Kulmasoutu käsipainoilla (tekniikka hukassa)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Selän treenaukseen tarvitsisin yhden liikkeen lisää ja kulmasoutu ilmeisesti olisi hyvä liike jos haluaa tuntumaa leveään selkälihakseen?

Nyt teen selälle:
-maastavedon
-ylätalja leveällä ottella
-alatalja soutu
-olankohautus epäkkäille
(leuanveto joskus)

Olen yritäänty kulmasoutua monta kertaa mutta tekniikka ei vaan ota kohilleen. Yritän alla kertoa miten sitä olen yrittänyt tehdä.

Eli teenkö sen:

1. selkä suunnilleen saman suuntainen penkin kanssa. Annan käden roikkua suorana alhaalla. Nostan painon 'suoraan' ylös ja selkä/yläkroppa ei kierry yhtään sivulle päin.

2. selkä suunnilleen saman suuntainen penkin kanssa. Annan käden roikkua suorana alhaalla. Nostan painon viistosti taaksepäin ylös ja selkä/yläkroppa ei kierry yhtään sivulle päin.

3. selkä suunnilleen saman suuntainen penkin kanssa. Annan käden roikkua suorana aalhalla. Nostan painon viistosti taaksepäin ylös ja selkä/yläkroppa kiertyy sivulle päin noston loppu vaiheessa ja saan painon 'ylemmäs'.

3 Vaihtoehto toimii mulla. Miks tää on alottelijoiden osiolla? Et sä join daten ja postimäärän perusteella oo alottelija. ;)

Kyllä sen tuntuman siihen saa kun kevyellä käsipainolla aloittaa ja pikkuhiljaa tekee raskaammalla. Tässä liikkeessä tosiaankin pystyy tehdä liikettä "liian raskaalla" käsipainolla. Eli toisto onnistuu, mutta tuntuma puuttuu.

Dracone sanoi:
3 Vaihtoehto toimii mulla. Miks tää on alottelijoiden osiolla? Et sä join daten ja postimäärän perusteella oo alottelija. ;)

Kyllä sen tuntuman siihen saa kun kevyellä käsipainolla aloittaa ja pikkuhiljaa tekee raskaammalla. Tässä liikkeessä tosiaankin pystyy tehdä liikettä "liian raskaalla" käsipainolla. Eli toisto onnistuu, mutta tuntuma puuttuu.

Pitänee kokeilla tuolla mainitsemallasi tavalla sitten.

Kyllähän nyt melkein jokainen aloittelijakin osaa tehdä kulmasoudun, mutta minä en :nolo:

Itseasiassa kulmasoutu käsipainoilla on yksi vaikeimmista liikkeistä. Selän ollessa muutenkin se lihasryhmä, jota on kaikista vaikeinta oppia kunnolla treenaamaan niin että saa kunnon tuntuman..
Mutta kyllä se siitä :thumbs:

Paino kannattaa sitten hinata liikkeelle ensin selällä ja sitten vasta vedetään kädellä paino alavatsan kohille ja hitaasti alas.

Mulla taas kulmasoudussa on se ongelma että en saa oikealle puolelle oikein tuntumaan. Kun teen siis oikealla kädellä. Vasemmalla taas toimii erittäin hyvin. Vituttaa kun ennen ei vasemmalla puolella onnistunu ja oikeella onnistu. Oon kokeillu tangollaki, muttei silläkään oikein kunnolla tuu poltetta. Mutta sitten Tomin innoittamana kokeiliin sitä t-kulmasoutua ja se on kyllä kuningasliike! Hullu polte ja fiilis. Kannattaa kokeilla.

markus ruhl:in treeni videossa ruhl tekee kulmasoudun laittamalla penkkin selkänojaan sopivan kulman ja nojaa rinta kiinni penkissä ja siittä käsi suoraksi alas ja eikun punnertamaan..en tiiä osasinko selittää oikein mutta ite testasin tuota ja tuntu hyvältä tekniikalta..ei pääse ainakaan tuolla yläkropalla huijaamaan..

Kannattaa myös kokeilla tankokulmasoutua smithissä. Mulle se ainakin toimii hyvin, saa helpommin hyvän rutistuksen ja tuntuman selkään kuin vapaalla tangolla tehdessä ja on helpompi pitää selkä hyvässä kulmassa.

screwdriver sanoi:
3. selkä suunnilleen saman suuntainen penkin kanssa. Annan käden roikkua suorana aalhalla. Nostan painon viistosti taaksepäin ylös ja selkä/yläkroppa kiertyy sivulle päin noston loppu vaiheessa ja saan painon 'ylemmäs'.

Moni tekee väärin kun yrittää repiä painon mahdollisimman ylös, joka ei ole todellakaan itse tarkoitus. Nosto about rinnan korkeudelle on varsin riittävä.

No mulla ainaki selkä on vähä ylempänä ku penkin tason ja sit roikotan painoa alhaalla ja vedän sit painon alavatsan viereen ja nostava olkapään puoli nousee ylemmäs kun tukevan. Mun mielestä helppo saada tuntuma selkään ja voi käyttää suht isoja kässäreitä. Tangolla hieman vaikeampi

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
fidi sanoi:
Mulla taas kulmasoudussa on se ongelma että en saa oikealle puolelle oikein tuntumaan. Kun teen siis oikealla kädellä. Vasemmalla taas toimii erittäin hyvin. Vituttaa kun ennen ei vasemmalla puolella onnistunu ja oikeella onnistu. Oon kokeillu tangollaki, muttei silläkään oikein kunnolla tuu poltetta. Mutta sitten Tomin innoittamana kokeiliin sitä t-kulmasoutua ja se on kyllä kuningasliike! Hullu polte ja fiilis. Kannattaa kokeilla.

Samat fiilikset minullakin. En tee koko käsipainoilla, kun se on yhtä säätämistä. Tangollakaan ei oikein tuntumaa tule, mutta tänään viimeksi tuli tehtyä t-soutua ja todellakin toimii. Siinä pystyy pitämään asennon riittävän pystynä, jotta alaselkä ei väsähdä liikaa ja silti saa kunnolla tuntumaan selässä ja lavat vedettyä yhteen.

toolate sanoi:
Paino kannattaa sitten hinata liikkeelle ensin selällä ja sitten vasta vedetään kädellä paino alavatsan kohille ja hitaasti alas.

Jees, tällä tapaa minäkin sain sen tuntuman selkään, kun aiemmin oikeastaan kaikki muut paikat väsy paitsi selkä. Ekat 20 senttiä paino nousee käden lainkaan koukistumatta puhtaasti selkälihasten voimalla.
Eli lavat yhteen periaate toimii tässäkin liikkeessä vaikka liikutellaankin vain yhtä
:rock:

narri sanoi:
markus ruhl:in treeni videossa ruhl tekee kulmasoudun laittamalla penkkin selkänojaan sopivan kulman ja nojaa rinta kiinni penkissä ja siittä käsi suoraksi alas ja eikun punnertamaan..en tiiä osasinko selittää oikein mutta ite testasin tuota ja tuntu hyvältä tekniikalta..ei pääse ainakaan tuolla yläkropalla huijaamaan..

No ei se nyt punnertamaan ala ku on soudusta kyse. Mutta tota pitää kanssa testata...!

narri sanoi:

Oispa meidänkin salilla sellainen korkeampi harjoituspenkki. Siinä pystys kulmasoutamaan mahallaan maaten. Kerran kokeillut jossain ja sai kyllä hiton hyvin tuntumaan. Alaselän päälle ei ota yhtään ja huijaaminenkin paljon vaikeampaa.

Tuntumat voi unohtaa, kyllä se sinne selkään ottaa kunhan sen oikein tekee(jos tuntumaa hakee niin sen saa aina pieneillä painoilla mutta siinä on omat haitta puolensakin mielestäni), vaikkei se tuntuma just siellä salilla tuntuiskaan, pääasia että seuraavana päivänä on "siivet" kipeenä, silloin on mennyt ainakin treeni perille.

Screwdriwer tee sillain että otat ton tasapenkin tilalle vinopenkin(loivaan kulmaan), sama asento kuin tasapenkissä, tukeva käsi tietysti siihen päähän mikä osa on ylempänä eli selkäsi ei ole suorassa kulmassa lattiaan nähden vaan hieman pystyssä noin 30-40 astetta. Sitten kun vedät painoa ylös niin pyri vetämään sillain että kässäri tulee noin navan seudulle(kämmen kohta navan seudulle). Älä tee kropalla kiertoa painoa ylös vetäessäsi vaan vedät siihen asti mihin se tuntuu luontevalta.

edit
Timba79 sanoi:
Jos tällä tarkoitit mun postausta, niin viljelen ehkä vähän väärissä kohdissa tota tuntumaa.
En tarkoittanut vaan ihan yleisesti ottaen :thumbs:

neutraali sanoi:
Tuntumat voi unohtaa, kyllä se sinne selkään ottaa kunhan sen oikein tekee(jos tuntumaa hakee niin sen saa aina pieneillä painoilla mutta siinä on omat haitta puolensakin mielestäni), vaikkei se tuntuma just siellä salilla tuntuiskaan, pääasia että seuraavana päivänä on "siivet" kipeenä, silloin on mennyt ainakin treeni perille.

Jos tällä tarkoitit mun postausta, niin viljelen ehkä vähän väärissä kohdissa tota tuntumaa. Tai ainakaan en nyt ihan kirjaimellisesti tarkoita pelkän tuntuman hakemista. Lähinne että tuntuu siellä missä pitää paremmin kuin joku toinen liike, eli vois paremminkin sanoa tossa tapauksessa, että meni treeni perille. seliseli...

Kiitos vaan kaikille vinkeistä.
Pitää huomenna hioa tekniikkaa kun on seläntreenauspäivä.

:offtopic:
Voisiko tuota T-kulmasoutua kokeilla ala-taljassa?

screwdriver sanoi:
:offtopic:
Voisiko tuota T-kulmasoutua kokeilla ala-taljassa?

Voi, jos vaan se lähtö on riittävän matalalta, tai saat siihen jonkun korokkeet turvallisesti viritettyä. Meidän salilla ei onnistu kumpikaan ja ristikkäistaljan alataljassa ei riitä painot mihinkään.

Toi neutraalin ehdottama vaihtoehto on kyl tosi hyvä. Muista kans pitää selkä "kupilla", eli jäntevä asento, sekä käsi kyljessä kiinni koko liikkeen ajan (helposti nimittäin karkaa sivuille).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom