Kuinka paljon venyttelette?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemina
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
yep! sanoi:
Ups! Täytyy perua puheitaan. Tai siis hyvä tietää, että tämmönenkin on, mutta kun kokeilin tuota, ei tuntunut muualla kuin vatsalihaksissa (vähän kipeät viime rääkkikerrasta). Oon venytelly niin paljon, että suurinosa liikkeistä on yhtä tyhjän kanssa. Etureisillekään ei mikään liike tunnu enää olevan tarpeeksi.

Tästä tulikin kätevästi mieleen se, mitä piti kysyä teiltä muilta jo eilen. Siis: kuinka paljon sen venytyksen pitää tuntua että siitä on hyötyä? Tietty tiedän, että kipu ja vapina ei ole oikein, mutta mulla on vaikea saada joitain lihaksia kunnolla venytettyä; just noi etureidet esimerkiksi, ja vatsat (suorat) ja etenkin alaselkä.

Tietääkseni täällä on ihan ammattilaisiakin, kiitos jos autatte. Aika paljon tosiaan venyttelen, mutta vähän tahtoo jäädä paitsioon nuo jotkut... Tuntuu tyhmältä olla vaan siinä asennossa, jos ei tunnu missään.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Enemmänkin voisin venytellä. Jos salilla ajattelen, että kotona sitten ... niin eipä varmasti tule tehdyksi. Siksi olen kehittänyt sen tavan, että kun salilla kerta on koko kroppa lämpimänä, venyttelen siellä EDELLISEN kerran lihakset. Varsinkin penkkipäivien päätteeksi tulee virutettua ja venytettyä jalat/pakarat/selkä melko perusteellisesti, kestoa tullut pisimmillään 25 min. Olen tällaiseksi juntturaksi kai aika notkea. Silloin kun pidin tytsyille vielä voimistelutunteja, olin notkeampi kuin 99 prossaa tytöistä vaikka olin lihaksikkaampi.

Joskus sitten kotonakin innostun. Lämmittely yleensä jää heikolle, mutta aloitan varovasti enkä mene ääriasentoihin. Kotona esim. en yrittäisi spagaattia. Tietysti, jos olen käynyt kävelylenkin, silloin saatan yrittäkin, mutta en sitten lumen tulon. Viimeksi salilla kun kokeilin, pääsin kyllä spagaattiin, mutta en kärsinyt jäädä sinne. Pidin käsilläni koko ajan tukea.

Kovasti kyykkyillessäni pidän huolta lonkankoukistajistani, ja maveintoillessani makaan ketarani päällä, jotta pakarat eivät menisi vallan jumiin. Vuosi sitten sähläillessäni ahkerasti, piti pohkeita muistaa venytellä.

Zone-sarja -42%
Oon tosi yllättynyt, kun mimmit venyttelee näin vähän. Mulle on tullut tavaksi, että treenin aikana sarjojen välillä tehdään lyhyitä kevyitä venytyksiä eli ns. kalvovenyttelyä. Näin minulle opetettiin siksi, että tämä on paras tapa venyttää lihaskalvoja, joiden joustavuus antaa lihaksille paremmin tilaa kasvaa. Itselläni tästä ei ole mitään perusteltua tietoa, mutta niin tehdään kuin käsketään :) Lisäksi aina muutaman tunnin päästä treenistä kotona venyttelyt treenatulle lihasryhmälle ja vähintään kerran viikossa pitemmät venyttelyt koko kropalle, mieluiten kaksikin kertaa viikossa.

Sundae sanoi:
Mulle on tullut tavaksi, että treenin aikana sarjojen välillä tehdään lyhyitä kevyitä venytyksiä eli ns. kalvovenyttelyä. Näin minulle opetettiin siksi, että tämä on paras tapa venyttää lihaskalvoja, joiden joustavuus antaa lihaksille paremmin tilaa kasvaa.
Minullakin tapana tehdä sarjojen välissä lyhyitä venytyksiä, juuri ns. aukoa paikkoja, varsinkin olkapää-ja jalkatreeneissä, kun tahtovat mennä niin helposti tukkoon. Muutoin olen luvattoman laiska venyttelijä:jahas:

Oikeastaan venyttelen ihan liian vähän. 1-2 kertaa viikossa koitan pitää sellasen tunnin session, jossa käyn ainakin kaikki suurimmat lihakset läpi ja teen pitkäkestoiset venyttelyt. Koitan myös punttireenin jälkeen tehdä lyhyet venyttelyt. Usein venyttelyt jää kyllä ajatusasteelle. :(

Piti mullakin ottaa kantaa tähän...

Oon aina ollu liian venyvä, se on jopa ollut hieman ongelmana. Joten salilla käynnin ohessa se on vaan olla hyvä juttu että on vähän "tönkistyny". Mutta vieläkin menee venyttelemättä jalat miten sattuu xD. Yks hyvä puoli siinä ylivenyvyydessä on se, että kun harrastan taekwondoa (eräänlainen kamppailulaji), niin yläkorkeuteen potkut menee vaivatta ja muut ähistelee niitä tehdessä ja valittavat ku ei veny. Toisaalta sekin on ongelma, kun on ylitaipuisat nivelet..
Elikkäs, en yleensä venyttele.. joskus vain..:nolo:

Liian vähän tulee venyteltyä tääläkin... ja sen valitettavasti huomaa. On aikoja jolloin venyttelen lähes joka ilta, mutta sitten se taas jää... Tässä olisikin hyvä uudenvuodenlupauksen paikka...

Kun venyttelen, venyttelen aina koko kropan läpi. Yleensä venyttelen aina salipäivien (5krt viikossa) iltana telkkua katsellessa ja puolisen tuntia siihen kuluu aikaa. Ja jos jonain salipäivänä jää väliin, saatan korvata sen venyttelemällä lepopäivänä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lyhyitä venytyksiä tulee tehtyä aika usein mutta se lämmittely meinaa unohtua... Sen sijaan pitkät venytykset on liian harvassa ottaen huomioon, kuinka kankea olen. Pohkeet ja takareidet on aivan sairaan kireet ja ne ei meinaa venyttelemälläkään notkistua, tai ainakin hyvin hitaasti. Kaiken lisäksi pinnan kireys on suoraan verrannollinen takareisien kireyteen :curs:

Pitkiä venytyksiä tulis tehtyä huomattavasti enemmän, jos sitä ennen ei tarvisi lämmitellä. Kävelylenkkien tms jälkeen istun useimmiten alas 30-60min sessioon, mikäli vain ei ole kastunut ja palele. Ei ois kyl paljon vaadittu pari kertaa viikossa ottaa kunnon erillinen venyttely mut saamaton vetelys kun on...

Aijai, täälläkin liian vähän. Lyhyitä venytyksiä teen suurimmille lihasryhmille treenin jälkeen, mutta muuten on tapana jäädä... Täytyisi ryhdistäytyä.

Itse asiassa nykyaan olen oppinut venyttelemaan melkein joka paiva! Kylla huomaa miten on paikat sen johdosta paljon paremmassa ja vetreammassa kunnossa:) Suosittelen!

Latest posts

Back
Ylös Bottom