Kuinka vartaloihanteesi on muuttunut treenauksen myötä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tintsu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
esni sanoi:
Ally Mcbealista tykkäsin kuitenkin lähinnä siitä Reneestä.

Samoin minä.

En sanoisi, että vartaloihanteeni on ratkaisevasti muuttunut, sillä olen aina tykännyt urheilijanaisista ja jo alle kaksikymppisenä katselin lehdistä ihaillen kuopiolaisen gladiaattori Pantterin (oikea nimi ei nyt tule mieleen, olikohan Kirsi/Kirsti jotain...?) kuvia, ja toivoin näyttäväni jonain päivänä samanlaiselta tai edes sinnepäin. (Hilijasta pitelee, sano :lol2: )

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Aikaisemmin en ole kiinnittänyt huomiota ihmisten vartaloihin...vaan lähinnä kasvoihin, oli sitten lihava tai laiha, asia ei merkinnyt mulle yhtikäs mitään. Olen aina harrastanut liikuntaa ja vain sen takia, koska se oli kivaa. Lihakset tulivat siinä sivussa ja sen myötä positiiviset kommentit. Ja vasta viime vuosina olen todella alkanut katsella ihmisten liikkumista, eleitä ja fysiikkaa...ja todennut, että kissamaisen lihaksikas, hyväryhtinen ja vahva nainen on ihanteeni....ja niitä olen tavannut myös vanhemmissa naisissa:D

Gillyanne sanoi:
jo alle kaksikymppisenä katselin lehdistä ihaillen kuopiolaisen gladiaattori Pantterin (oikea nimi ei nyt tule mieleen, olikohan Kirsi/Kirsti jotain...?) kuvia, ja toivoin näyttäväni jonain päivänä samanlaiselta tai edes sinnepäin. (Hilijasta pitelee, sano :lol2: )
On muuten upea nainen vieläkin tämä "pantteri" :worship:

Vähän:offtopic: , mutta lisäkysymyksenä mielenkiinosta: kuinka paljon on treenauksen myötä muuttunut kuva ihannemiehestäsi? (kroppa)??

Itsellä se nimittäin loikkasi hassusti tästä "normi" vartaloisesta hieman joko ruumiinrakenteeltaan "lihasten päällä lämmittävä- kerros"- tyyppiin. Eli ei mihinkään lihaskimppuun, vaan sellaiseen pyöreämpään mieheen... Näistä ns hormonihirviöistä en jaksa vieläkään "sillä tavalla" kiinnostua, muutakuin kaappeja harrastusmielessä kunnioittaen..

madonna vs ally mcbeal

jaahas... enpä muista kovin varhaisia naisihanteitani mutta madonna on mielestäni ihan tajuttoman timmi ikäisekseen... sellaiselta mäkin tahon näyttää viiskymppisenä!sit taas joku ally mcbeal, hyi hemmetti... miten sillä vaatteetkin pysy päällä?!? ite en oo koskaan ollut kroppaani tyytyväinen ja tuskin tulen olemaankaan -> liian leveät hartiat, ei vyötäröä, liian lyhyt ja muutenkin ihan epämuodostunut... näitä asioita ei voi oikeen treenaamallakaan muuttaa...

ihanne miehestä sen verran että mäkään en kovasti ole innostunut mistään hormoniheikeistä, lihasta saa olla mutta sopivasti. käsivarsissa pitää näkyä treenaaminen :) mutta sitten sellanenkin juttu mikä mua vähän hävettää... nimittäin mä en tykkää yhtään jos miehessä on löysää... vaikka löysä takapuoli tai maha... yäääk!!:urjo:

Robbie williams on aivan ihg!:kuola: kropasta ei niin väliä, se on muuten vaan niin ihana... :D

Gillyanne sanoi:
En sanoisi, että vartaloihanteeni on ratkaisevasti muuttunut, sillä olen aina tykännyt urheilijanaisista ja jo alle kaksikymppisenä katselin lehdistä ihaillen kuopiolaisen gladiaattori Pantterin (oikea nimi ei nyt tule mieleen, olikohan Kirsi/Kirsti jotain...?) kuvia, ja toivoin näyttäväni jonain päivänä samanlaiselta tai edes sinnepäin. (Hilijasta pitelee, sano :lol2: )

Gladiaattorit olivat ihan parhaita, tosin itsellä taisi olla ikää jotain 9v kun ne ekan kerran rymistelivät ruutuun. :hyper: Olin ihan hillitön fani ja tahdoin itsekin gladiaattoriksi. Ja Mohikaanin kanssa naimisiin, oli se sen verran söpö ukko. Taisi olla sitä aikaa, kun aloin kiinnostua muutenkin pojista. ;)

Mitenkäs muuten... Olen aina liikkunut paljon ja varsinkin pienempänä olin niin laiha, etten todellakaan osannut ihailla sitä mitenkään. Poikatyttö kun olin, niin pidin itseäni säälittävänä rääpäleenä ja olisin jo silloin tahtonut olla urheilullisempi. Muutenkaan "syömättömyyslaihuus" jota monet mallit ja näyttelijättäret edustavat ja varsinkin 90-luvulla edustivat ei näyttänyt minusta juuri miltään. Vaikka rasvaa olisi kuinka vähän, se roikkuu rumasti ilman lihaksia.

Ehkä ihanne on muuttunut siten, että jos se ennen oli joku Madonna (katsokaapas sen haboja!) tai fitness-mimmi, niin nykyään monet bodarimimmit ovat alkaneet näyttää minusta hyvältä. Ehkä siksi, että itse en saisi millään ilveellä itselleni sellaista kroppaa. Itsekuri ja geenit sotivat liikaa vastaan. Jos aiemmin esimerkiksi Pauliina Talus oli mielestäni liian lihaksikas, niin nykyään osaan todella arvostaa sitä kurinalaisuutta mitä sellaisen kropan saavuttaminen vaatii. Loppujen lopuksi naruksi laihduttaminenhan on naurettavan helppoa: syö vain kurkkua ja tomaattia. Lihakset vaativat reeniä, tietoa ja työtä.

90-luvulla oli tällainen naisten bodylegenda, olisikohan nimi ollut Cory jotakin... Lueskelin siitä joskus erään nuoruudenaikaisen poikaystäväni Muscle & Fitnessistä kun aloin käydä salilla enemmän tosissaan joskus viitisen vuotta sitten... Sillä oli aivan mielettömän hyvä vartalo. Muistaisikohan kukaan nimeä?

Zone-sarja -42%
Mäyräkoira sanoi:
90-luvulla oli tällainen naisten bodylegenda, olisikohan nimi ollut Cory jotakin... Lueskelin siitä joskus erään nuoruudenaikaisen poikaystäväni Muscle & Fitnessistä kun aloin käydä salilla enemmän tosissaan joskus viitisen vuotta sitten... Sillä oli aivan mielettömän hyvä vartalo. Muistaisikohan kukaan nimeä?
Cory Everson?

cory17.jpg

cory16.jpg

edit: Lisää kuvia Corysta.

mä en oikeestaan gladiaattoreista muista ku viikingin!! :hyper:

Mulle on kans käynyt niin, että silloin aikanaan kun en harrastanut liikuntaa, ajattelin, että mitä laihempi sen parempi. Nykyään ihailen selvästi treenattuja naisvartaloita. Kauneimmat vartalot on ehdottomasti paljon puntilla käyvillä naisilla! :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitenkäs vanha tuo cory on?jotkut kuvat oli ilmeisesti 80-luvulta, ainakin vaatteista ja tukasta päätellen... timmi nainen:) jos sitä joskus tuon näköseks pääsis...

Tintsu sanoi:
Otsikko kertookin jo mitä kyselen. Eli, oletko aina halunnut olla lihaksikas/tiukka (mitä kukin treenaukseltaan haluaakaan) vai muistatko ajalta ennen punttisalia ihannoineesi toisenlaisia naisvartaloita?

Itse muistan ihannoineeni aina laihuutta (tämä on varmaan se perinteinen). Pääasia että oli laiha, oli nahkan alla sitten läskiä tai mitä vain. Ei kehon koostumusta osannut ajatellakaan, kun ei mitään fysiikasta tietänyt. Nyt treenauksen myötä ihanne siirtyy koko ajan vain lihaksikkaampaan suuntaan. Tyttökaverini kauhistelevat ihannevartaloani (joka ei todellakaan ole lähelläkään Marjo Krishiä, vaan paljon pienempi), heidän mielestään se on miesmäinen ja ruma. Tosin niin se olisi ollut minustakin muutama vuosi sitten.

Mutta kuitenkin, kertokaa omista entisistä ja nykyisistä ihanteistanne ja miten ne ovat muuttuneet.

Aika mielenkiintoinen kysymys ja kun oikein alkas tätä asiaa miettimään niin kyllä mun ihanne muuttunut. Ennen joskus nuorempana olin hiukka "pullukka" ja ihailin hoikkia tyttöjä. Halusin aina olla laiha kun mua kiusattiin.... haukuttiin läskiksi. No, sitten joskus 18-vuotiaana paino tipahti yhtäkkiä 10 kiloa ja mahduinkin yhtäkkiä monta kokoa pienempii vaatteisiin. Toki sitä sitten halusi pitää yllä sitä kauniimpaa ja pienempää vartaloa eikä halunnut päästää itseään enää lihoamaan. En silloin tarkotuksella laihduttanut vaan elämäntilanne oli silloin sellainen, että ei vaan ruoka maistunut jne.
Siitä lähtien olen sitten alkanut pitämään huolta enemmän ulkonäöstäni ja alkasi kuntosalit kiinnostamaan.
Sitten salin myötä alkasi kiinnostamaan lihaksikkaat miehetkin ;) Tai nyt kun vanhempana sitä asiaa on miettinyt niin on se lihaksikas mies ollut ihannemies jo teinityttösestä lähtien. Katselin nimittäin aina isäni kanssa toiminta/taistelu leffoja ja niissäpä niitä muskelimiehiä aina oli.... ehkä se alunperin siis on jo sieltä lähtöisin. En osaa edes sanoa mikä siinä on, mutta lihaksikas hyvä kroppainen mies vaan saa jalat tutisemaan ja kuolan valumaan.

Ennen sitä halusi vain olla laiha, että ei kiusattaisi ja miehet huomaisi, mutta nykyään haluan olla treenatun näköinen ja treenaan siksi kun se tekee hyvän olon ja salilla jos jossain saa purettua paineita ja siellä vaan tulee hyvä fiilis.
Ei ihanne sillä tavalla oo muuttunut, että muita arvostelisin ulkonäön/kropan perusteella tai pitäisin "tavallisia" ihmisiä huonompana tai treenaisin vain sen takia, että hyvältä näyttäisin, mutta siinä mielessä kyllä, että nykyään katseet aina kääntyy salimiesten perään eikä sellaisten mallipoika laiheliinien perään.
Mun mielestä on hienoa, että naisetkin uskaltaa treenata täysillä ja kasvattaa lihaksia, vaikka suurin osa ihmisistä ei sellaista ymmärrä ja kauhistuksissaan katseleen treenattuja naisia. Ei muakaan mun ystävät ymmärrä eikä kukaan oikein tajua mun miesihanteitakaan.... mutta mitäpä se haittaa.
Ei ihmistä pitäisi koon tai näön mukaan "lokeroida". Mä ainakin hermostun ihmisille, jotka toisia haukkuu läskeiksi ja muutenkin arvostelee.... varsinkin, jos itsekään ei oo mitenkään mikään herra/neiti täydellisyys. Jokaisen pitäisi saada olla sitä mitä on!!

No aikaisemmin oli tärkeetä että oli laiha. Millään lihaksilla ei todellakaan ollut mitään merkitystä. Inhosin isohkoja jalkojani, ja silloin ne varmaan näyttivätkin isoilta, kun yläkropassa ei ollut juuri muuta kun luut ja nahka. Nyt olen jopa ylpeä, että omistan lihaksikkaat jalat, eikä niiden koko ole enää paha asia. Tietysti rassaa vieläkin, että housuja on vaikea löytää, mutta muuten se ei enää haittaa :)

-pipsa- sanoi:
Mitenkäs vanha tuo cory on?jotkut kuvat oli ilmeisesti 80-luvulta, ainakin vaatteista ja tukasta päätellen... timmi nainen:) jos sitä joskus tuon näköseks pääsis...

Olisikohan joku nelikymppinen? Muistaakseni ko. naisen "kukoistus" oli siinä ysikytluvun alkupuolella, mutta juttua esim. M&F:ssä oli vielä 90-luvun puolivälissä ja loppupuolellakin...

No kyllähän vartaloihanne on treenaamisen myötä vähintäänkin monipuolistunut. Tosin Linda Hamilton T2:ssa oli minusta tyrmäävän näköinen jo ensi näkemältä!

http://www.collectr.com/ce/images/cphamiltonl.jpg

(Hmm, tarkemmin ajatellen taisin kyllä käydä salilla jo tuolloin. Olisikohan pitänyt vaieta tästä aiheesta, kun en kertas enää pysty muistamaan aikaa ennen kuntosalilla käyntiä :lol2: )

Riisikeppifani en ole koskaan ollut, mutta kyllä noista hollywoodnäyttelijöistäkin löytyy hyväkroppaisia, yksi suosikkini kropan mallin puolesta on sporttisen laiha Cameron Diaz:

http://sgmag.com/surf/carlie_cameron3_300.jpg

Bodimmassa päässä minun makuni menee siellä fitnessmaailmassa (Linda Fodor roks), bodarit on jo turhan massoja ollakseen esteettisiä. Mutta kunnioitan silti kovalla työllä saavutettuja tuloksia!

Ja kyllä pehmeämpikin vartalo on kaunis, esim. Kate Winslet on todella sopusuhtaisen kaunis, myös vähän pyöreämmässä kunnossa. Scarlett Johanssonin tyyppinen rintava kroppa taas ei ole ihan minun makuun, johtuu varmaan siitä, että oma rintavarustus on järkyttävä. Rintavuus on minusta jotenkin halpaa ja tyrkkyä. Olisin käynyt pienennyttämässä omani ajat sitten, ellei olisi kokemusta nukutusta vaativista leikkausoperaatioista jo noin muuten - siihen hommaan en pelkän turhamaisuuden takia ryhdy.

Aina ihaillu lihaksikkaita kehoja. Vuorasin kaikki neljä seinää nais- ja mieskehonrakentajien kuvilla kotona asuessani. Suurimmat lempparini oli Minna Ryynänen, Valentina Chepiga ja miehistä Ernie Taylor, Dexter Jackson, sekä Shawn Ray.
Ernie_Taylor_3.jpg
valentina.jpg
shawn_ray.jpg
f_216.jpg

Luulin, että lihakset kasvaa h*****n isoilla raudoilla ja ylenmääräisellä syömisellä. Näytinkin varsinaiselta emakolta...

Nykyään en ole koskaan tosi tyytyväinen kehooni, mikä on toisaalta hyvä asia, sillä ei sitä kehitystä muuten tulisikaan. Mitä syvemmällä tässä lajissa rämpii, sitä turhamaisemmaksi tulee...:(

Latest posts

Back
Ylös Bottom