Tintsu sanoi:
Otsikko kertookin jo mitä kyselen. Eli, oletko aina halunnut olla lihaksikas/tiukka (mitä kukin treenaukseltaan haluaakaan) vai muistatko ajalta ennen punttisalia ihannoineesi toisenlaisia naisvartaloita?
Itse muistan ihannoineeni aina laihuutta (tämä on varmaan se perinteinen). Pääasia että oli laiha, oli nahkan alla sitten läskiä tai mitä vain. Ei kehon koostumusta osannut ajatellakaan, kun ei mitään fysiikasta tietänyt. Nyt treenauksen myötä ihanne siirtyy koko ajan vain lihaksikkaampaan suuntaan. Tyttökaverini kauhistelevat ihannevartaloani (joka ei todellakaan ole lähelläkään Marjo Krishiä, vaan paljon pienempi), heidän mielestään se on miesmäinen ja ruma. Tosin niin se olisi ollut minustakin muutama vuosi sitten.
Mutta kuitenkin, kertokaa omista entisistä ja nykyisistä ihanteistanne ja miten ne ovat muuttuneet.
Aika mielenkiintoinen kysymys ja kun oikein alkas tätä asiaa miettimään niin kyllä mun ihanne muuttunut. Ennen joskus nuorempana olin hiukka "pullukka" ja ihailin hoikkia tyttöjä. Halusin aina olla laiha kun mua kiusattiin.... haukuttiin läskiksi. No, sitten joskus 18-vuotiaana paino tipahti yhtäkkiä 10 kiloa ja mahduinkin yhtäkkiä monta kokoa pienempii vaatteisiin. Toki sitä sitten halusi pitää yllä sitä kauniimpaa ja pienempää vartaloa eikä halunnut päästää itseään enää lihoamaan. En silloin tarkotuksella laihduttanut vaan elämäntilanne oli silloin sellainen, että ei vaan ruoka maistunut jne.
Siitä lähtien olen sitten alkanut pitämään huolta enemmän ulkonäöstäni ja alkasi kuntosalit kiinnostamaan.
Sitten salin myötä alkasi kiinnostamaan lihaksikkaat miehetkin ;) Tai nyt kun vanhempana sitä asiaa on miettinyt niin on se lihaksikas mies ollut ihannemies jo teinityttösestä lähtien. Katselin nimittäin aina isäni kanssa toiminta/taistelu leffoja ja niissäpä niitä muskelimiehiä aina oli.... ehkä se alunperin siis on jo sieltä lähtöisin. En osaa edes sanoa mikä siinä on, mutta lihaksikas hyvä kroppainen mies vaan saa jalat tutisemaan ja kuolan valumaan.
Ennen sitä halusi vain olla laiha, että ei kiusattaisi ja miehet huomaisi, mutta nykyään haluan olla treenatun näköinen ja treenaan siksi kun se tekee hyvän olon ja salilla jos jossain saa purettua paineita ja siellä vaan tulee hyvä fiilis.
Ei ihanne sillä tavalla oo muuttunut, että muita arvostelisin ulkonäön/kropan perusteella tai pitäisin "tavallisia" ihmisiä huonompana tai treenaisin vain sen takia, että hyvältä näyttäisin, mutta siinä mielessä kyllä, että nykyään katseet aina kääntyy salimiesten perään eikä sellaisten mallipoika laiheliinien perään.
Mun mielestä on hienoa, että naisetkin uskaltaa treenata täysillä ja kasvattaa lihaksia, vaikka suurin osa ihmisistä ei sellaista ymmärrä ja kauhistuksissaan katseleen treenattuja naisia. Ei muakaan mun ystävät ymmärrä eikä kukaan oikein tajua mun miesihanteitakaan.... mutta mitäpä se haittaa.
Ei ihmistä pitäisi koon tai näön mukaan "lokeroida". Mä ainakin hermostun ihmisille, jotka toisia haukkuu läskeiksi ja muutenkin arvostelee.... varsinkin, jos itsekään ei oo mitenkään mikään herra/neiti täydellisyys. Jokaisen pitäisi saada olla sitä mitä on!!