Kuka maksumieheksi tilanteissa, joissa on toimittu varoitusten vastaisesti?

Bättre folkeako? Joku armeijan yliluutnantti on aivan rivimies eikä joku director-tittelillä oleva johtaja ole mikään ihmetys yhtiössä, sillä niitä voi olla 50 kpl firmassa. Kyllä tuolta olisi samalla tavalla järjestetty kotiin vaikka työtön suomalainen, mutta se ei nyt tähän aiheeseen sinänsä kuulu mitenkään.

Ok. Eli olen vain sen verran "huonompaa väkeä", etten ymmärrä. No, näinhän tuossa arvelinkin edellä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaikka kiellettiin niin en tiedä eroaako tämä ehdoin tahdoin itsensä tuhoamisesta. Voi olla että teet jätti tulot tai valtio maksaa. Olisin sitä mieltä että...
 
Sama keskustelu oli Ranskassa muistaakseni ku kommando operaatio tuli maksamaan 10 miljoonaa euroa, joku lääkäri oli mennyt "parantamaan" maailmaa ja Al-Qaidan liittolaiset kidnappasi. Se on jännä homma ku kiistetään että ei maksettu lunnaita mutta joka vuosi terroristijärjestöt tienaa satoja miljoonia ellei miljardeja lunnailla, mutta kukaan ei mukamas maksa mitään. Joku idiootti Tuomioja kommari vain selitti teeveessä naama pokkana että ei maksettu mitään, joo hyvää hyvyyttään joku ääri islamisti vapauttaa kaksi vääräuskoista, just joo.
 
Omalla vastuullahan sinne mennään. Se että viranomaiset on saaneet aikaan puolen miljoonan kulut, ei ole pariskunnan ongelma.

Siinähän se onkin. Montakohan työryhmää tätäkin varten on perustettu ja kuinka monta htp:tä (henkilötyöpäivää) on tuhlattu palaveeraamiseen. Todelliset kulut varmasti monta miljoonaa. Ei varmasti ole kansalaisen velvollisuus maksaa prosessista kertyviä kuluja. Toki esim. lentolipun kustannukset olisi mielestäni erittäin aiheellista maksaa omasta pussista. Eli suoranaiset kotiuttamiskustannukset.
 
Vakuutusyhtiöt voisivat lanseerata jonkun sikakalliin terroristisieppausvakuutuksen, joka sitten kattaisi kaikki kulut mahdollisen tilanteen sattuessa.
Kyllä noita löytyy. Tarjolla on vakuutusta, joka kattaisi esim. panttivankineuvottelijan kulut.
 
Jos pariskunta ei ole itse pyytänyt viranomaisilta apua, niin eikai heitä siitä voi myöskään silloin laskuttaa.
Olisi vähän toimintaa, että ensin sinua "autetaan" (eli lähinnä annetaan haastatteluja lehdille ja jutellaan paikallisille poliitikoille) aivan tietämättäsi/pyytämättäsi ja sitten lähetetään puolen miljoonan lasku perässä melkolailla tyhjästä palvelusta.
Ja valtion tehtäväkin on sitäpaitsi auttaa kansalaisiaan muun muassa tällaisissa kriisitilanteissa, jonka takia me maksamme veroja ja meillä on lähetystöjä ulkomailla.

Turha siitä on muutenkin enää rangaista laskulla, että mitäs läksivät. Tuollainen kidnappaus on yhtäkuin puolen vuoden vankilatuomio tai oikeastaan paljon kovempi koettelemus vielä.
 
Toki esim. lentolipun kustannukset olisi mielestäni erittäin aiheellista maksaa omasta pussista. Eli suoranaiset kotiuttamiskustannukset.
Lennätetäänhän tänne perheenyhdistämisellä porukkaa valden piikkiin jatkuvasti, syksyllä bensarahaa romaneille, jotka sitten käytetään vuokraan ja maassaolo jatkuu jne. Mutta sitten, kun joukko suomalaisia on pulassa jostain luonnonvoimasta johtuen, niin pitää alkaa kaivaa kuvetta.

En tajua näitä urpoja, kun pitää varoituksista huolimatta touhuta. Kun ottaa vapauden, pitää ottaa myös vastuu. Vapaus kelpaa, mutta vastuu kuuluu jollekin muulle.
 
Ok. Eli olen vain sen verran "huonompaa väkeä", etten ymmärrä. No, näinhän tuossa arvelinkin edellä.

Mä kun luulin että oot todella hyvin menestyvä b2b-myyjä joka kulkee puku päällä ja ajelee mersulla/bemarilla, mistähän tällainen mielikuva sitten onkaan tullut...

Miksi tyypeille pitää mitään paluulentoja järjestää? Kai he osaavat mennä naapurimaahan ja ostella halpalennot minne lystäävät.
Veikkaan että niin passit kuin luottokortit on olleet hukassa tossa vaiheessa, että jonkinlainen apu on tervetullutta. En kyllä minäkään ymmärrä yksityiskoneella lennättelyä, luulisi reittilennolla pääsevän. Mutta todennäköisesti sillä suhailee muutenkin valtion virkamiehet sinne tänne ja ovat vaan päässeet kyytissä kun tilaa on ollut.
 
Ei niitä nyt enää voi ruveta perimään.

Sellainen lainsäädäntö voitaisiin kyllä tehdä, että jos ängetään väkisin maahan joka ei ole turvallinen, niin valtion pitäisi tiputtaa hanttelit auttamisen suhteen. Vapaassa maassa ei voida kieltää menemästä, mutta auttamisen ehtoja voitaisiin hiukan fiilata.
 
Mä kun luulin että oot todella hyvin menestyvä b2b-myyjä joka kulkee puku päällä ja ajelee mersulla/bemarilla, mistähän tällainen mielikuva sitten onkaan tullut...

Niinpä. Se on erikoista, että oon ihan hyvin pärjänny monien mielestä, mutta ilmeisesti sitten kuitenkin "huonompaa väkeä" tähän mentaliteettiin nähden, jota täällä ilmenee. Kyllä mun silmissä tollaset hienoja kouluja käyneet johtajat suuryrityksessä (Neste Oil) on jotain ihan muuta kuin tavallista suomalaista sakkia.
 
Jos pariskunta ei ole itse pyytänyt viranomaisilta apua, niin eikai heitä siitä voi myöskään silloin laskuttaa.
Olisi vähän toimintaa, että ensin sinua "autetaan" (eli lähinnä annetaan haastatteluja lehdille ja jutellaan paikallisille poliitikoille) aivan tietämättäsi/pyytämättäsi ja sitten lähetetään puolen miljoonan lasku perässä melkolailla tyhjästä palvelusta.
Tämä on aivan selvää, tietenkään ei voida alkaa jälkikäteen laskuttaa palvelusta jota autettava ei ole pyytänyt.

Ja valtion tehtäväkin on sitäpaitsi auttaa kansalaisiaan muun muassa tällaisissa kriisitilanteissa, jonka takia me maksamme veroja ja meillä on lähetystöjä ulkomailla.
Mielestäni valtion tehtävä ei ole auttaa tällaisessa tilanteessa, jossa valtio on ilmoittanut että maahan ei ole turvallista mennä. Tuo ilmoitus on sitä auttamista, sillä kerrotaan kansalaisille että siellä ei ole turvallista. Jos kansalainen siitä huolimatta päättää sinne mennä, niin mielestäni valtion ei pitäisi laittaa tikkua ristiin tämän puolesta. Itse on silloin tiensä valinnut.

Niinpä. Se on erikoista, että oon ihan hyvin pärjänny monien mielestä, mutta ilmeisesti sitten kuitenkin "huonompaa väkeä" tähän mentaliteettiin nähden, jota täällä ilmenee. Kyllä mun silmissä tollaset hienoja kouluja käyneet johtajat suuryrityksessä (Neste Oil) on jotain ihan muuta kuin tavallista suomalaista sakkia.
Siis onko nyt jokainen yliopistosta valmistunut ihminen jotain parempaa väkeä? Teknillinen korkeakoulu ei ole sen kummoisempi paikka kuin mikään muukaan yliopisto eikä sieltä valmistuminen tee kenestäkään mitään menestyjää tai yhteiskunnan kärkivaikuttajaa. Tavan insinöörejä tavan insinöörihommissa nuo ilmeisesti ovat. Ei se mikään Nesteen pääjohtaja ole, vaikka nimike olisikin jonkin sortin direktööri.
 
Ja valtion tehtäväkin on sitäpaitsi auttaa kansalaisiaan muun muassa tällaisissa kriisitilanteissa, jonka takia me maksamme veroja ja meillä on lähetystöjä ulkomailla.

Turha siitä on muutenkin enää rangaista laskulla, että mitäs läksivät. Tuollainen kidnappaus on yhtäkuin puolen vuoden vankilatuomio tai oikeastaan paljon kovempi koettelemus vielä.
Toisaalta tulee kyllä väistämättä mieleen se, että onko sekään aivan reilua, että yksittäiset ihmiset ottavat tiedostettuja riskejä menemällä jonnekin vaaralliseksi luokiteltuun maahan ja lopulta valtio joutuu kalliilla hinnalla ne pelastamaan? Periaatteessa asia on vähän sama kuin se, että joku ajaa autolla tai moottoripyörällä törkeää ylinopeutta ja aiheuttaa vaikkapa itsensä loukkaantumisen. Onko silloin valtion velvollisuus auttaa, jos yksilö itse tekee sellaista, mikä ei ole sallittua? Mielestäni ainakin näissä törkeisiin liikenneturvallisuuden vaarantamisiin liittyvissä onnettomuuksissa hoidetun pitäisi jotenkin takautuvasti maksaa hoitokulunsa, koska jos itse piittaamattomuudellaan onnettomuuden aiheuttaa, niin ei niitä vammoja voi perusterveydenhuollon nimissä hoidattaa.
 
Madventuresit sun muut nähtävästi ruokkivat matkailuun liittyen tuollaisia elämyksenhakuisia extreme kokemuksia, pitäisi päästä sinne missä ei ole muita länkkäreitä ja missä on vaarallisimmat ja päräyttävimmät tilanteet. Eikö se Kanarian loma keihäsmatkoilla enää riitä? Valtio olisi saanut pestä kätensä täysin tuosta tilanteesta ja haistattaa vitut noille. Ja millähän taas laskuksi saatiin puoli miljoonaa euroa, ei kai ne maksaneet lunnaita?
 
No laskuhan muodostuu ulkoministeri Tuomiojan matkasta Jemeniin,Saudi-Arabiassa sijaitsevan suurlähettilään edustuslounaista, hänen matkakuluistaan ja ylitöistä, lisäks ulkoministeriössä on kokoustettu ja syöty sämpylöitä ja kahviteltu .
 
Aika kaksipiippuinen juttu. Periaatteessa maailmalla pitäisi liikkua omalla vastuulla ja järjellä varustettuna. Toisaalta sivistysvaltiot eivät jätä kansalaisiaan pulaan mikäli mahdollista on auttaa varsinkin tällaisessa keississä missä on mahdollista saada myös diplomatia julkisuutta. Lisäksi niin kauan kun haalitaan pakolaisia leireiltä, olisi varsin erikoista jos oman maan kansalaiset jätettäisiin pulaan.

Paras vaihtoehto olisi että valtio kattaa kulut mutta tällaisia "sankareita" julkisuudessa pidettäisiin hieman kuin rattijuoppoina. Ei ole mitään hienoa siinä että järjestää itsensä pulaan menemällä vaaralliseksi luokiteltuihin maihin vaan tällainen käytös on erittäin edesvastuutonta, varsinkin kun kyseessä oli koulutetut aikuiset ihmiset (joista toisella pitäisi käsittääkseni olla jonkinlaista kansainvälisen politiikan näkemystä) eikä mitään 20v pentuja.
 
Ok. Eli olen vain sen verran "huonompaa väkeä", etten ymmärrä. No, näinhän tuossa arvelinkin edellä.

Siis mitä et ymmärrä?

Niinpä. Se on erikoista, että oon ihan hyvin pärjänny monien mielestä, mutta ilmeisesti sitten kuitenkin "huonompaa väkeä" tähän mentaliteettiin nähden, jota täällä ilmenee. Kyllä mun silmissä tollaset hienoja kouluja käyneet johtajat suuryrityksessä (Neste Oil) on jotain ihan muuta kuin tavallista suomalaista sakkia.

Mikäs uhriutuminen tässä on menossa?

Mielestäni sellaiselle alueelle, jossa on ulkoministeriön asettama matkustusvaroitus voimasa, menemisen pitäisi tapahtua omalla vastuulla. Jättää vaikkapa kotimaan viranomaisille ohjeet miten haluaa toimittavan sieppaustapauksessa. Jos haluaa pelastustoimenpiteitä, maksaa joko omin varoin tai vakuutuksen turvin. Nyt siellä joku sulttaani kerää mainetta ja poliittista vaikutusvaltaa suomalaisten verorahoilla. Tiedä vaikka olisi itse järjestänyt koko sieppauksen että voi loistaa julkisuudessa pelastavana enkelinä.
 
Niinpä. Se on erikoista, että oon ihan hyvin pärjänny monien mielestä, mutta ilmeisesti sitten kuitenkin "huonompaa väkeä" tähän mentaliteettiin nähden, jota täällä ilmenee. Kyllä mun silmissä tollaset hienoja kouluja käyneet johtajat suuryrityksessä (Neste Oil) on jotain ihan muuta kuin tavallista suomalaista sakkia.

Oon aiemmistakin sun posteista saanut sellaisen kuvan että ihan ei nyt ole itsetunto parhaalla mahdollisella mallilla. Okei, ymmärrän että sun taustoilla se tavallaan kuuluu asiaan, mutta tsemppaa nyt vähän hyvä mies.

Kuuntelin radiosta tänään miten joku ulkoministeriön virkamies mehusteli että ne on oikein odottaneet koska joku suomalainen kaapataan. Niillä kun on 50 hengen organisaatio ollut valmiina ja nyt niille tuli kerrankin töitä! Ei jumalauta miten sapetti, joutui vaihtamaan kanavaa. Eikö voitaisi jo lopettaa koko tapauksen uutisointi, ketään ei kiinnosta.

No laskuhan muodostuu ulkoministeri Tuomiojan matkasta Jemeniin,Saudi-Arabiassa sijaitsevan suurlähettilään edustuslounaista, hänen matkakuluistaan ja ylitöistä, lisäks ulkoministeriössä on kokoustettu ja syöty sämpylöitä ja kahviteltu .
Juuri näin.
 
Miksiköhän tuolla naisella on tuo kaapu päällä joka kuvassa? Jos tämä kuva on Suomen kamaralta niin vielä erikoisempaa

kaappausjuttu1105SAL_uu.jpg
 
Back
Ylös Bottom