Kuinka tärkeää lepo oikeasti on?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ajattelin nyt kysästä kuinka tärkeää lepääminen todellakin on kun itse treenaan kolme kertaa viikossa salilla (aloitin kuukausi sitten) ja kotona teen lisäksi vatsoja, nostelen käsipainoja + käyn pelaamassa sulkapalloa pari kertaa viikossa... :thumbs: Saisiko enemmällä treenillä kesäkireemmän kropan kun oon noin 176cm pitkä ja painan 77 kiloo vai onko hyvä myös levätä välillä? :zzzz:

kyllä se kroppa sitä lepoa kaipaa, mutta ei noi sun treenimäärät niin järkyttävät oo. tosin kotona nyt ei ole välttämätöntä enää noita käsipainoja nostella. vatsoille sen sijaan (kohta sataa paskaa niskaan :rolleyes: ) voi tehdä jumppaa vähän useamminkin jos palikat eivät ole kipeänän. kireän kropan saat kun syöt vähemmän kuin kulutat, urheilu toimii tässä toki hyvänä apuna.

Lihakset kasvaa levossa. Treenin tarkoitus on vain antaa ärsyke lihaksille kasvaa, johon ne sitten tarvitsee ruokaa levon aikana rakentuakseen.

Eli nuku niin paljon kuin pystyt.

Levossa ne lihakset kasvaa. Pitää lihasten ja hermojen palautuakkin välillä. Tuosta vatsojen tekemisestä ja käsipainojen heiluttamisesta tuskin on haittaa, kunhan se ei ole mitään naama irvessä tekemistä, vaan suhteellisen rentoa.

Itse olen pitänyt sitä nyrkkisääntöä, että vähintään yksi täysilepopäivä ja yksi kevyen liikunnan päivä viikossa. Liikkuu sitten niinä muina päivinä niin paljon sielu sietää.

EDIT: Tänään olen hidas kuin mikä joka ketjussa :lol2:

Sellerii sanoi:
Ajattelin nyt kysästä kuinka tärkeää lepääminen todellakin on kun itse treenaan kolme kertaa viikossa salilla (aloitin kuukausi sitten) ja kotona teen lisäksi vatsoja, nostelen käsipainoja + käyn pelaamassa sulkapalloa pari kertaa viikossa... :thumbs: Saisiko enemmällä treenillä kesäkireemmän kropan kun oon noin 176cm pitkä ja painan 77 kiloo vai onko hyvä myös levätä välillä? :zzzz:
Siis minusta ei voi kasvaa millään ilmeellä isoksi ellei ole kolmea asiaa kunnossa. Treeni/Ravinto/Lepo ovat kaikki todella tärkeitä kehitymisessä. Jos jokin noista puuttuu niin ei onistu dietti eikä bulkki.

BTW nyt on oikeesti pakko mennä vetämään hirsiä..:zzzz:

Sellerii sanoi:
Ajattelin nyt kysästä kuinka tärkeää lepääminen todellakin on kun itse treenaan kolme kertaa viikossa salilla (aloitin kuukausi sitten) ja kotona teen lisäksi vatsoja, nostelen käsipainoja + käyn pelaamassa sulkapalloa pari kertaa viikossa...
Varmaan kannattaa treenata nuo vatsatkin ihan kunnolla (jos treenaat ne kunnolla pari kertaa viikkoon et edes pysty "tekemään niitä joka ilta kotona". Kunnolla ei tarkoita 5x100 sarjaa.) Lueppas aiheesta tästä. Ja miksi vielä hinkkaat noilla käsipainoilla. Ei sillä että siitä sanottavaa haittaa kehitykselle olisi, mutta :D jos vedät salilla kunnon treenin niin ei varmasti tee mieli/innostusta enää kotona pumppailla.
Sellerii sanoi:
Saisiko enemmällä treenillä kesäkireemmän kropan kun oon noin 176cm pitkä ja painan 77 kiloo vai onko hyvä myös levätä välillä? :zzzz:
Kireen kropan saat diettaamalla rasvat veks. Mutta veikkaan että koska olet vasta kuukauden salilla käynyt niin ei ole yhtikäs mitään järkeä lähteä tässä vaiheessa diettaamaan, eli kunnolla kaloreita vaan kehiin (koska vielä tuota sulkapalloakin harrastat) että lihakset ehtivät kasvaa edes jotenkin kesään mennessä. :piis:

EDIT:

Lainaan vielä sikamaisesti itseäni:

Lapo sanoi:
Lue (ja myös tarkoitan sitä, lue ne, ajatuksen kanssa :D ) nämä:

21st Century Core Training
Ab Training for Athletes and Babehounds, 2K3

Pitäisi olla infoa keskivartalon treenaamisesta...

Mulle on jäänyt tässä aikojen saatossa vähän epäselväksi, että tarkoitetaanko tolla levolla nimenomaan nukkumista vai yleisesti ottaen taukoa treenistä (vai sekä että)? Tuppaa itsellä jäämään nuo yöunet usein reippaasti alle 8 tunnin ja olen ruvennut miettimään, että onkohan sillä jotain dramaattisiakin vaikutuksia kehitykseen?

Vähän samaa tiedustelin että onko sillä mitään väliä jos menen vaikka klo 2.00 yöllä nukkumaan (kukkuja) jos vaan saan esim. 8 tuntia nukuttua kuin jos menisin vaikka klo 22 nukkumaan ja nukun saman verran? Tulee kyllä itellä päikkäreitä nukuttua ja unenlahjat on kohdallaan joten tää olis kiva tietää.

Voimanostajan näkökulmasta asia on myös sama, ilman lepoa treeneistä, saati sitten kehityksestä ei tulisi yhtään mitään.

Tärkeä:5:

Isoarska83 sanoi:
Vähän samaa tiedustelin että onko sillä mitään väliä jos menen vaikka klo 2.00 yöllä nukkumaan (kukkuja) jos vaan saan esim. 8 tuntia nukuttua kuin jos menisin vaikka klo 22 nukkumaan ja nukun saman verran? Tulee kyllä itellä päikkäreitä nukuttua ja unenlahjat on kohdallaan joten tää olis kiva tietää.
Tuo on imo aika yksilöllistä. Jos nukut 02-10 eikä päivisin väsytä niin anna mennä vaan jos se tuntuu sinusta parhaalta unirytmiltä eikä "kukkuminen" haittaa muuta elämää.

Itse saan laadukkaimmat unet käymällä nukkumaan tuossa 21-22 aikoihin, käytännössä menee yleensä 22-23 välillä, herätys sitten 7-8.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tota noin... Jos lihakset kasvaa levossa, niin tarkoittaako se sitä, että ne kasvaa silloin, kun nukun, vai kasvaako ne silloinkin, kun vaan makoilen sohvalla? Vai kasvaako ne aina, kun en treenaa?:rolleyes:

Eli kuinka tärkeää se oikea uni on lihaskasvun kannalta?

--Antti-- sanoi:
Tota noin... Jos lihakset kasvaa levossa, niin tarkoittaako se sitä, että ne kasvaa silloin, kun nukun, vai kasvaako ne silloinkin, kun vaan makoilen sohvalla? Vai kasvaako ne aina, kun en treenaa?:rolleyes:

Eli kuinka tärkeää se oikea uni on lihaskasvun kannalta?
isoimman osan ne sen unen aikana kasvaa joten on se nukkuminen tärkeää.

Mitä jos nukkuukin sellaset 11 tuntia niin eikö silloin jo rupea olemaan maha aika tyhjänä. Voiko olla siis haittaa jos nukkuu "liikaa"?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom