Kuka ei kokkaa?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jaa- ah , joku grillaminen varauksin, riisin keitto, broilerin koipi / reisipalan kypsentäminen uunissa, eineslihapullien lämmittäminen mikrossa... Ei mielestäni kokkaamista. Risoton valmistus,Lasagneen teko, Lindströmin pihvit, Pataruuat... siinä esimerkkejä mielestäni kokkaamisesta!

Mun toinen pappa (s.1943) kokkaili aika paljonkin, tosin ne oli jotain ihan perus nakkikastike ja keitetyt perunat linjaa. Ja mun isä kokkaa kans, osaa jopa tehdä ihan täydellisen Sacherkakun. Ihan kelpo suoritus, kun ikää on jo 50v ja maatalon poikia, joten aikuisiällä vasta opetellut :).

En tiedä kelpuutetaanko tänne naisten vastauksia, mut ite en ainakaan kokkaa kun äärimmäisessä hädässä kotona. Paitsi jos joku ihme inspiraatio iskee, mut mitään makaroonilaatikkoo mä en kyl väännä! Toki kokkailen sit sen 7,4h viitenä päivänä viikossa... Pitänee harkita kokkailevan miehen hankkimista :D

Zone-sarja -42%
Ei kyllä pysty ymmärtämään, miten kukaan aikuinen voisi väittää ettei OSAA kokata mitään..kyllä se on minun mielestä on ihan asenteesta kiinni, muutamia perusasioita harjoiteltuaan kyllä pystyy jo aika monia perussafkoja vääntämään ilman mitään ohjeitakin. Meillä nämä peruskokkailut menee aika tasapuolisesti, molemmat tekee ja minä ehkä tykkään kokkailusta vaimoketta enemmän. Leipominen taas on täysin hänen hommansa, jossa ite oon korkeintaan assistenttina. Liha- ja varsinkin kalaruuat taas on mulle ikään kuin kunnia asia: täytyy osata tehdä hyvää itse pyytämästään kalasta. Ja aika hyvin sitä on tullut kyllä opittuakin, viimeisimpänä koettanut viilailla omia kalan savustustaitoja. :kuola:

Meillähän se on kyllä mukulasta lähtien pistetty kokkaamaan jos vanhemmat ollu duunissa ja ei tartte jälkeenpäin kyllä vieläkään nälkään kuolla. Pikkubroidi tuppaa vielä välillä kyselemään tyhmiä "Onks tää nyt hyvää" vastaus on aina "maista" ja kyllähän seki pikkuhiljaa alkaa oppimaa. Yks suurimmista elämäniloista on ehdottomasti hyvän ruuan valmistaminen ja vaikea tosissaan kuvitella aikuisia ihmisiä, jotka eivät itse ruokiaan valmista. Halvemmaksi mä ensinnäki koen tehdä ite ruuan ku käydä kaupassa hakemassa einespaskaa :( Bravuurina mainittakoon ja omana lempiruokana lihapullat. Helppoa, hyvää ja suht nopea valmistaa. Lisukkeeksi sopii käytännössä mikä vaan.:dance:

Extrahyper kiireessä aina päivän pelastajana vaanii toki kanapasta. Tai pestopasta.

Itehän oon näin sinkkuna muuttunut niin mukavuudenhaluiseksi, etten kokkaile mitenkään muuten kuin paistamalla lihat. :D Riisin oon korvannut leivällä jne. Kasvikset menee tuoreina, puuro mikrossa jne. :D

Tuntuu jotenkin hassulta ajatukselta, että on ihmisiä jotka eivät tee ruokaa. Ymmärrän hyvin esim vanhoja äijiä, joilla vaimo / äiti on aina laittanut ruuan ja sitten kun on tullut avioero, onkin ollut sormi suussa ja HK:n Sininen mikrossa. Tämmösen tosiaan ymmärrän, mutta se että nuoret ihmiset 2000-luvulla eivät osaa/halua/jaksa kokkailla, ei mene mun jakeluun. Ei, en tuomitse heitä, mutta en vaan pysty ymmärtämään.

Ruuanlaitto on ainakin mulle harrastus, osa arkea ja elämäntapa. Ei se ole niin vaikeaa. Aloittaa jostain helposta ja satsaa harrastukseen enemmän, jos siltä tuntuu. Jauhelihakastikkeesta, lehtipihviin, chili con carneen, sushiin ja loimuloheen. Ei jää välttämättä rahasta kiinni. Ite oon pienituloinen. Silti kaupasta löytyy mukavasti edullista ja puhdasta ruokaa ja raaka-aineita. Myös punasiin lappuihin kannattaa iskeä kiinni ja hyödyntää pakastinta.

Olen opettanut omille ala-aste ikäisille pojillekin kokkailua. Makaronilaatikko, munakkaat, salaatit ja muut onnistuvat hienosti. Hyvä elämäntaito tulevaisuutta ajatellen ja naisetkin tykkää miehestä, joka osaa käsitellä naaraan lisäksi myös muutakin lihaa:D

Mutta eläimellinen vääntö ja riitahan tästä tulee, sillä tämä on pakkotoisto.

Vanhat äijät on jonkun vanhempia, siitä on ihan selvä jatkumo. Kai se on siitä kiinni onko ruoka aina valmiina ja pääseekö sen laittamiseen edes osallistuun.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsehän osaan hyvin tehdä ruokaa ja tykkään ruuasta paljon, kukapa ei tykkäsi. Mutta oonki varmaan outo ku voin syödä samaa (täysin samaa) ruokaa päivittäin vuosien ajan. Nykyään en käytä edes mausteita missään muodossa. Mulla aika ja mielenkiinto kohdistuu vaan muihin asioihin kiireisessä arjessa. :D

Itsehän osaan hyvin tehdä ruokaa ja tykkään ruuasta paljon, kukapa ei tykkäsi. Mutta oonki varmaan outo ku voin syödä samaa (täysin samaa) ruokaa päivittäin vuosien ajan. Nykyään en käytä edes mausteita missään muodossa. Mulla aika ja mielenkiinto kohdistuu vaan muihin asioihin kiireisessä arjessa. :D
Toimisin täsmälleen samoin ilman perhettä jos eläisin. Oikeastaan toimin usein noin myös näin perheellisenä :hyper:

E. Paitsi mausteita käytän kyllä aina - jos niitä on muistettu ostaa. Tacomauste etenkin on jees :D

Mun mielestä puolestaan arki yksinasujana on tosi hyvä siinä, että voin kokata just mitä haluan ja miten haluan, ja välillä harjoittaa hyvinkin kokeellista keittiötä. :D Tai surutta käyttää valitsemiaan raaka-aineita, kun harva niistä konkurssia tekee. Jos nyt lihan kilohinta on 30-50 e, niin siitä satunnaisesti yksinään 200g syödessä ei vielä kauhean isoa lovea tiliin tule. Täysin eri asia, jos pitäisi ostaa kilo tai kaksi ja ruokkia perhe. :D

Siivosin sunnuntaina keittiössä. Esim.erilaisia suoloja näytti olevan seitsemän, ja oliiviöljyistä en laskentaa halunnut edes suorittaa. :rolleyes:

Enhän mä edes muistanut, että olen tällaisen ketjun aloittanut. Mutta nyt kun osui silmään, niin oli mukava lukea nämä pari sivua ja ihmetellä taas uudestaan miten kukaan selviää koko elämänsä kokkaamatta mitään.
Meillä homma menee niin kuin joillakin muillakin täällä, että minä kokkaan ja emäntä siivoaa ja syykin on se, ettei niin tärkeää hommaa parane antaa naisten pilattavaksi. Tuo kun väittää ettei se osaa kokata, mutta kun mä olen sen puoliväkisin laittanut jotain tekemään, niin kyllä siltä perusasiat onnistuu. Ja on sillä pari bravuuria mitä se tekee mihin mä taas en koske, mutta syy on kyllä se, etten halua pahoittaa sen mieltä. :rolleyes: Olen siltä joskus jonkun bravuurin varastanut ja se ei suostu enää tekemään sitä kun mä teen paljon parempaa.

Vaikea muuten uskoa, että jollain ei ole vuonna 2017 mikroa ja vielä vaikeampi uskoa ettei joku sellaista edes halua. Ei siellä mitään kokata kuulu, mutta onhan se nyt ihan helvetin kätevä verrattuna siihen, että lämmittää uunin kahteensataan asteeseen sen takia, että saa lämmittää siellä yhden lihapiirakan. Suklaan tai voin sulatus ja veden lämmityskin hoituu nopeammin ja murto-osalla siitä energiamäärästä mitä siihen hellalla menisi.

No muttaku Antti Heikkilä sanoo että mikrot on vaarallisia :D Kai se joitain on onnistunut aivopesemään. Ja lähteenä oli äärimmäisen uskottava nettisivu, josta vielä kirjoitti "Siis tieteellisesti pätevä koe":
http://www.eutimes.net/2011/03/experiment-microwaved-water-kills-plants/?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed:+TheEuropeanUnionTimes+(The+European+Union+Times)
Mä heitin mikron pihalle ja ajoin autolla sen yli heti kun luin tuon jutun. Mutta nyt vasta huomasin, että sun viestissä saattoi olla ihan aavistuksen sarkastinen sävy. Tuhosinko mikroni siis turhaan?
Terveisin: Epätietoinen

Back
Ylös Bottom