Kuinka saisin "parhaiten" massaa?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kaupunki
Tampere
Eli oon reenannu 3 jakosella ohjelmalla nyt noin 2-3kk. On tulosta tullut ihan hyvinkin ainaki voimassa ja massaaki jonkin verran tullu. :D

Mulla on melko paljon harrastuksia muutenki joten on vaikee käydä salilla enemmän kuin 3krt/vk.

Ma - Sali
Ti - Musiikkiopisto ja paini
Ke - Sali ja lentopallo
To - Ei mitään (lepo)
Pe - Sali ja lentopallo
La - Paini
Se - Ei mitää (lepo)

Torstaille ehkä voisi saada tungettua vielä yhden salipäivän jos on tarvis mutta sitte itse kysymys...

Olisko tossa tilanteessa parempi jatkaa sillä 3 jakosella vai ottaa jokin 1- tai 2-jakonen ohjelma? Ja massahakuisesti yritän reenailla. :rolleyes:

EDIT: Jos tää posti kuuluu muute johonki muualle nii sori :P

niinkuin T2 sanoi ravinto. syö mahollisimman paljo puhasta ruokaa 2-3h aika välein ja noin 500-1000kcal yli kulutuksen ja proteiini pitosta tietenkin :D

-Maksalaatikko on aika vakio kamaa (forssan). Sitä aika usein aamusin puoli pakettia (n.200g) ja sitte maitoo pari lasia.
-n. 11.00 koulu ruoka ja joskus jos en syö sitä nii käyn hakee nakkeja ja danone rahkaa :D
-Ku kotio pääsen siinä 16.00 nii vetelen taas maksalaatikkoo tai vastaavaa sen loppu paketin.
-Sitte ennenku lähen salille (n.17.00) vetäsen banaania tai jotai vastaavaa.
-Salin jälkee otan palkkarin (1,5dl After trainingia (prot. 36g/100g, hiilari 50g/100g)
-Sitte varmaa illalla jotai herne, maissi, paprika ja tonnikala sekotus tsydeemiä tai jotai vastaavaa.

Yleensä päivän aikana käyn kuitenki jotain pientä muutaki naukkailemas kaapista (esim. lättyjä, maksa laatikko lisää :D jne.)

Oon ainaki yrittäny kiinittää huomioo tohon syömisää ja aina ku syön nii yritän kattella että tulee syötyä kunnon ruokaa eikä mitää roskaruokaa. Painoo on tullu n.3kg täs 2-3kk aikana mikä ei kyllä ole läskiä. Saatta olla että oon melkei laihtunu (siis että on läskiä lähteny vaikka sitä ei oo ollukkaa juurikaa ja massaa on tullu lisää joka paikkaan! :hyper: ). Oon muute n1. 190cm pitkä ja painan 76kg eli aika tikku :jahas:

Nii onko sillä reenin jaolla mitää väliä siihen kuinka nopeesti saa massaa jos on ruoka hommat kunnos? Nukunkin kyllä ainaki kunnolla kun oon alkanu meneen nukkuumaan niin aikasin että ehdin nukkuun 9,5-8,5h.

Eli siis: Jos on muute kunnossa ( päättäkää te kokeneemmat :D ) ravinto jne. ton mukaan nii minkämoisella ohjelmalla lähden kehittään sitä massaa parhaiten.

ite ainaki pitäsin 3-jakosen ohjelman koska lihas KASVAA levossa!:D vaiha maksalaatikot kaurapuuroo ja munan valkuaisii aamul ja ota myös vitamiinit ja hivenaineet/ravintorasvat.kouluruuan ja seuraavan safkan välil on liian pitkä väli eli kannattas joku välipala kehittää siihe.ennen salii pyri just syömää banaania/leipää eli hiilareita paljon yms.syö seuraava lämmin vasta salin ja palautus juoman jälkee.illalla taas maito rahkaa munanvalkuaista ja muuta sellaista!eiku tsemppii reeneihin!

ite ainaki pitäsin 3-jakosen ohjelman koska lihas KASVAA levossa!:D vaiha maksalaatikot kaurapuuroo ja munan valkuaisii aamul ja ota myös vitamiinit ja hivenaineet/ravintorasvat.kouluruuan ja seuraavan safkan välil on liian pitkä väli eli kannattas joku välipala kehittää siihe.ennen salii pyri just syömää banaania/leipää eli hiilareita paljon yms.syö seuraava lämmin vasta salin ja palautus juoman jälkee.illalla taas maito rahkaa munanvalkuaista ja muuta sellaista!eiku tsemppii reeneihin!

Miksi kolmijakoinen aloittelijalle???? Yhtä monta tuntiahan sitä unta tulee viikossa vaikka treenaisi yksijakoisella :D

Itse kyllä tekisin 2.jakoisella koska tuo viikko treenien välillä antaa kyllä lihakselle vähän liiankin paljon lepoa. Tosin jos sinulla kestää kokonainen viikko ennenkuin tietty lihasryhmä palautuu treeneistä niin tee toki noin. Itse teen 2-jakoista ja käyn joka toinen päivä salilla, ja joskus 2on-1off jos siltä tuntuu, ja siinä lihakset ehtii useimmiten palautua ihan hyvin.

Kyllä mulla palautuu aikas nopsaa... Joskus on rinta ollu jopa 3 päivää vähä kummalliset tuntune mutta se on sitte ollu jo nii kova reeni että oksat pois! :D

Mun mielipide on ehdottomasti 1-jakonen ohjelma jos 3 kertaa viikossa käy salilla. Itellä 3krt viikossa sali (HST) ja 3krt kickboxing, eli 6 kertaa viikos treenaan, ja massaa kyllä tulee kun syö PALJON (ja järkevästi) :)
Palautuminen voi kyllä olla ongelma, kokeilemalla se selviää jos sopii tai ei.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos haluut massaa sun pitää syödä kaks kertaa enemmän ku toi.
Tässä ehdotus:
1. Aamulla kaurapuuroo ja maitoo
2. Toisella välitunnilla koulussa ruisleipä juustolla ja leikkeleellä
3. Kouluruoka aina
4. Kaks tuntia ruuan jälkee välkällä haet niitä nakkeja jos on nälkä
5. Heti koulun jälkeen lämmin ateria, maitoa, paljon raejuustoa
6. Ennen treenejä paljon pitkäketjusia hiilareita, että jaksat treenaa kovaa loppuun asti etkä väsy
7. Palkkari treenin jälkeen
8. Heti kotiin päästyäsi lämmin ateria
9. Ennen nukkumaanmenoa proteiinia, esim. purkki tonnikalaa

Eli syöt noin kahden tunnin välein ja paljon.

See Food Diet -> syö kaikki mitä näet!

15v jamppa ja treenaat paljon ,Those were the days.

Oikeesti,ala vaan lapioimaan ruokaa tuulensuojaan. Vähän kattelet ettet just ennen treenejä vedä mitään mega settiä ja palkkariin ja iltapalaan paljon proteiinia. Voit kyllä syödä ennen treenejäkin mutta voi tulla pahaa oloa,mennä vatsa sekaisin ja/tai laatta...
Jos ensi kesään mennessä olet kerännyt läskiä niin sit karsimaan kaikista sokerisimmat rasvaherkut pois.
Ja läski on sit läskiä. Ei sitä,voi ihq,oonx lihonnu juttua.
...tosin voi olla että ton viimesen pointin tajuat oikeasti vasta lähempänä kolmeakymppiä.(katso sigu)

Joo todella paljon kiitos vinkeistä. Kai sitä pitää alkaa vaa syömään ku hevonen, ehkä vähä enemmänki :D ja kai mä rupeen vähä ennen kesää sitte karsii jotai syömistä että saa sitte jotai näkyvii nii on mukava menny uimaanki! :hyper:

Mutta nii mitä mieltä ny sitte siitä ootte että kannattaako alkaa vetää 1 tai 2 jakosella ohjelmalla? olisko mitää hyötyä?

Originally Posted by Shameli
Mutta nii mitä mieltä ny sitte siitä ootte että kannattaako alkaa vetää 1 tai 2 jakosella ohjelmalla? olisko mitää hyötyä?

ihan sama kumman otat. tee vaikka ensin 1 jakosta ja sen jälkeen 2 jakosta nii sit huomaat kumpi sulle soveltuu paremmin.

Juu enköhän mä tästä väsää sen ohjelman ny tai ilmeisesti otan hulkin ohjelman mikä oli postattu tonne johonki :D Pitää koittaa semmosta kovan jätkän ohjelmaaki vähä :P

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom