että
mukana ovat
Suomen johtavia musiikinalan ammattilaisia toteuttamassa hauskaa ja
mielekästä
monikulttuurisuusohjelmaa."

Monikulttuurisuusohjelma johon osallistuminen kielletään tietyn kulttuurin omaavilta. Varsin mielekästä ja hauskaa. Ja karkkirasian kannessa ei saa olla monikulttuurillisuutta? (suklaapusut ja lakut) Vieläkö muuten saa esittää kouluissa monikulttuurillista esitystä "Tiernapojat"?

Mainio esimerkki on esim. nuo joulujuhlien ja muiden poistaminen. Muutama kymmenen tuhatta ihmistä jostain muusta kulttuuripiiristä, ja viisimiljoinainen enemmistö pakotetaan sopeutumaan, samalla kun näiden tulijoiden kulttuurin säilyttäminen koetaan jotenkin elintärkeäksi.
Tuohon joulujuhlan uskonnollisten piirteiden poistoon osallistuu kyllä ihan osa tuosta viidestä miljoonastakin. Nimittäin ne ketkä ei kuulu kirkkoon. Ja se on muuten kasvava osa siitä viidestä miljoonasta. Ihan kaikkea ei kannata laittaa maahanmuuttajien syyksi. Itse asiassa homma taitaa olla niin, että joulujuhlista ei ole pakko poistaa uskonnollisia piirteitä. Mutta kirkkoon kuulumattomille ja toisen uskonnon edustajille on järjestettävä korvaavaa ohjelmaa. Ja kun joissain päiväkodeissa ja kouluissa ei tuota korvaavaa ohjelmaa jakseta erikseen järjestää niin paikan johtaja poistaa uskonnoliset piirteet juhlasta. Eli päätös on ihan koulujen ja päiväkotien johtajilla. Nykyään jotkut laitetaan käytävään odottelemaan juhlan uskonnollisten osien ajaksi. Siinäpä sitä on korvaavaa ohjelmaa kerrakseen :jahas:

Eilinen 45 minuuttia pisti oikein itsenikin miettimään, miten oman lapseni kohdalla hoidan joskus nuo joulujuhlahommelit... Ehkä sillä uskonnollisella hapatuksella ei ole noissa joulujuhlissa niin merkitystä kunhan uskonnontunneilta jää pois. Sorry OT.

Edit: Tuossa 45 minuuttia ohjelmassa joku muslimien edustaja sanoi, että totta kai kristillisille lapsille saa opettaa joulun kristillistä puolta ja se saa näkyä juhlissa. Mutta muille pitää järjestää mahdollisuus pitää omat juhlat. Eli tuosta ei kannata nillittää.

Edit2: Uskontokuntiin kuulumattomia on Suomessa itse asiassa 750 000 eli 14,5% eli kai heillä jotain sananvaltaa on. (Lähde: Wikipedia)

"Lähetän
teille projektin materiaalia liitetiedostona jossa huomaatte että
mukana ovat
Suomen johtavia musiikinalan ammattilaisia toteuttamassa hauskaa ja
mielekästä
monikulttuurisuusohjelmaa."

Monikulttuurisuusohjelma johon osallistuminen kielletään tietyn kulttuurin omaavilta. Varsin mielekästä ja hauskaa. Ja karkkirasian kannessa ei saa olla monikulttuurillisuutta? (suklaapusut ja lakut) Vieläkö muuten saa esittää kouluissa monikulttuurillista esitystä "Tiernapojat"?

Tassapa tama asian ydin, vihdoin joku minua viisaampi osasi tuoda sen esiin. Jospa tuo akkelikin (kettutytto tai poika mika sitten onkaan) ymmartaisi vihdoin mita tarkoitin. Kiitos!

Saa esittää mutta sana musta on poistettu esityksestä ja muutettu sanaksi tumma.

Ymmärtäkää että monen mielestä tuo kysymys on periaatteellinen; jos suomalaiset eivät voi järjestää tapahtumaa johon vain tietyn syntyperäiset ovat tervetulleita, miksi maahanmuuttajille pitäisi sallia vastaava oikeus? QUOTE]

Kyllä maar sellaisen tapahtuman voi järjestää, johon saa osallistua vain valtaväestö. Mutta samanlaista vinkumista, itkua ja kitinää siitä tietysti seuraisi kuin mitä nyt saamme tässä threadissa lukea.

Saa esittää mutta sana musta on poistettu esityksestä ja muutettu sanaksi tumma.

Siis mitä? "Hoo-o, jos minä olen tumma"? Kummipojan joulujuhlissa hoilasivat vielä sillä vanhalla rasistisella versiolla, nuo päiväkotiemme pellavaiset nahkapäät. Jo on touhua.

Siis mitä? "Hoo-o, jos minä olen tumma"? Kummipojan joulujuhlissa hoilasivat vielä sillä vanhalla rasistisella versiolla, nuo päiväkotiemme pellavaiset nahkapäät. Jo on touhua.

Juu varmasti koulukohtaisia eroja löytyy. Oulussa käytettiin tuota sanaa tumma.

Kyllä maar sellaisen tapahtuman voi järjestää, johon saa osallistua vain valtaväestö. Mutta samanlaista vinkumista, itkua ja kitinää siitä tietysti seuraisi kuin mitä nyt saamme tässä threadissa lukea.

Korjaa jos olen väärässä, mutta käsittäkseni ei voi, koska se on laitonta.

Esim. ravintola VOI valita asiakkaansa, mutta EI VOI sanoa paikalliselle afroamerikkalaiselle (sana saattaa olla faktisesti epäkorrekti, mutta poliittisesti hyvinkin korrekti) että et voi tulla sisään koska olet musta. Jos mitään erityistä syytä ei ole esitettävissä, paikallinen afroamerikkalainen voi vedota geneettiseen klusteriinsa ja ravintoloitsija tms. saa rangaistuksen syrjinnästä. Jos tulija on valkoinen, ja häntä ei päästetä sisään vaikka erillistä syytä ei ole esittää, hänellä ei ole mitään keinoa vedota syrjintään, koska henkilökohtainen syrjintä ei kai ole laitonta.

Myönnettäköön että en tiedä asiasta juurikaan, mutta ym. tavalla olen tämän käsittänyt. MIKÄLI asia on niin että halukkaat voivat järjestää kilpailun pelkästään eurooppalaisperäisille, asia on mielestäni aivan hyväksyttävä ja en näe siinä mitään väärää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom