Kulmasoutu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 Kulmasoutu Raivoon Saakka 🔥

Meta description: Raskaan kauhan perusliike, joka repii yläselkään tiheää lihaskuitua ja vahvistaa sekä voimaa että paksuutta. Tämä on selkäpäivän todellinen...

neutraali sanoi:
yllättävän harvalta salilta se löytyy. paras laite mitä on selälle keksitty ikinä(siis se rintatuettu versio missä ollaan naama lattiaan päin, ei se istuttava versio).

kulmikset kandee aina tehdä aika pystyssä IMO, dorian tyyliin.
Loistava vekotin, ikävä vaan että se tosiaan löytyy harvalta salilta.

Samaa mieltä, pystyssä vaan, Dorian style!

Ludvig sanoi:
Teetkö Timba tuon selkä (lähes) lattiansuuntasesti? Ite ainaki saan näin paremmin tuntumaa. Ennen tein selkä pystymmässä ja ei tuntunu missään. Nykyään tuntuma on jo parempi, jos kokeilen sitä vanhaa tyyliä.

Just tuolleen mä olen sen tehnyt ja alhaalla voi jopa vähän venyttääkin ainakin muutamissa viimeisissä toistoissa. Mulla kävi todellakin sama juttu, että kuin aikani näin tahkosin, niin vähän pystympikin asento rupesi menemään perille!

haba78 sanoi:
Jos salilta löytyy rintatuettu kulmasoutulaite,niin kannattaa kokeilla sitäkin.
Ite oon tykänny siitä,ei tuu alaselkään staattista rasitusta...
löytyy kyllä tällainen vekotin mutta jotenkin liikerata ei sovi ainakaan mulle.Treenikaverini nikkaroi tuetun kulmasoutuliikkeen smithiin ja tää wörkkii tosi hyvin.eli laittoi vinopenkin siihen smithin eteen hyvään kulmaan ja nojaa rinnalla siihen ja nykii kulmasoutua.aikaisemmin tässä threadissa tulikin esille tämä tukeminen, tosin otsalla.ihan kokeilemisen arvoinen jippo :thumbs:

Pulla sanoi:
Osaan kuvitella, että tuo aika suhteellisen koomisen näkoistä ::lol2:

Aika v:n vähän tulee kiinnitettyä tähän huomiota, jos joku toimii.

Otsalla tukeminen mahdollistaa kulmasoudussa alas eli toimivaan 90-asteen kulmaan menemisen ja samalla isojen painojen käyttämiseen ilman kohtuutonta alaselän rasittumista. Luonnollisesti muilta osin paketin tulee olla hyvästi koossa.

Jos "esteettisyys" olisi liikkeiden valinnassa ratkaisevaa, aika harva tekisi esimerkiksi lattiapunnerrusta: ei näytä kovinkaan kauniilta vääntäytyä lattiamakuulta tangon alle, nostaa punnukset aloitusasentoon mahalla ja punnertaa. Koomista, mutta toimii ja kuuluu siksi palettiin.

*Hanna* sanoi:
Ja reilusti taivutat eteenpäin. Mulla ittelläni "vaikeuksi" olla tarpeeks kumarassa. Tosin itsekkin vielä aloittelija, mutta tää olis mun vinkki :D

Saat asennon tarpeeksi "kumaraan" kun työnnät persettä oikein kunnolla taaksepäin. Kun tulee sellainen homofiilis niin asento on todennäköisesti kohdallaan. Et pysty vetämään levytankoa kohti alavatsaa varsinkaan isommilla painoilla, jos perse ei ole pitkällään. On hyvä tavotella lähestulkoon 90 asteen kulmaa ja sovittaa painot sen verran pieniksi, että asento pysyy. Vain riittävässä kulmassa lavat aukeavat, ja venytys sekä supistus on optimaaliset.

Tämä on ihan kuningasliike. Kärsin vuosia huonosti kehittyneestä selästä. Selän malli oli V, kun sen kehonrakentajalla tulee olla U. En suostunut tekemään kulmasoutua, koska siinä tuli aina alaselkä kipeäksi. Syynä oli se, että perse ei ollut tarpeeksi pitkällä, ja painot olivat liian suuria, jolloin piti heijata vartaloa.

Liitteet

• Lat spread waist upw.webp
    Lat spread waist upw.webp
    8,1 KB · Katsottu: 5 216
löytyy kyllä tällainen vekotin mutta jotenkin liikerata ei sovi ainakaan mulle.
Sama homma oli mulla aluksi,mutta kyllä se kun totuttelee...monesti on tullu ennen soutuja annettua alaselälle turpaan oikein kunnolla,ja on ihan kiva,kun saa keskittyä itse liikkeeseen kunnolla,eikä vahtia kokoajan alaselän suoruutta.Mutta nää nyt on niin yksilöllisiä juttuja.Kaikki tekee niinku itelle sopii. :thumbs:

Kulmasoutu on parhaimpia selkäliikkeitä ja sillä saa etenkin paksuutta selkään mukavasti oikein tehtynä.

Olen pitänyt selkätreenin periaatteena supistusta, venyttää voi kuka vain esim sarjojen välissä, mutta kunnollisen supistuksen saaminen on ongelma. Yleensä selkätreeni rasittaa hauiksia ja latsit jäävät paitsioon.

Aloita liike ottamalla tukeva asento jaloilla. Otteen vaihtelulla voi hakea itselleen hyvän oteleveyden. Vedä lavat ylhäällä taakse ja ota happea sisään. Laske tanko hieman polvien alapuolelle pitämällä polvet hieman koukussa. Muista pitää olkapäät niin, etteivät ne pääse roikkumaan. Pidä tanko mahdollisimman lähellä kehoa, älä päästä sitä loittonemaan, sillä silloin rasitus siirtyy liikaa alaselälle. Oleellista nostossa on pyrkiä pitämään kyynärpäät lähellä kylkiä. Tanko vedetään vyötäröön, ei vatsaan. Otteen kaventaminen auttaa vyötäröön vetämistä. Pullista rintaa ulos kun supistat leveitä selkälihaksia. Selkään saat parhaan tuntuman kun työskentelet kyynärpäitä vetämällä takayläviistoon. Pieni joustaminen on oleellista nostossa jotta saadaan rasitus siirtymään hauiksilta pois, semmoista tasaista soutavaa liikettä. Hengitystekniikka liikkeessä on aika helppo, otat hapet sisään alas mennessä ja supistuksessa päästät vain hieman happea ulos. Oikea tekniikka tuntuu pitkänä viiltona latseissa. Tällä liikkeellä oikein kohdistettuna selkään saa pakattua raakaa lihaa ajan saatossa roppakaupalla.

Välttäkää pahinta virhettä, eli kropan heilauttamista supistuksessa tankoa kohti polvia notkauttamalla, tämä vie kaiken tehon liikkeestä.

1.jpg

2.jpg

Kuvat otettu City gymillä

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Olenko oikella jäljillä, kun ns. viilto tuntuu tuossa lapojen välissä(selkärangan tienoilla)? Vai kuuluisiko poltteen kohdistua kainalon alla oleviin "siipiin?"

Loistava ohjeistus!

Tosin puolet unohtui. Taka-alallahan (kuulostaa pienen arabimiehen nimeltä) näemme myös esimerkin pohjenoususta seisten. :)

Mike, taisit kasvattaa mun selkää juuri parilla neliöllä, kun tajusin että olen hieman pitkin vittua tehnyt tuon liikkeen ennen.

Olenko oikella jäljillä, kun ns. viilto tuntuu tuossa lapojen välissä(selkärangan tienoilla)? Vai kuuluisiko poltteen kohdistua kainalon alla oleviin "siipiin?"
Liike tuntuu viiltona latsin ulkoreunassa, tämän voitte kaikki koittaa vaikka heti ilman painoja tekemällä kuvan mukaista liikettä ja jännittämällä voimakkaasti latseja yläasennossa.
tehdäänkö liike tosiaan noin pystössä kulmassa??
Tehdään, silloin veto tulee hieman viistosta selkään nähden ja kontrolli on huomattavasti parempi. Tankoahan ei vedetä suoraan ylös, vaan takaviistoon.

Mike sanoi:
Kulmasoutu on parhaimpia selkäliikkeitä ja sillä saa etenkin paksuutta selkään mukavasti oikein tehtynä.

Oletko samaa mieltä T-tankosoudusta ja nimenomaan ei siitä laitteesta vaan siitä, että tanko laitetaan johonkin nurkkaan ja siihen joku kahva?

Tiilisukassa sanoi:
Lisää tälläsiä threadeja, Kiitosta !

Yhdyn tähän!

Oisko mahdollista saada perus mavesta kunnon kuvasarjaa, kun mulla se tekniikka tihkasee oikeen urakalla. Jos ei ole polvet edessä, niin sitten en mene tarpeeks kyykkyyn, kokoajan on semmonen olo että teen sitä jotenki väärin... Hermo menee itseeni sen kanssa :curs: :wall:

Voe että ku näitä liiketekniikka threadejä on kiva lukea ja niistä sitten oppia. Mitä Mike on mieltä oisko yhtään hullumpi idea tehä näille jutuille omaa osioo. Näitä kuitenkin useampi on mitkä ois hyvä olla helposti löydettävissä jotta ne kaikki lukisi puoli väkisinkin. Näille taitaa olla kysyntääkin enemmän kuin tarpeeksi joten luulisi että näitä tulee vielä lisää

Kiitos.

Tässä on hyvin neuvottu kaikille aloittelijoille ja vähän kokeneemmillekkin treenaajille tuo kulmasoutu.Hyvät kuvat on vielä niin saa selkeän kuvan suoritustavasta.:5: Mikelle!
Itse olen kyseisen liikkeen tehnyt juurikin noin kuten edellä neuvottu ja tuntuma on loistava ja kohdistuu sinne mihin pitääkin.
Kulmasoudustahan on paljon variaatioita.Osa parempia ja osa huonompia, mutta tämä on loistava.
Jotkut pitävät kädet toisinpäin kuin mitä noissa kuvissa ja sanovat, että tuntuma on vielä parempi.Mitäs olet Mike siitä mieltä?
Itse pidän kädet noin kuten kuvissa, kun ei kädet toisinpäin oikein taivu ja vielä sattuu ranteisiinkin jos yrittää.

Back
Ylös Bottom