Kuinka pitkälle tässä penanderissa päästään tällä otteella?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pitsa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs, olen tottunut tekemään penkkiä melko kapealla otteella (Pikkurillit juuri ja juuri merkkien päällä), myös maksiminostot. Painoa itsellä 70kiloa ja pituutta 171cm. Maksimi tämän suht lyhyen harjoittelun jälkeen on 90kg. Myöskään kaarta minulla ei ole oikeastaan yhtään, mitä nyt joskus kokeilen ottaa sitä. Eli: Voikos tällä tavoin paukuttaa tuon satasenkin vielä helpolla, vai kannattaako tosiaankin ruveta leventämään otetta ja opetella se kaarenkäyttö? Jotenkin tuntuu niin luonnottomalta pitää "järjettömän leveää otetta".

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Voit paukuttaa, tee sillä otteella mikä tuntuu luonnolliselta. Kaarta voit kokeilla siitä huolimatta kai jos mieli tekee?
Edit: Ei tuo minusta vielä mikään järjettömän kapea ote ole jos nyt ei leveäkään.

Kyllä varmasti sen satasen paukutat, mutta kyllä pidemmällä tahtäimellä sitä asentoo kannattaa hioa. Kysy salillasi jotain kokeneempaa katsoman ja neuvomaan sivusta, miten hyvä perusasento tehdään. Tietenkin se on henkilökohtaista, mutta jotain suuntia voi joku (kokenut) vieressäseisova antaa. Toki sitten, kun ollaan pidemmällä, tehdää kapeeta, medium ja varsinaista penkkiä, mutta noita sinun ei vielä välttämättä tarvitse miettiä. Eikä sen otteen tarvitse olla mikään järjettömänleveä, muttei myöskään liian kapea.

Itse pidän perussääntönä joskus kirjasta lukemaa juttua eli kun olkavarsi on yhdensuuntainen lattian kanssa, niin kyynärvarren pitää olla sitä vastaan eli muodostaa olkavarren kanssa suorakulman. Otat siis sellasen otteen, että näin käy.

Näyttää vahvasti siltä, että minunkin kannattaa kokeilla reilusti leveämpää otetta, kun ojentajat ovat heikko lenkki penkissä ja olen tehnyt pikkurillit merkeillä. Kaikkea sitä oppii.

Riippunee vissiin merkkien etäisyydestä, meillä ne on about 90cm toisistaan, eikä sitä leveämpää saa esim. voimanostokisoissa ollakaan (elikäs kaikkien sormien tulee olla merkkien sisäpuolella). Niitä varten noissa tangoissa varmaankin on nuo merkinnät... Tuskinpa niistä kovinkaan paljoa muuta iloa on.

Raven sanoi:
Pikkurillit merkeillä ei ole vielä kapea ote, vaan ns. medium ote.

Näin on ja mulla onkin yleensä nimettömät merkeissä. Mä en pysty kovin leveällä otteella ees tekemään kun käy olkapäiden päälle. Ja ei oo ainakaan mun kehitystä tämä ote millään tavalla estänyt.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kun mä aloitin, tein kans aika kapeella, ei ollu pikkusormet lähelläkään merkkejä, mutta aloin sitten tietoisesti leventämään sitä otetta ja nykyään teen suunnilleen keskisormet merkeissä.

Hmm..kumpikohan tanko meillä on, kun pikkurillit merkeissä tuntuu jo aika leveältä otteelta.

Siis sehän riippuu aivan ojentajien ja rintalihasten voimasuhteista.Ite vois alakaan panostaan enemmän rintalihaksiin,koska saan semmosella otteella parhaan maksimin,että pikkurillit on on jonku matkan päästä niistä merkeistä.Teen 2*6 sarjaa penkissä kapealla,sekä sillä otteella millä saan maksimin parhaiten.Ja kapeassa penkissä on vain 5kg vähemmän painoja,kun teen sarjoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom