Kulmasoutu vai "Pendlay row"?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tom_i
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oon nyt sen ajan kun oon salilla käyny, tehny kulmasoutuna tota "pendlay row"-liikettä, eli kulmasoutu mutta selkä vaakatasossa, tanko käy aina lattiassa joka toiston jälkeen ja vedetään rajähtävästi ylös. Tossa alempana vielä video. Kuitenkin tuossa miken tekemässä postissa, kulmasoutu tehdään paljon pystymmässä ja tanko kokoajan ilmassa. Kumpi olisi parempi jos hakee massaa, varsinkin latseihin? Mitä nyt oon lukenu, niin toi pendlay row ottaa enemmän selkään, mutta kun käy lattiassa tanko niin ei ole niin hyvä massan kannalta. Sitten taas tuo pystymmässä tehty ottaa enemmän yläselkään?

Kokeilin viimeksi tuota pystymmässä tehtyä, niin ei oikein saanut tuntumaa selkään, vaikka katoin ton m&m gymlogin, ja ensimmäisenä tuntui ote pettävän varsinkin viimesillä sarjoilla. Painoa laitoin vähemmän mitä normaalisti tuohon pendlay rowiin.

Ja sitten on vielä tuo kulmasoutu niin, että ollaan vaakatasossa kuten pendlay row:ssa mutta ei lasketa tankoa maahan, kuten tossa alemmassa videossa. Näyttäis, että ottaa selkään enemmän.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ton videon Pendlay Row on ihan surkealla tekniikalla tehty kyllä :) Pendlay Row aktivoi enemmän latseja ja lähes kaikkia muita selkälihoja oikein tehtynä mittausten mukaan kuin normaali kulmasoutu. Toisaalta taas negatiivisen puuttuminen voi puhtaaseen bodaukseen tuoda ongelmia. Jos kumminkin selkään haluaa voimaa niin suosittelisin Pendlayta, varsinking kun sen tekee oikein kunnon lapojen rutistuksella jolloin se vahvistaa hyvin rhomboideja ja ala- ja keskiepäkkäitä.

Ei mikään mahti määrää, ettei Pendlay soudussa voi tehdä kontrolloitua negatiivista. Jokatapauksessa mahdotonta sanoa kumpi on parempi, joten tee vaikkapa molempia.

Eikä mikään estä tekemällä pendlayta jalkakorokkeella joten tanko ei ikinä pääse lattiaan asti.:D Tai latomalla pienempiä limppuja tankoon.

Pendlayna on helpompi tehdä kovia sarjoja, koska kun painojen liike kuoletetaan lattiassa ei selkä pääse nousemaan pystyyn. Silti, molempi parempi. Pendlay ilman cheattia, normi kulmis sitten vähän rumemmasti isommilla raudoilla.

Eikä mikään estä tekemällä pendlayta jalkakorokkeella joten tanko ei ikinä pääse lattiaan asti.:D Tai latomalla pienempiä limppuja tankoon.

Mutta siinähän on nimenomaan ideana päästää lattiaan, ja vielä aika nopeasti jos oiken oo ymmärtänyt.

Mutta siinähän on nimenomaan ideana päästää lattiaan, ja vielä aika nopeasti jos oiken oo ymmärtänyt.

Mitä tarkoitat, että nimenomaan liikkeen idea on rysäyttää paino lattiaan? Kyllä sen voi tehdä vaikka rinta tuettuna, jolloin paino ei milloinkaan ota tukea lattiasta.

Mäki oon luullu, että Pendlayssa juuri tarkoituksena kuolettaa se paino aina lattiaan, mutta oonko ollu väärässä? :wtf: Ja kyllä siinä mun mielestä on ihan negatiivinenkin vaihe ellei porukka sitten päästä sitä tankoa pelkällä painovoimalla tippumaan alas... Eikö se kuitenkin mene hyvin, jos tekee sen räjähtävän lähdön maasta, supistaa selän kunnolla ja laskee samaa tahtia kuin normi kulmasoudussa alas lattiaan.

Ei kai sillä nyt niin suurta merkitystä ole kuolettaako vai ei.. Tekniikkaan auttaa hyvin pitämällä perse esim. jotain pilaria vasten. Pysyy liikerata aika mallikkaana.

No siinä on ite pendlay neuvomassa, ja kyllä tossaki aika nopeesti lasketaan se paino, noin sen itekki oon aina tehny.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mäki oon luullu, että Pendlayssa juuri tarkoituksena kuolettaa se paino aina lattiaan, mutta oonko ollu väärässä? :wtf: Ja kyllä siinä mun mielestä on ihan negatiivinenkin vaihe ellei porukka sitten päästä sitä tankoa pelkällä painovoimalla tippumaan alas... Eikö se kuitenkin mene hyvin, jos tekee sen räjähtävän lähdön maasta, supistaa selän kunnolla ja laskee samaa tahtia kuin normi kulmasoudussa alas lattiaan.

Siis joo kuollettaa, mutta miksi hitossa sitä negatiivista ei voi tehdä kontrollissa? Ei tajua tätä vänkäystä tästä aiheesta...

Ja tavallista kulmista kannattaa kokeilla vastaotteella jos ei ole kokeillut ja sellanen noin hartoiden levyinen ote. Menee itsellä perille hyvin ja voi käyttää vähän ronskimpaakni tekniikkaa. Myötäotteella menee helposti enempi olankohautuksiksi jos ahnehtii romujen kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom