Kuinka vähän ihmiset oikeesti syö? (avautuminen)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tuittu
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Ikä
45
Mua niin risoo kuunnella päivästä toiseen töissä ihmisten kauhistelua mun syömisistä!! Mulla on yleensä omat eväät töissä mutta eilen ei sitten ollu ku ajattelin että on sydänviikko ja ehkä ruokalassakin olis tarjolla jotain sopivaa :) No, sieltähän löyty kana-vihanneskastiketta ja perunoita joita otin ihan lautasmallin mukaan (varmaan terkkari ois ollu tyytyväinen) ja tosiaan puolet salaattia. Perunoita oli siis kaks pienehköä. Tämä oli n. klo 11.30.

Ei siinä mitään, olin lähdössä neljältä töistä yhteen palaveriin työkaverin kans ja tämä työkaveri sanoi toiselle (joka oli mun kans samaan aikaan ruokalassa päivällä) että "me lähdetään tästä syömään". Tämä mulle että "Miten sä taas voit mennä syömään kun sä just söit niin hirveesti?". Hyvä ettei mulla alaleuka tippunu lattialle. Siis hirveesti??? Ja just, 4,5 tuntia aiemmin! (Olin muuten syöny vielä yhden välipalan siinä välissä ;)) Siis HALOOOOO!!!!! Kuinka vähän ihmiset oikeesti syö?? Tää sanoja oli sellanen viiskymppinen nainen, ihan hoikassa kunnossa tosin ja lenkkeilee ainakin omien sanojensa mukaan paljon.

Mä en oo tuputtamassa omia elämäntapojani kenellekään mutta mua niin Ärsyttäää että ihmiset yrittää aina tuputtaa omia tapojaan mulle. :wall: Mä siis oikeesti päivittäin tai vähintään viikottain saan kuunnella työkavereilta kauhistelua siitä että kuinka usein ja paljon ja blaa blaa tuo tyttö syö. Ja kyllä mäkin söisin jos voisin, hyvähän sun on ku oot noin nuori jne. (ja sit vedetään kermamunkkia kahvitauolla). Ja ykskin työkaveri luulee olevansa joku laihdutuksen asiantuntija ku se on vuosia sitten laihduttanu muutaman kilon terveyskeskuksen laihdutusryhmässä 1200 kcalin dieetillä (ja on muuten tainnu tulla ne kilot takas...) :rolleyes: Jouduin sen kans kerran sellaseen väittelyyn että oon pitäny suuni visusti kiinni sen jälkeen.

Sori avautuminen mutta mulla vaan yksinkertaisesti rupee keittään yli noitten kommenttien kans kun ihmiset puhuu asioista joista ne ei mitään tiedä!!! Ja oli mullakin kausi kun söin aamulla puuron (pelkät hiutaleet + vesi) ja päivällä keiton tai salaatin ja harrastin liikuntaa monta kertaa viikossa ja lihoin. Miks? No siks että söin liian vähän ja sit sain iltaisin hilllittömiä syömiskohtauksia kun verensokerit oli varmaan jo miinuksilla!! ARGH!!!

:nolo: :nolo:

P.S. Joudun tänäänkin syödä ruokalassa ja jos tää sama nainen sattuu oleen siellä niin taidanpa oikeen v*ttuuksillani hakee vielä lisääkin ruokaa!!

Se muuten ON nykyään hämmästyttävää miten vähän ja harvoin ihmiset syö. Mulla on monta tuttua, jotka eivät syö aamiaista ollenkaan, eka ateria on lounas joskus klo 12-13 aikoihin. Ja yksikin pyöreä tyttöystäväni on sanonut, että päivä voi monesti mennä niin, että HUOMAAMATTA (?!, no kai gradun tekoon voi syventyä sitten noinkin kovasti :rolleyes: ) kokonaan syömättä ja joskus klo 17-18, kun ukko tulee töistä, niin haetaan pizza tai Heseltä sapuskaa.

Sama koulussa oon huomannut, kun on ollut maratonkiertoja (klo 8-12), niin kukaan muu ei klo 10 aikaan kaipaa välipalaa (aamupala vedetty klo 7 aikaan), kuin meikäläinen. Tietysti tämä on tottumiskysymyskin. Mutta aika monta kertaa olen saanut kuulla olevani "syömässä koko ajan". Erityistä hilpeyttä aiheutti, kun kesken tentinkin kaivoin prodepatukan esiin :eek: Mutta Tuittu, anna ihmettelijöille vettä myllyyn vaan lisää! Kyllä ne joskus hiljenee..

Helga sanoi:
Ja yksikin pyöreä tyttöystäväni on sanonut, että päivä voi monesti mennä niin, että HUOMAAMATTA (?!, no kai gradun tekoon voi syventyä sitten noinkin kovasti :rolleyes: ) kokonaan syömättä ja joskus klo 17-18, kun ukko tulee töistä, niin haetaan pizza tai Heseltä sapuskaa.

Joo, näitä tuttuja mullakin on. Ja avokki on kyllä samanlainen, se ei syö koskaan aamupalaa ja saattaa joskus olla jopa koko päivän töissä syömättä mitään... Mä en tajua! Musta ei olis mihinkään ilman aamupalaa. Mutta onhan toi välipalojenki syöminen niin tottumiskysymys, ei munkaan elimistö niitä ennen kaivannu ennen ku opetin sen kaipaamaan. Ja uskon kyllä vakaasti että se kuluttaakin nyt enemmän kun annan sille hyvälaatuista ravintoa säännöllisesti.

Yks tapaus on sit ne ihmiset, jotka ei omien puheidensa mukaan syö koskaan juuri mitään ja peili näyttää kuitenkin jotain ihan muuta...

:offtopic: :offtopic: Tuittu sulla on profiilissa sukupuolena M? :lol2:
Tai siis millä sitä nykyisin varsinaisesti edes määritellään kuka on nainen ja kuka mies

Joo, mäkin saan jatkuvasti kuulla että "miten sä syöt noin paljon" ja "mihin sä ton kaiken syöt" (eli kun syö näinkin "paljon", niin pitäisi vähintäänkin lihoa).
Ja sitten on yksi tuttu, joka laihduttaa joka kevät 10 kiloa (tavoite). Mutta laihis menee pieleen, kun heebo ei tykkää liikunnasta, ja pakkokävelee päivittäin, ja ON SYÖMÄTTÄ! Paitsi sitten viikonloppuina dokaa&vetää pizzat ja mäkkärit päälle. Ja sitten se vielä ihmettelee, miksi ei laihdu!

Mulle kans töissä vittuiltiin joskus siitä, kun syön niin paljon...Hm, lounaseväissä kaloreita n. 300-400...ja nää päänaukojat oli miehiä...Työt alko klo 7 ja ruokatauko oli joskus puolenpäivän aikaan. Kotiin pääsin joskus 4 aikaan iltapäivällä. Ainoo mahdollisuus syödä tuolla töissä oli lounas. Kahvitauoille ei voinut viedä omia eväitä ja tarjolla oli pullaa/munkkia. (Älkää kysykö miks näin on, johtuu työpaikan luonteesta, enkä jaksa selittää tarkemmin julkisesti). Siispä söin päivisin mielestäni tosi tosi vähän. Liian vähän. Ja silti miehet vittuili mulle. Ei ymmärrä.

Ja joo, tuttuja nää joilla päivä "menee ihan huomaamatta syömättä". Vaikee kyl uskoo! Mut ehkä joillain niin...

Niin tuttua, niin tuttua. Viime keväänä kun olin työharjoittelussa (lähes kaikki työkaverit oli keski-ikäisiä naisia), niin sain aika usein kuulla mun ruokamääristä. Ja mä olin silon 1700 kcal:in dieetillä!! OMG! :hyper: Tietty mulla oli aina omat eväät ja annos olikin todella suuren näköinen, kun lautaselle ahdettiin makaroonit, kalkkunajauhelihat ja kasa vihanneksia. Hyvä että lautanen riitti... näillä ihmisillä kun on oikeesti todella vaikeaa ymmärtää esim. sellainen asia, että laaturuokaa voi syödä tosi tosi paljon, että kaloreita tulee esim. 400. Itse sitten vetävät jotain kermaperunoita ja soosia, ja ovat syövinään kovin vähän. Toinen asia josta sain usein kuulla kuittailua mun paljon syömisen lisäksi oli se, etten kahvilla syönyt pullaa/leivonnaisia. Mulla oli usein hedelmää ja rahkaa tai sellaista, ja siitäkin kommentti oli yleensä: Taasko sää syöt?? Itellä on munkki suussa ja sitä ei vissiin sitte syönniksi lasketa ollenkaan :rolleyes: . Ihan oikeesti tuli sellanen olo, että miten sitä ikinä sopeutuu työelämään kun mun syöminen herättää niin kauheesti mielipiteitä ettei siitä jaarittelusta pääse eroon. Väittelyihin jouduin myös muutaman kerran (ravintoasioista - tyyliin pullahan on NIIN terveellistä kun itse tehdyssä ei oo ees lisäaineita) ja päätin lopulta että pitäkööt mielipiteensä, parempi olla vaan hiljaa...

Trinity sanoi:
Toinen asia josta sain usein kuulla kuittailua mun paljon syömisen lisäksi oli se, etten kahvilla syönyt pullaa/leivonnaisia. Mulla oli usein hedelmää ja rahkaa tai sellaista, ja siitäkin kommentti oli yleensä: Taasko sää syöt?? Itellä on munkki suussa ja sitä ei vissiin sitte syönniksi lasketa ollenkaan :rolleyes: .

Juuri näin! Oon iteki törmännyt täsmälleen saman tilanteeseen (paitsi että mä en syöny rahkaa vaan kanaa ja wok-vihanneksia, varmaan ainaki 200 kcal!!) :hyper:

Mä kans repeilen töissä vähän väliä, kun duunimestan keski-ikäiset tätit diettaa ja kauhistelee mun "jatkuvaa syömistä". Niiden diettaus on vuoroin kaalikeittosoppalaihis, milloin mikäkin Atkins tai joskus totaali syömälakko. Sit ne vertailee kuka niistä on syönyt vähiten vuorokauden aikana. Viikon päästä kaikki on ratkenneet syömään kermaperunoita ja ne vaihtelee taas reseptejä keittiössä. Ei voi muuta kun pyöritellä päätään...Yks jopa sanoi, että mun ei kannattais juoda vettä yli 0,5 litraa päivässä kun musta kuulemma irtoaa kaikki kivennäisaineet ja vitamiinit. Niin ja kuulemma turvottaa se vedenjuonti OMG!!!

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
HabaMih sanoi:
Yks jopa sanoi, että mun ei kannattais juoda vettä yli 0,5 litraa päivässä kun musta kuulemma irtoaa kaikki kivennäisaineet ja vitamiinit. Niin ja kuulemma turvottaa se vedenjuonti OMG!!!
Just tällaisia juttuja sai itsekin kuulla. Hyvin "tietäväisiä" oli nää tädit :rolleyes:. Kalsiumin syönti (saantisuosituksien mukainen) kuulemma aiheutti aivojen kalkkeutumista jne. Mikroaaltouuni tuhosi kaikki vitamiinit ym. ja silleensä... aijai... ei ole ikävä niitä väittelyitä. Mutta tää oli jo ihan :offtopic: Anteeksi.

Joopajoo, tuttua se täälläkin on. Aina joistakin kavereista (lähinnä entisistä luokkakavereista, joita silloin tällölin tapailee) kauhisteelee just että "mitä? taasko sä syöt? justhan sä vasta mätöit hirveen kasan ruokaa naamariin?!?", siinä sit vaan huokaillaan ja pyöritellään silmiään, jos jaksaa ni voi yrittää selittää että vaikka tässä on paljon näköisesti safkaa, siinä ei ole paljon kaloreita, koska osaan valita mitä syön, et ne on katos terveellisiä, ei mitään kermaperunoita sun muuta. Mutta harvoinpa noi tajuaa tai ees kuuntelee.

Mä oon kyllä tosi usein kans ihmetellyt millä ihmiset elää?!? Varsinkin mimmit... Pyhällä hengellä vedellä ja muutamalla leipäpalalla? Ei voi vaan ymmärtää. Vaikka kuinka selittää että ite syö melke 3000kcal/päivä enkä mä oo tän läskimpi, ni ei mee jakeluun. Sitten sitä vaan ajatellaan että mä oon joku ihme friikki, luonnonoikku, ettei tommosta voi olla ja jos voikin ni ei nyt heidän kohdallaan millään. Hohhoijaa!
Totta on se että tuskin kovi moni mimmi näin paljon vois syödä lihoamatta, mulla on se että tod. näk. mun aineenvaihdunta on aika hyvä (hikoilen ja juon PALJON!) ja siks saan syödä ja mätätä sitä ruokaa ja kaloreita aika huoletta naamana, ilman pelkoa että tulee jokinorsu/patomurfu, tokihan sitä fläsää tulee aina, ei siltä voi välttyä kun plussilla mennään ja tahdotaan lihasta, mutta meikän kohdalla voi vaan mennä aika korkeillakin kaloreilla. Testattu on.

Monet punttimimmitkin voisivat imo joskus ihan vaikka kokeilumielessä nostaa kaloreita reippaastikin ja katsoa että läsähtääkö siinä nyt sitten niin paljon ;). Ja jos ni sitten vaan tiputetaan, muutaman viikon testijaksolla ei hirmuisesti kuitenkaan voi lihota ja saada sitä puhdasta läskiä jos kuitenkin syö ihan normaalisti, vähän enemmän vaan. En yleistä, mutta tuntuu vaan että monet tännekin palstalle kirjoittavat syövät auttamattomasti liian vähän! Mikä ihmen kalorikammo täällä vallitsee? :confused:. Kokeikaa rajojanne piruuttanne, voitte vaikka yllättyä.

Mä oon tän ennenkin sanonut ja sanon uudestaan. Punttaava ja muutenin vähän liikkuva mimmi ei voi kauheasti lihota syömällä samaa safkaa, vaan vähän enemmän. 2400-2500kcal/pv saisi musta olla minimi kaikilla punttaavilla mimmeillä, sitä ei oo ees vaikea raapia kasaan, eikä tommosella määrällä pitäis tosiaankaan sitä kauheata läskiä tulla paljoa. Kun muistaa syödä terveellisesti vaan ja katsoo mitä suuhunsa laittaa. Toki ymmärrän että mimmejäkin on moneen lähtöön ja lähtökohtia ja syömistottuuksia ja vaikka mitä... Mutta yritän tässä vaan nyt rohkaista mimmejä kokeilemaan niitä korkeampia kaloreita, kokeilemaan siipiä. Sitä voi yllättyä kuinka paljon noin niinkun kaloreissa voi syödä aika huoletta, vaikka ei olisikaan mun aineenvaihduntaa :rolleyes: .

Sainkohan mä nyt pointtini perille, ilman että joku käsittää väärin. No, toivotaan ja korjataan jos sille tulee aihetta. Tsemppiä kaikkille mimmeille vielä ja syökää syökää ihmeessä ! Haistattakaa paskat noille nyrppistelijöille! Niinkuin ollaan jo todettu ne ei tiä mistä puhuu ja omat elämäntavat ja syömistottumukset ovat tod. näk. aivan retuperällä. Vaikka ne teitä haukkuu, ni te ootte se joka on terveemmällä ja paremmalla pohjalla. Joten keep on rollin' babe :whip:

Kaipa naiset nykyään pelkäävät OIKEAA ruokaa... Olin syksyn duunissa lukiossa ja varmaan vain 20% tytöistä kävi ruokalassa syömässä sen yhden näkkärin tai sotkemassa hieman lautasta. Sitten iltapäivisin, kun koulun kioski aukesi, niin karkki ja pulla menivät todella hyvin kaupaksi. Lähes jokainen tyttö oli vähintään tukevassa kunnossa ja naamat täynnä finnejä surkean ruokavalion edesauttamana... Surullista katsottavaa.

ZannaZ sanoi:
Sainkohan mä nyt pointtini perille, ilman että joku käsittää väärin.

Juu, perille tuli, kiitos! Tuttua juttuahan tuo on, mitä kirjoitit, mutta tekee tosi hyvää lukea se. Mulla ongelma on juuri se, että kun (kuten nytkin) olen 'massakaudella', ensimmäisten kahvanalkujen ilmaantuessa tulee mieletön vimma dieetata ne heti pois. Nyt yritän unohtaa kaikki ohentelut ainakin tämän vuoden loppuun asti, puntata kuin riivattu ja syödä rapsakat keot kunnollista ruokaa.

Viime viikolla napostelin prostkupatukkaa pari tuntia lounaan jälkeen. Vierustoveri ihmettelemään: "Joko sulla on nälkä?" "Juu." "Onko toi joku fitness-juttu." "Yhym." Yleensä kaikki ihmettelyt siitä, että mulla täytyy olla aivan poikkeuksellinen aineenvaihdunta kuittaan vain juu-juutteluilla. Joskus kun olen selvittänyt liikunta- ja syömistottumuksiani laajemmin, olen joutunut pelkäämään, että kaverin silmät räjähtävät laajentuessaan yli ruokalautasen kokoisiksi.

On muuten jännä juttu, että nykyisin ei tule lähes ollenkaan mitään mielitekoja. Jouduin juuri äsken toteamaan ääneen työkaverille, että jopa tietyn kuun vaiheen lakumätötkin ovat jääneet pois - ja se on iso ihme.

Trinity sanoi:
Mulla oli usein hedelmää ja rahkaa tai sellaista, ja siitäkin kommentti oli yleensä: Taasko sää syöt?? Itellä on munkki suussa ja sitä ei vissiin sitte syönniksi lasketa ollenkaan :rolleyes: .

Juuri näin, sitä ei lasketa. Miehelläni taas tuntuu olevan sellainen käsitys että ruoka jossa ei ole lihaa, sitä ei lasketa. Jos sillä on syömisestä liian pitkä aika ja verensokerit pääsee laskemaan niin on kuin perseeseen ammuttu karhu. Ja siis hänen mielestään kiukkuisuus johtuu kaloreista. Eli luinpa tuolta toiselta palstalta kommenttinsa "alle 3000 kaloria päivässä tekee vain vihaiseksi" (ja nyt sitten toivon ettei lukisi tätä :rolleyes: ) Parempaan suuntaan on kyllä ruoka tottumuksissaan menossa mutta ne kasvikset puuttuu lähes tyystin ja käsitys määrästä heittää. Ja kun uskoisi että ottaa välipalaa silloin kun ruoka ei heti ole nenän alla. Mutta tämä meni nyt :offtopic:

Itse tunnustauden tällaiseksi joka saattaa unohtaa syödä päivällä ja syön muutenkin liian vähän/paljon ja väärin. Mutta tiedostan sen itse kyllä ja yritän muuttaa parempaan suuntaan. Ei silti tulisi mieleen huomauttaa jollekin että tämä syö kamalasti. Tänään olen tähän mennessä syönyt sämpylän jolla margariinia (40%) kalkkunaleikettä, tomaattia ja juustoa (17%). Nyt on riisi kiehumassa ja kana-hässäkkää tulossa, siinä he-ma-paa ja mausteita. En yksin kertaisesti ole ehtinyt kun on tuo 6kk poika jaloissa pyörimässä. Menee taas näköjään :offtopic: puolelle mutta jatkan. Kasviksia syön minäkin ihan liian vähän. Pitäisi varmaan aamusella punnita se puolikiloa kasviksia että tulisi syötyä. Mutta jostain syystä se on niin vaikeaa :jahas: porkkana pitää kuoria, tomaatti on itsekseen pahaa, samoin kurkku. Salaatin tekeminen vie aikaa (nyt on hyvä kun saan sitä lämmintä ruokaa tehtyä välillä!) ja on turhauttavaa tehdä yksi annos eikä isompi määrä oikein säily jääkaapissa. Hedelmistä puhumattakaan kun melkeinpä kaikki pitää kuoria, banaani niistä nyt on helpoin, mutta vähän ajan päästä sitäkin tursuu jo korvista ulos.

Olisi mielenkiintoista nähdä miten te muodostatte aterianne (tästä on vissiin tuossa mitä söit tänään treadissa?). Voisiko joku laittaa esimerkin miten tällainen semi-punttaava (mikä tarkoittaa tällä hetkellä vaan 1krt viikossa + pari lenkkiä) voisi muodostaa sellaisen 1600-2000 kalorisen (dieetti)päivän monipuolisesti ja tasapainoisesti? +ilman lisäravinteita. Ja kun huomioon ottaa vielä pienet tulot että vähärasvaiseen naudanlihaan, broilerin fileeseen eikä esim. kevyt juustoon oikeastaan ole varaa. Tai sitten sanokaa mikä olisi parempi treadi tälle. Olisi hyvä saada tämä asia kuntoon jo nyt, ennen kuin tuo pikkupoika alkaa syödä samaa meidän kanssa, oppisi pienestä pitäen syömään hyvin.

Ärsyttävältähän tuo kuulostaa.. kai se joidenkin mielestä on rikos syödä paljon (vaikka kuinka oikeanlaista ruokaa) ja pysyä silti hyvässä kunnossa. Kaiken huippuna tuo yletön karkin mässyttäminen ruuan tilalla, onpahan tullut sitäkin todistettua.
Itse kylläkin kuulun tähän linnunannoksia syövään porukkaan (kuitenkin karkinsyönti jätettynä pois.) Ehkäpä se selittää, miksi olen viittä vaille alipainoinen. Ei sitä tule vain syötyä. Pahimmissa tapauksissa on kylläinen parin ruokalusikan jälkeen. Tosin keitettyä parsakaalia uppoaa huomattavasti enemmän..

vähän pakko tunnustaa, että mulle toi syöminen on ollut aivan perseestä viimeisen kuukauden ajan. paino on tippunut viitisen kiloa, että rintalasta paistaa kunnolla kuin naantalin aurinko. ei tee mieli syödä, kun yököttää koko ajan :urjo: . johtuu sit eroamisesta tai masennusta, alkaa vittu olla aivan sama.. kun tiedän miten tärkeää se kuiteski on treenin ja yleisvoinnin kannalta.
näin on menty viimeisen kuukauden ajan:
-aamulla kuudelta kahvi naamaan
-töissä puoli ysiltä pari voileipää ja jugurtti
-puolen päivän aikaan tonnikalapastaa tai muu lämmin ateria, jugurtti

that's it. sit taas seuraavana aamuna kahvit naamaan ja samaa rataa mennään. vittu kun ottaa päähän :wall: . ei ehkä liity aiheeseen mitenkään. tosin silloin kun kaikki oli ok ja syöminen sujui, söin tosi useasti ja hyvin monipuolisesti. nyt sit kuukauden menty tollaisella ruokapäivärytmillä. ehkä joskus joku ilta on syöty toinen lämmin ateria. ennen jengi joo ihmetteli että miten sä voit syödä noin paljon, mut nyt sit tilanne on päinvastoin että jengi ihmettelee miksi en syö kunnolla. olo on tosi :david: . mut kyllä muakin vitutti, että jengi vahtaa syömistä ja ihmettelee, että what the fuck, miten syöt noin paljon. yleensä olen vittuillut suoraan takaisin, että kasvava lapsi tarvitsee ruokaa jne. toivottavasti alkais mennä jo parempaan suuntaan.

Heh heh mullekin toi edellä oleva on hyvin tuttua... :D jos en saa ruokaa vähintään kolmen tunnin välein, mulle tulee tosi huono olo (ja kiukkunen :curs: ) Työpaikalla tädit on kyllä muutaman kerran mulkaisseet mun ruoka-annosta, sekä ihmettelevät, miksi mä syön aina raejuustoo ja rahkaa... :rolleyes: Ne ite vetää yleensä jotain keittoo tai karjalanpiirakoita. Mulla on myös yks kaveri, joka voi olla melkein koko päivä syömättä ja juomatta, ja vetää sit päälle esim. karkkeja... :david:

Ai kun oikein ahistaa, ko ajattelee miten vähän ja väärin ihmiset oikeasti syö! Helsingin Sanomien uusimmassa kuukausiliitteessä oli perhanan hyvä juttu siitä, miten suomalaiset syövät. Siinä oli kuvattu eri-ikäisten ja eri ammattia edustavien suomalaisten aterioita ja raaka totuus paljastui. Vain muutamalla lautasella yli kymmenestä oli vihanneksia, ja ne ateriat....täyttä paskaa. Surullinen juttu, melkein tuli tippa linssiin. Jutussa oli kivasti mainittu näin: "Timmiä vartaloa tavoittelevan fitnessharrastajan ravinto koostuu hiilihydraateista, proteiinista ja salaatista." Wau, pääsimme loistamaan.

Mullakin työkaverit kirskoo naamariin millon mitäkin. Yhdenkään kollegan lounasta en suostuisi suuhuni pistämään. Eräänä päivänä katselin hämmästyneenä, kun eräs työkamu (isokokoinen mies) veti lounaaksi raejuustoa ja tonnikalaa. Oli pakko kommentoida, että "jahas, sullahan on bodarin eväät". Mutta eipäs ollutkaan, koska äijä söi siitä yhdestä tonnikalatölkistä ja yhdestä raejuustopurkista kaksi päivää, ja se oli siis ainoa ateria. Huh.

Tiedän myös tunteen... Mua on työharjottelupaikalla katsottu joskus todella pitkään, kun vedän ohrarieska-raejuusto-rasva "ateriaani". Pahimmilta kommenteilta olen säästynyt, mutta esim kouluun mietin mitä otan evääksi jotta säästyisin epämieluisilta kommenteilta. Yleensä on "vain" hedelmää/vihannesta, harvoin prodejuoma ja joskus realia jonka päällä kananmunaa. (kerran oli vain kananmunaa mukana jonka sit vähän piilotellen vedin naamariini...) En mäkään duunissa kakkuja syöny ja se herätti ihmetystä. Usein naiset söivät 8 tunnin duunipäivän aikana eka tauolla pullan ja toisella tauolla ei mitään ja kolmannella banaanin, mut vieläkin surkeempaa oon nähny ja kaikki nää ihmiset oli ylipainosia. Eräs työntekijä, nainen söi enemmän, kuin muut ja parempaa ravintoa (olisihan hänenki tottumuksissa olu korjaamista paljoki...) mutta tämä nainen oli ulkomuodoltaan "timmeimmässä" kunnossa verrattuna muihin vaikka näin yleensä en häntäkään kehuisi, mutta silti ero oli erittäin huomattava.
Mäkin oon parhaaksi kokenut olla vain hiljaa tai jos tarvii sanoa lyhyesti, ytimekkäästi ja ystävällisesti jotain opastusmuotoista juttua.
Sellanen mikä tulee vastaan on, että syön usean mielestä "kuivaa" ruokaa. Esim. koulussa vältän hiilaripitosia kastikkeita, en syö juustoa, enkä yleensä käytä skolen levitteitä jne. (rasvan otan kyllä öjlystä kotona jne.)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom