Onko kenelläkään hyviä vinkkejä siihen, miten kädet saisi pysymään lähempänä kylkiä kulmasoudussa? Erityisiä venyttelyjä tai harjoituksia? Kulmasoudussa etenkin kyynärpäät helposti sojottavat hieman sivulle. Sama ongelma on dipissä, jossa kyynärpäitä on vaikea saada pysymään lähellä kylkiä. Erityisesti tämä on ongelmana myötäotteella. Vastaotteella kädet pysyvät ikään kuin automaattisesti paremmin paketissa ja liikuteltavat painotkin ovat suurempia. Myötäotteella kuitenkin saan paremman poltteen selkään, vaikka painoja täytyy tiputtaa. Onko kyynärpäiden irtoamisessa pidemmän päälle loukkaantumisriskejä vai onko kyse vain liikkeen paremmasta tuntumasta kohdelihaksiin? Olisiko parempi tehdä kulmasoutua suosiolla leveämmällä otteella, jotta kyynärlinjat saisi helpommin suoraan kuin kapeammalla otteella?
Ehkä kyseessä on jokin fysiologinen ominaisuus, kuten jäykät olkanivelet tms. Minulla on pituuteen nähden ylipitkät kädet jos se nyt mihinkään vaikuttaa ja tuntuu, että minulle luontaisimmassa asennossakin kädet on selvästi irti kyljistä, joten kyynärpäiden saaminen lähelle kylkiä on vaikeaa joissakin liikkeissä. Tai ehkä kyse on vain yksinkertaisesti lihasheikkoudesta ja tottumattomuudesta :D. Aloittelija kuitenkin olen ja takana vasta muutama kuukausi saliharjoittelua.