Kulmasoutu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 Kulmasoutu Raivoon Saakka 🔥

Meta description: Raskaan kauhan perusliike, joka repii yläselkään tiheää lihaskuitua ja vahvistaa sekä voimaa että paksuutta. Tämä on selkäpäivän todellinen...

Tänään tuli sitten ensimmäistä kartaa koitettua kulmasoutua tangolla; tähän asti olen hinkannut käsipainoilla. Ja ai että, kun poltti ihanasti. Kiitos menee hyvälle ohjeistukselle.

mä tykkään tehdä törkeesti tota kulmasoutua ihan perinteisesti levytangolla ja painot ovat nousseet todella nopeasti suoritustekniikkaa raiskaamatta. ihmeellisen vähän sitä kuitenkin suositellaan kaikissa treeni palstoilla.

en oo kokeillu mut vois kyllä. saakohan tosta liikkeestä vaan
yhtä kokonaisvaltasta liikettä kuin perinteisestä. en kiistä ku en tiedä.

ok, suorinjaloin maastavedon pystyn tekemään tangolla kun saan kunnon venytyksen takareisiin ja alaselkä ottaa vain vähän osaa mutta kulmasoutusta ei pysty edes haaveilemaan.

Olisiko liikaa vaadittu jos mike kirjoittaisi koko aloituspostin uudestaan? Kun ei tuosta merkkien sekamelskasta saa mitään selvää :/

Kulmasoutu tangolla on paras massaliike, mitä löytyy selän kasvasttamiseen. Rauhallisesti kun hakee ensin sen oikean liikeradan ja sitten nostelee niitä painoja ylöspäin.

Aika lähellä reisiä se tanko kulkee ja se pitäis nykästä vissiin siihen navan alapuolelle.Aika moni kiskoo liian ylös,minä joskus mukaan lukien :nolo:
Tuo on sellainen liike että salilla näkee yhtä monta tyyliä kuin on liikkeen tekijöitäkin

joo huomattu on kun salilla vähän seuraillu, niin kaverit tekee ihan eri otteilla ku ite. On jalkaa suorassa, koukussa on vasta- tai myötäotetta.

Mikähän on kun en saa kunnon poltetta kulmasoudulla, ala- ja ylätaljalla latseihin? Oon kokeillu kulmasoudussa myötä- ja vastaotetta mut kunnon polte uupuu... :( Ja sen takia selkäreenit vituttanu viimeajat.

Itelläkin tuntuu että kulmasoudun tekniikka on hakusassa vähän väliä. Suurin kysymys on se että pitäisikö selän olla 90 asteen kulmassa opetuslinkkien tyyliin (http://www.exrx.net/WeightExercises/...ntOverRow.html) , vai tuolleen melko pystyssä kuten Bisleyllä eka sivun kuvissa ja itse asiassa kaikissa eri henkilöiden tekemissä youtube videoissa jossa painoa on vähänkin enemmän...

Paha sanoa.
Muutaman vinkin voin tähän jakaa, mitä olen itse kokeillut kun ei tunnu siellä missä pitää.

- Kokeile vaihtaa oteleveyksiä
- muuttele selän kulmaa
- samalla kun vedät tankoa vyötäröä kohti vedä myös lapojasi toisiaan kohti <-- edit. tämä taisikin olla aika selvä juttu :jahas:

Missä mahtaa mennä vikaan kun ylösvetäessä mulla väsyy ojentajat ja forkut sarjoissa? Olisiko tarvetta remmeille tai jospa hakisi kokoliikkeen alusta pienillä painoilla.

Jos latseja ei "tunne" souduissa, se voi hyvinkin johtua siitä, että latseja ei käytännössä vielä ole.
Sitten kun lihasmassa ja hermotus on jollain tasolla, alkaa sen puristuksen kainaloissa tuntea kun soutuliikkeitäkin tekee. Kannattaa tehdä kulmasoudut suosiolla ihan tyttöjen painoilla ja pitkinä sarjoina niin todennäköisemmin tulee tehtyä yläselän lihaksilla työtä kuin käsillä ja jaloilla.
Leuanvedot on aloittelevalle urheilijalle hyvä tapa saada hermotusta latseihin, koska siinä on vaikeampi huijata jos ei heilu kuin mielipuoli.

Olisiko liikaa vaadittu jos mike kirjoittaisi koko aloituspostin uudestaan? Kun ei tuosta merkkien sekamelskasta saa mitään selvää :/

Fiksasin notepadilla:

Kulmasoutu on parhaimpia selkäliikkeitä ja sillä saa etenkin paksuutta selkään mukavasti oikein tehtynä.

Olen pitänyt selkätreenin periaatteena supistusta, venyttää voi kuka vain esim sarjojen välissä, mutta kunnollisen supistuksen saaminen on ongelma. Yleensä selkätreeni rasittaa hauiksia ja latsit jäävät paitsioon.

Aloita liike ottamalla tukeva asento jaloilla. Otteen vaihtelulla voi hakea itselleen hyvän oteleveyden. Vedä lavat ylhäällä taakse ja ota happea sisään. Laske tanko hieman polvien alapuolelle pitämällä polvet hieman koukussa. Muista pitää olkapäät niin, etteivät ne pääse roikkumaan. Pidä tanko mahdollisimman lähellä kehoa, älä päästä sitä loittonemaan, sillä silloin rasitus siirtyy liikaa alaselälle. Oleellista nostossa on pyrkiä pitämään kyynärpäät lähellä kylkiä. Tanko vedetään vyötäröön, ei vatsaan. Otteen kaventaminen auttaa vyötäröön vetämistä. Pullista rintaa ulos kun supistat leveitä selkälihaksia. Selkään saat parhaan tuntuman kun työskentelet kyynärpäitä vetämällä takayläviistoon. Pieni joustaminen on oleellista nostossa jotta saadaan rasitus siirtymään hauiksilta pois, semmoista tasaista soutavaa liikettä. Hengitystekniikka liikkeessä on aika helppo, otat hapet sisään alas mennessä ja supistuksessa päästät vain hieman happea ulos. Oikea tekniikka tuntuu pitkänä viiltona latseissa. Tällä liikkeellä oikein kohdistettuna selkään saa pakattua raakaa lihaa ajan saatossa roppakaupalla.

Välttäkää pahinta virhettä, eli kropan heilauttamista supistuksessa tankoa kohti polvia notkauttamalla, tämä vie kaiken tehon liikkeestä.

Ite oon kans alkanut tekemään tätä taljan tilalle. Teen sen aikalailla yhtä pystyssä kuin Bisley. Latseissa tuntuu ihan hyvin, mutta vielä on kuitenkin hakusessa se kunnollinen polte. Yritän tehdä liikkeen vielä suht maltillisilla painoilla vaikka voimakautta teenkin. 8-10 toistoa.

No olen esimerkiksi tehnyt koukistuksia kympeissä kun en ole vetänyt maasta. Välillä myös pohkeita kympeissä. Kulmasoudussa tekisin mielelläni ihan vitosiakin, mutta kun liike on uusi, niin en viitsisi ihan täysin paskalla tekniikalla alkaa rykimään. Pääliikkeissä (vinopenkki/penkki, pystypunnerrus, mave, prässi (tiedän, ei vittuilua "kyykkää!"), sekä hauiskäännössäkin olen ottanut kutosia) olen tehnyt vitosia, tosin penkkiä en ole vähän aikaan tehnyt.

Leuanveto (ei mitään tiettyä, koitan vaan kerta kerralta parantaa tuloksia)
Kulmasoutu 2-3x8
Mave 5x5 (alan tekemään kerran kahdessa viikossa), kun en vedä maasta niin koukistukset 2-3x10
Pohkeet 3-4x10
Hauiskääntö 3x6 (on tavoite, välillä saattaa tulla 6/5/5), ainakun 3x6 rikki, lisää painoa.

Noin menee selkä, takareidet, (pohkeet), hauis- päivä.
e. Anteeksi offtopic

Back
Ylös Bottom