Kulmasoutu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 Kulmasoutu Raivoon Saakka 🔥

Meta description: Raskaan kauhan perusliike, joka repii yläselkään tiheää lihaskuitua ja vahvistaa sekä voimaa että paksuutta. Tämä on selkäpäivän todellinen...

Yateshan katkoi -94 hauiksensa vastaotekulmasoudussa ja vaihtoi sen jälkeen myötäotteeseen kuorman vähentämiseksi hauiksilta. Olen itsekin joskus soutanut vastaotteella ja kyllä se selkeästi on riskialttiimpi hauiksille kuin myötäotteella tehtynä....

Yateshan katkoi -94 hauiksensa vastaotekulmasoudussa ja vaihtoi sen jälkeen myötäotteeseen kuorman vähentämiseksi hauiksilta. Olen itsekin joskus soutanut vastaotteella ja kyllä se selkeästi on riskialttiimpi hauiksille kuin myötäotteella tehtynä....

montakohan kertaa rintalihakset ovat katkeilleet penkkipunnerruksessa?:rolleyes:
tehköön kukin miten haluaa.

Minä tein ensin tätä kulmasoutuu myötäotteella, Mutta nyt justiin kun tulin salilta ja koitin vastaotteella nii kyllä minulla tuli paremmin tuntumaa latseihin, Mutta Ihmiset on erinlaisia :)

Mun suosikki on kans tuo vastaote. Saa ainakin 10 kg isommalla vastuksella tehdä soutua. Ja se Miken paljon korostama supistaminen latseissa ja epäkkään alaosassa tuntuu huomattavasti enemmän vastaotteella tehtynä. Pitää vaan muistaa vetää tankoa kohti napaa, ei rinnan alaosaa.

sekasin tunnut tosiaan olevan.. kukaan puhunu mitään kyynärpäistä:david:

Tarkotin sitä että kun sun nyrkit on vastaotteella kiinni siel tangossa nii sun kyynärpäät on ulospäin :D

Ihan ihmeellistä puhetta kyynärpäistä.

Vastaote (Yates row):

YatesRow.jpg

Myötäote:

obj5197geo4550pg73p2.jpg

Ranne ihme kulmassa tuossa myötäote kuvassa.
No niinhän se menee kun on rautaa tangossa ja yrität pitää tekniikan (liikeradan) oikeana.
Vastaote tuntuu itsellänikin huomattavasti tehokkaamalta.

No niinhän se menee kun on rautaa tangossa ja yrität pitää tekniikan (liikeradan) oikeana.
Vastaote tuntuu itsellänikin huomattavasti tehokkaamalta.

Joo, painovoima vetää suoraan alaspäin ja liikkeen suunta on yläviistoon = rannetta vääntää.

4 sivua meni vaan tän vääntämiseen :)

itse vastaotteella, tuntuma helvetin hyvä verrattuna myötäiseen.

itekki vastaotteella ruennu nyt tekee ja tuntuu hellllvetin hyvälle.. jotenki saa 20x paremman tuntuman vastaotteella ku myötäotteella, suosittelen :)

NakuNilkki sanoi:
jotenki saa 20x paremman tuntuman vastaotteella ku myötäotteella, suosittelen :)
Sama homma täällä. Olen tosin huomannut, että liike ottaa myös vastaotteella enemmän hauikseen kuin myötäotteella. Mullehan tästä ei synny ongelmaa, kun hanska on niin pieni. Ainut miinus mikä mulla tulee kulmasoutuun on se, että sitä on vaikea sijoittaa treeniohjelmaan, koska alaselkä on vähän liiankin herkkä liialle rasitukselle. Kun on mavet, kyykyt sun muut alaselkää tarvitsevat liikkeet ei vaan pysty sijoittamaan kulmasoutua. Jos änkisin kulmasoudun vaikkapa t-kulmasoudun, niin alaselkä sanoisi taas itsensä irti. Pitää löytää keino tämänkin voittamiseen, ehdotuksia? Dietin jälkeen pitäisi alkaa taas selkään panostamaan.

Vastaotteesta pidän enemmän, mutta jotenkin alitajuisesti pelkää tuota haukkarin katkeamista. Teen kummallakin tyylillä, mutta myötäotteella isommilla romuilla.

Myötäotteella saa paremman poltteen.. Vastaotteella lihassa on enemmän "rutistuksen" tunnetta! Myötäotteella pari settiä ja sit päälle vielä vastaotteella.

Sama homma täällä. Olen tosin huomannut, että liike ottaa myös vastaotteella enemmän hauikseen kuin myötäotteella. Mullehan tästä ei synny ongelmaa, kun hanska on niin pieni. Ainut miinus mikä mulla tulee kulmasoutuun on se, että sitä on vaikea sijoittaa treeniohjelmaan, koska alaselkä on vähän liiankin herkkä liialle rasitukselle. Kun on mavet, kyykyt sun muut alaselkää tarvitsevat liikkeet ei vaan pysty sijoittamaan kulmasoutua. Jos änkisin kulmasoudun vaikkapa t-kulmasoudun, niin alaselkä sanoisi taas itsensä irti. Pitää löytää keino tämänkin voittamiseen, ehdotuksia? Dietin jälkeen pitäisi alkaa taas selkään panostamaan.

eikai tuo paljoa alaselkään ota, jos tekee suunnilleen samassa kulmassa missä bisley siinä kulmasoutu artikkelissa:rolleyes:

eikai tuo paljoa alaselkään ota, jos tekee suunnilleen samassa kulmassa missä bisley siinä kulmasoutu artikkelissa:rolleyes:

joo ite mietin samaa ku luin ton viestin.. munki mielestä jo ihan selvästi tuntee ettei se alaselkään ota.. jos ottaa nii mun mielestä silti tosi vähän..?

Ainut miinus mikä mulla tulee kulmasoutuun on se, että sitä on vaikea sijoittaa treeniohjelmaan, koska alaselkä on vähän liiankin herkkä liialle rasitukselle. Kun on mavet, kyykyt sun muut alaselkää tarvitsevat liikkeet ei vaan pysty sijoittamaan kulmasoutua.

Esim. Ma: Jalkatreeni: Takakyykkyä ja prässiä leveällä takareisille. Sitten tiistaina varmaan yläkroppaa Leuanveto vastaotteella ehdottomasti mukaan, saat hauikselle rasitusta lisää ja isot painot käyttöön tässä, selkä levenee varmasti eikä alaselkä rasitu (volyymia mukaan esim. 6x4, 8x3, 10x5), To Jalkatreeni ilman alaselkää rasittavia liikkeitä (keskityt takareisiin offilla kuiteskii.. GHR:ää yms)Perjantaina sitten toinen selkätreeni ja siinä kulmasoutu tangolla vastaote ja Maastaveto ja jälleen kerran saat volyymia mukavasti kun pääset keskittymään selkään ja muutamaan liikkeeseen kerralla (esim.Mavessa 5x5, soudussa 6x8 tms..). Pieni kumara ja siisti tekniikka, toistot 8-10 alkuun ainakin.

Tässä on sitten jaettu leveys ja paksuus liikkeisiin treenit, jota mm. Hulkki suosittelee.

Selkään erikoistuva treeni

Jos selkä koetaan heikoksi osa-alueeksi, kannattaa sitä treenata 2 kertaa viikossa siten, että toisessa treenissä tehdään paksuusliikkeitä (maastaveto ja soudut) raskaammilla painoilla, ja toisessa treenissä sitten leveysliikkeitä (leuanvedot ja kenties ylätalja) pidemmin sarjoin.

Kannattaa myös muistaa, että jos selkätreeniin halutaan panostaa erityisen paljon, kannattaisi reisien treenimääriä vastaavasti hieman pudottaa koska kehon rajalliset palautumisresurssit eivät aina riitä sekä jalkojen että selän rankkaan treenaamiseen.

http://www.vääst.fi/index.php?mid=501&a=show&id=259

Jos änkisin kulmasoudun vaikkapa t-kulmasoudun, niin alaselkä sanoisi taas itsensä irti. Pitää löytää keino tämänkin voittamiseen, ehdotuksia? Dietin jälkeen pitäisi alkaa taas selkään panostamaan.

T-kulmis on tehokas liike, mutta rasittaa alaselkääkin melkoisesti. Vastaote kulmis tuntuu tätäkin liikettä tehokkaammalta ja alaselkää säästävämmältä. Muutenkin kun keskityt selkään, niin joudut karsimaan liikkeitä/sarjoja melkoisesti muista lihasryhmistä.

Back
Ylös Bottom