Kuinka tuiman treenin jälkeen hiilareita palkkariin?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli tosiaan kuinka kovan treenin jälkeen kannattaa ottaa palkkariin hiilareita? Mulla on kierron neljäs päivä palauttavaa vatsalihastreeniä, toistoja yhteensä muutama sata, kestoltaan noin 20 minuuttia. Kannattaneeko laittaa tollasen päälle palkkariin ollenkaan hiilareita vai meneekö ne suoraan läskiksi?

Koitin chearzilla mutta en ainakaan ihan heti niistä tuhannesta palkkaria koskevasta tredistä löytäny tähän vastausta.

Noin oon just tehnytkin, mutta aloin sit miettiin et kannattaako laittaa mitään, sillä mulla ei ole mitään käsitystä siitä, että kuinka kova treenin pitää olla, jotta solut rupeis huutaan nopeita hiilareita.

no tuo reeni nyt ei kovin uuvuttava ole, joten uskoisin että voit jättää kokonaankin pois, mutta ota silti herat.

juffe sanoi:
no tuo reeni nyt ei kovin uuvuttava ole, joten uskoisin että voit jättää kokonaankin pois, mutta ota silti herat.

Samaa mieltä. Jos oikeasti tekee satoja toistoja, rinnastaisin sen treenin aerobiseen treeniin ja senjälkeen on aika turhaa mitään tavallista palkkaria vetästä.

Timba79 sanoi:
Samaa mieltä. Jos oikeasti tekee satoja toistoja, rinnastaisin sen treenin aerobiseen treeniin ja senjälkeen on aika turhaa mitään tavallista palkkaria vetästä.
Mitä tarkoitat tavallisella palkkarilla? Ymmärtääkseni aerobisen treenin jälkeen palautusjuoma on aikamoisen hiilaripitoista, eli proteiinit jätetään kokonaan pois?

Nikoliina sanoi:
Mitä tarkoitat tavallisella palkkarilla? Ymmärtääkseni aerobisen treenin jälkeen palautusjuoma on aikamoisen hiilaripitoista, eli proteiinit jätetään kokonaan pois?
Kyseessä on matalan intensiteetitn harjoitus ja vieläpä varsin lyhyen ajan 20 min kestävä.
Elimistö käyttää tällöin energialähteenä pääosin rasvavarantoja, eikä glykogeenivarastot pääse hupenemaan kovinkaan tyhjiksi.
Toisekseen, kyllä aerobisen treenin jälkeenkin elimistö saa hyötyä perinteisestä palkkarista, joskin proteiinin määrä ei tarvitse olla yhtä suuri. (tässä tarkoitan puhtaasti aerobista treeniä harrastavaa, en bodajaa joka välipäivänä tekee kevyttä palauttelevaa, tälle täydet proteiinimäärät myös silloin)
Proteiini yhdessä hiilihydraatin kanssa tehostaa elimistön palautumista rasituksesta.

Itse kysymykseen;
Itsekkin laittaisin hiilihydraattia vain ¼ tai enintään ½ normaalin palkkarin määrästä...mutta proteiiniä täyden määrän.

Nikoliina sanoi:

Minä en tiedä puhtaasti aerobisesti treenaavien palautusjuomista yhtään mitään, että tais tuo vastaukseni olle aika pahasti puutteellinen.

Tarkoitin tavallisella palkkarilla bodarin palautusjuomaa jossa hh p suhde on 1:1 tai enemmän hiilaria. Eli hiilarit ainakin aikalailla minimiin jos tossa kohtaa palautusjuoman haluaa ottaa.

Itse en ottaisi lainkaan hiilareita, jos reeni on kevyt... Ite sä sen tunnet... Jos koet oikeesti tehnees jotain (=väsyttää), ota hiilareita, muttei täyttä satsia... Pelkä herakin taitaa olla jees..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom