Minulla on siis ongelma, eli en tiedä yhtään, mitä oteleveyttä pitäis käytyy penkatessa (maksimaalista tulosta ajatellen). Kun aloitin penkkaamisen, otin peukalonmitan verran ulospäin --.---..--..---.-- (... = alue jolla ei ole grippiä, l= gripillinen alue) eli otteeni oli ..--.. aluetta todella lähellä, eli puolikapea ote? Sillä olen treenannut tähän päivään saakka, välillä testaten otetta, joka on --. ja perään käsi, eli "normaali" leveä ote. Kyseisellä otteella kun testailin, en saanut lähellekkään yhtä hyvää tulosta, jäi kaiketi jopa 10kiloa huonommaksi kuin toisella otteella, joten totesin sen olevan paska.
Nyt tänään testasin leveää otetta uudestaan ja huomasinkin, että sain sillä saman maksimin aikaan kuin tavallisella otteella, mutta syy siihen voi olla sekin, että osaan nyt tekniikan 100kertaa paremmin kuin silloin, kun alotin.
Eli kysymys kuuluu: kumpaa otetta minun kannattaisi jatkossa käyttää? Tuleeko kapeammalla otteella katto aikaisemmin vastaan kuin leveällä ja kumpaa otetta saa helpommin treenattua?
Ja vielä lisäksi: mihin kohtiin pitäisi se tanko laskea, koska lasken sen samaan kohtaan molemmilla otteilla, mutta siinä ei ole mitään järkeä.
Nyt tänään testasin leveää otetta uudestaan ja huomasinkin, että sain sillä saman maksimin aikaan kuin tavallisella otteella, mutta syy siihen voi olla sekin, että osaan nyt tekniikan 100kertaa paremmin kuin silloin, kun alotin.
Eli kysymys kuuluu: kumpaa otetta minun kannattaisi jatkossa käyttää? Tuleeko kapeammalla otteella katto aikaisemmin vastaan kuin leveällä ja kumpaa otetta saa helpommin treenattua?
Ja vielä lisäksi: mihin kohtiin pitäisi se tanko laskea, koska lasken sen samaan kohtaan molemmilla otteilla, mutta siinä ei ole mitään järkeä.