Kuinka usein uudet juoksukengät?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
18 vuotta juossut samoilla...ja pirut oli vähän pienetkin jo alkujaan...no keväällä sitten investoin ja ostin uudet ja vanhoja en säästänyt vaikka ihan nätit oli vielä:dance:

600-800km mennään ja sitten vaihtoon. Kolmannet Gel Kayanot menossa...

2 vkoa sitten ostin (periaatetta rikkoen) adidaksen gore-tex lenkkarit. Mielenkiintoinen nähdä, että miten näiden kalvot kestää juoksua...

Olen ostanut noin vuoden välein uudet. Nyt ostin viime viikolla tosin loskakäyttöön kanssa Adidaksen Gore-Texit (Supernova tms.), kun toisesta nahkasaappaasta lähti kaupungilla korko/pohja irti. Pysyy ainakin jalat kuivina. Paha sanoa vielä oikein mitään näistä, epäilen että tuskin yhtä paljon tulen tykkäämään mitä Gel Kayanoista. Ja ovat rumat vielä kaiken lisäksi.

Uusishan nuo jos vaan kaupasta löytyis... eilen kävin viimeksi tarkistaan Intersportista olisko uusi mallisto jo tullut. Ei ollut ei! Asicsin Nimubuksia siis metsästän. Myivät kyllä vanhaa mallistoa -20egee mut kun ei ole kokoa niin ei. Epäilivät että vielä joulukuun aikana tulisi. Jätin sit varauksen sinne ettei tarvi jatkuvasti siellä pyöriä.
Eli sellaisina vuosina kun olen juossut paljon vaihdan kyllä kerta vuoteen. Nykyset on kaksi vuotta vanhat mutta niillä on juostu vain käytännössä vuosi, mutta nyt sitten ovatkin ihan loppu. Ehjät kylläkin, mutta vaimennuksesta ei enää mitään tietoa

Itse hain sporttiapekasta uudet new balancet kun olivat -40% melkein kaikki mallit. Aika täydellisen pihalla osa myyjistä kyllä urheilukaupoissa, eivät osaa kertoa onko joku tossu pronaatiotuettu vai ei, mikä tossu olisi eniten vaimenettu jne... Melkeen pitää itse netistä urkkia mitä tossuja lähtee sovittamaan.

Itsellä todettu ylipronaatioa jaloissa, eli tarvitaan holvikaaren tukea. Ostin viime kesänä Gel Kayanot ja loppu polvikivut etc. voin suositella kyseistä mallia ja samanlaiset tulee jatkossakin olemaan, viimekauden mallit löytää yleensä hyvällä alella niinkun nämä nykysetkin 100e(200e) on tullut nyt talvellakin juostua kun ei muita lenkkareita ole, hyvin pelaa.

Nyt on omatkin kengät uusittu. Viidet Asicsin nimbukset ollut ja nyt vaihtui merkki. Tuli hankittua Pumalta Velosikset ja Ventikset

Koin tässä ahaa-elämyksen, että liian pienillä kengillä olen kipittänyt ihan liian pitkään.

Ostin pari kuukautta takaperin Asicsin GT-2140 -kengät kokoa 43.5 (mikä on mielestäni aika kunnioitettava koko naiselle :rock: :hyper:). Kauhistelin aluksi kenkien isoa kokoa, tuntuivat aika väljiltä. Mutta kappas. Perhana hyvä näillä on köpitellä menemään. Todella hyvät kengät Kokeilin tuossa sitten vanhoja lenkkareita kokoa 42 ja 2/3 ja olipas ahdistavat jalassa, oikein puristivat. Taidan pitäytyä väljähköissä kengissä jatkossakin. Ei ole kahden tunnin lenkilläkään tuntuneet yhtään pahoilta.

Suositut

Back
Ylös Bottom