kullanarvoisia vinkkejä otetaan vastaan lihasten kasvatuksen suhteen!!

Kertokaas mulle treenaanko oikein vai miten pitäisi treenata, että saan lihakset mainiosti kasvamaan! Riittääkö että treenaa kropan kerran viikossa läpi vai pitäisikö lihaksia treenata 2 kertaa viikkoon vai miten saa parhaimmat tulokset?
Tällä hetkellä treenaan kropan kerran viikossa läpi ja käytän 4-jakoista treeni ohjelmaa. Toistoja teen 12 per sarja.

Kiitos valmiiksi jo vinkeistä, sillä olen viellä melko kokematon salilla kävijä ja tavoitteeni on saada lihaksiin kunnolla kokoa.

olen 16 v tammikuussa täytän 17 ja olen nyt noin reilu vuoden käynyt salilla

pituus: 175cm

paino: 67kg

Hyvin tuollakin treenaa ja lihakset kasvaa jos on ruokavalio ja lepo kunnossa.

Mikäli saat lisätä tasaisin väliajoin vastusta eri liikkeissä / pystyt tekemään enemmän toistoja, niin tällöin todennäköisesti teet asiat suht oikein.

Huolehdit että huitaset ainakin 130 gemmiä protskua päivässä naamaan tasaisin väliajoin ja treenaat tavoitellen koko ajan suurempia sarjapainoja niin hyvä tulee :thumbs:

Mutta älä ainakaan lue mitään vanhentunutta, olemassa olevaa tietoa foorumilta, vaan tee oma threadi niin saat modernit käsitykset asioista!

Mutta älä ainakaan lue mitään vanhentunutta, olemassa olevaa tietoa foorumilta, vaan tee oma threadi niin saat modernit käsitykset asioista!
+1

Pitäis kyllä oikeasti varmaan tehdä Mikelle joku sellaiinen ehdotus/vetoomus, että forumilla pitäis olla rekisteröityneenä ainakin vuoden verran ennekuin saa itse perustaa threadia. Tätäkään asiaakaanhan kun ei voinut kysyä esim. aloittelijan peruskysymykset threadissa tai ylipäätään edes aloittelijoiden puolella. *huoh*

Mutta sitten toisaalta, pakkishan on olemassa juuri sitä varten, että täällä keskustellaan, niin jottei menisi vain ihan vanhan pierun puutuneeksi paatokseksi, niin vastataan nyt sit vielä ketjun aloittajan kysmykseenkin:

Oma mielipiteeni on, että jos punttitaustaa on vasta n. vuoden verran niin ehdottomasti kannattaisi ottaa käyttöön pienempijakoinen ohjelma. Toistomäärä on ihan ok, silloin kun se pyörii siellä 8-14 välillä. Jos tuntuu, että hyppäys 4-jakoisesta suoraan 1-jakoiseen on liian "raaka", niin vois kokeilla ensin vaikka 2-jakoista 4 krt viikkoon tehtynä. Esim: työntävät / vetävät -jaolla tai yläkroppa / alakroppa jaolla

4-jakoisesta tällaiseen 2-jakoiseen siirryttäessä on tärkeää tiedostaa, että sarjamäärät ja liikkeiden määrä putoaa todella paljon. 2 jakoisessa ei vain pidä, ei voi, eikä saa yrittää puskea läpi samanlaista volyymia/lihasryhmä kuin 4 -jakoisessa.

Pakkis on täynnään loistavia, hyviä ja ei niin hyviä ohjelmia ja niiden kommentteja. Kehotan vakavasti lueskelmaan forumia läpi ajan ja ajatuksen kanssa, niin tietoa löytyy varmasti enemmän kuin tähän theadiin ennättää koskaan kertyä ennekuin (TOIVOTTAVASTI) joku modeista poistaa tai siirtää tämän johonkin järkevämpään paikkaan.

JA vielä: hyvä mittari tehokkaalle treenille on tosiaan se vaaka. Jos paino noiusee koko ajan tasaisesti niin on ainakin toiveita siitä, että lihas myös kasvaa. Jos paino ei nouse, niin et sä silloin kovin paljon kehitä lihastakaan.

Back
Ylös Bottom