Kuinka paljon vaikuttaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pune
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tämä ei varmaan uusi viestin aihe ole, mutta laitan silti.
Olen 15v, käyn salilla 3-4krt/vk, mitään vakituista treeniohjelmaa ei ole käytössä.
Olen vain ajatellut että, paljonko se vaikuttaa, ettei mulla ole vakituista ohjelmaa vielä?
Teen yleensä koko kropan kerralla, liikkeitä vaihdellen.
Penkin taktiikka minulla on täysin hakusessa, samoin maven, kyykyn teen prässillä.
Siksi nuo 2 liikettä (mave, penkki) tuppaavat jäämään pois, vinopenkkiä teen kyllä.

Selkää treenaan ylä-ja alataljalla + perus selkälihaksia laitteessa. Leuan vetoa olen suunnitellut lisääväni myös. Rintalihaksia teen pääosin vinopenkkillä ja peck deckillä.

Olisin kiitollinen, jos joku vastaisi, ja kertoisi miten minun kannattaisi tästä eteenpäin tehdä!:):worship:

Vielä lisäystä, että haluan siis vähän tuota massan puolta rintaa erityisesti, niin olen lukenut, että penkki käsipainoilla on parempi liike siihen, koska siinä saa leveämmän liikeradan, pitääkö paikkansa?
Minua ei pahemmin kiinnosta, mitä porukat penkiltä kiskoo, haluan massaa lisää, sillä olen aika hintelö 170/54-56, joten syönti tietysti paljon enemmän mitä kulutan.
Aijon keskittyä omaan treeniin en muiden!:)

Koko kroppa kerralla +
Liikkeitä vaihdellen +
Ei vakituista ohjelmaa -
Kyykky prässillä -
Leuanvedon suunniteltu lisäys + (kun lisätty)
Mave ja penkki tuppaavat jäämään pois -

Kannattaa kattelta pakkikselta joku 1-jakoinen ohjelma, jossa on vaikka kaksi erilaista päivää. Arnoldin kultainen kuusikko on myös hyvä aloittajalle.

Koko kroppa kerralla +
Liikkeitä vaihdellen +
Ei vakituista ohjelmaa -
Kyykky prässillä -
Leuanvedon suunniteltu lisäys + (kun lisätty)
Mave ja penkki tuppaavat jäämään pois -

Kannattaa kattelta pakkikselta joku 1-jakoinen ohjelma, jossa on vaikka kaksi erilaista päivää. Arnoldin kultainen kuusikko on myös hyvä aloittajalle.

Koko kroppa kerralla, sehän on 1-jakoinen ohjelma, eli "ei vakituista ohjelmaa"-kohtaan +.
Minulle joku sanonut, että kyykyn voi osittain korvata prässillä, eikös ne vaikuta aikalailla samoihin lihaksiin?
Penkin voisin ottaa käsipainoilla, saisin massaa paremmin(?):wtf:

Prässi on kyykkyyn verrattuna aivan eri maailmasta. Kyykkää seuraavalla kerralla sulle sopivilla painoilla ja hyvällä tekniikalla, niin huomaat seuraavana aamuna kyykyn ylivertaisuuden prässiin verrattuna. Ja penkin tekniikka kannattaa olla edes jotenkuten hallussa, ennen kuin alat sitä käsipainoillakaan tekemään. Kato vaikka täältä vinkkejä tekniikkaan, ja sen jälkeen lähde harjoittelemaan maltillisesti sulle sopivilla painoilla sitä tekniikkaa.

Yhä edelleenkään kaikille ei kyykky toimi. Itse saan prässissä huomattavasti paremman treenin ku kyykkäämällä. Ei voi siis yleistää.

Prässi on kyykkyyn verrattuna aivan eri maailmasta. Kyykkää seuraavalla kerralla sulle sopivilla painoilla ja hyvällä tekniikalla, niin huomaat seuraavana aamuna kyykyn ylivertaisuuden prässiin verrattuna. Ja penkin tekniikka kannattaa olla edes jotenkuten hallussa, ennen kuin alat sitä käsipainoillakaan tekemään. Kato vaikka täältä vinkkejä tekniikkaan, ja sen jälkeen lähde harjoittelemaan maltillisesti sulle sopivilla painoilla sitä tekniikkaa.

Kyykystä eri mieltä, penkistä samaa mieltä.
Tuo "kyykyn korvaaminen" jäi askarruttamaan, googlasin, niin siellä oli kommentteja, että prässillä saisi jopa paremmin massaa, kuin kyykyllä:D.
Pitäisi varmaan ensikerralla kun salille menen, niin pyytä jotakin näyttämään siihen penkkiin joku perus tekniikka, että itse pääsisi liikkeelle!:)

Tosta rintatreenistä niin voit vallan hyvin tehdä kässäreilläkin niitä liikkeitä. Itse teen yleensä penkin jälkeen ristitaljaa ja vinopenkkiä joilla saan paljon paremman tuntuman.
Mun mielestä voit sitä vinopenkkiä alkaa kässäreillä tekemään kunhan pidät huolen että tekniikka pysyy kasassa, etkä ala liian isoilla kuulilla rikkomaan paikkojasi.

edit. täältä löytyy kanssa penkkitekniikkaan neuvoja

Kyykystä eri mieltä, penkistä samaa mieltä.
Tuo "kyykyn korvaaminen" jäi askarruttamaan, googlasin, niin siellä oli kommentteja, että prässillä saisi jopa paremmin massaa, kuin kyykyllä:D.
Hyvä sanoa tuolla treenikokemuksella että olet eri mieltä tuosta kyykky vs prässi -asiasta.. Googletappas varsin niin löydät varmasti sata kertaa enemmän juttua siitä että kyykky on paljon parempi ku prässi. Asiahan nyt sattuu olemaan niin että netistä löytää kaikkea mitä ikinä haluaa löytää.

Koko kroppa kerralla, sehän on 1-jakoinen ohjelma, eli "ei vakituista ohjelmaa"-kohtaan +.
Et nyt ihan ymmärtänyt. Plussaa oli se, että treenaat koko kropan kerralla, sopii aloittelijalle massan hankintaan. Se oli miinusta, että ei ole vakituista ohjelmaa... se että treenaa koko kropan kerralla ei ole "vakituinen ohjelma" vaan teet silloin vähän fiilisten mukaan. 1-jakoisella ohjelmalla tarkoitin oikeaa OHJELMAA, missä kerrotaan mitä liikkeitä teet, kuinka monta sarjaa ja toistoa, jopa palautusten pituudet.

Kyykystä eri mieltä, penkistä samaa mieltä. Tuo "kyykyn korvaaminen" jäi askarruttamaan, googlasin, niin siellä oli kommentteja, että prässillä saisi jopa paremmin massaa, kuin kyykyllä:D
No hymiö oli ainakin oikeaan paikkaan... Sitten kun sulla on ne valtavat massat, niin jos ne on hankittu kyykkäämisellä prässin sijaan, keskivartalosi on todennäköisesti siinä kunnossa, että jaksaa myös kannatella tuon valtavan lihavuoren.

Yhä edelleenkään kaikille ei kyykky toimi. Itse saan prässissä huomattavasti paremman treenin ku kyykkäämällä. Ei voi siis yleistää.
Paremman treenin mihin? Varmaankin reisiin... entäs keskivartalo? Jotenkin aina tuntuu, että tuo "kyykky ei toimi" on vaan laiha tekosyy sille ettei viitsi alkaa kyykkäämään kun se on alussa väkisinkin vähän noloa joko pienten painojen tai hapuilevan tyylin osalta. Prässillä saa varmasti hyvät treenit, mutta kyllä kyykky on kokonaisvaltaisempi eikä sitä kannattaisi kokonaan hylätä. Liekö joku "köyhät kyykkyyn" -mentaliteetti joka ajaa ihmisiä prässin äärelle... Mistä tietää että "kyykky ei mulle toimi"? Kauanko sitä pitää kyykätä, että voi varmasti tuon sanoa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
miks mun pitäis kyykyllä treenata keskivartaloa, voi vittu ku typerää. Treenaan keskivartaloa ihan omana päivänään. kyykyllä mulla ei kasva ku perse. Prässillä saan tehtyä negatiiviset hallitummin ja tuntuma on parempi. Ja miksi pitäisi tehdä kokonaisvaltaisia liikkeitä, jos tarkoitus on reisiin saada lihaa?

Edit. ja älä vaan ala lässyttämään "moninivelliikkeiden" anabolisesta vaikutuksesta lihasten kasvuun..
Edit2. Ja kyykkyä tein ennen pidempää treenitaukoa n. 2 vuotta, juuri siinä uskossa, että vain kyykyllä kasvaa jalat. Onneksi nilkat pyöri ja tein varmuuden vuoksi prässillä aluksi treenit ja alkoi jalat kasvaan.

Sun tilanteesi on kuitenkin vähä eri ku tämän ketjun aloittajan, ketjun aloittajalla on varmaan treeniviikkoja takana vähemmän ku sulla treenivuosia. Useamman treenivuoden jälkeen kuitenkin luultavasti tuntee vähän omaa kroppaansa ja tietää että mikä sille on oikeasti hyväksi ja mikä ei. Ketjun aloittajan tapauksessa tuntuu olevan enemmänkin kyse siitä että syystä tai toisesta ei halua kyykkyä tehdä, ja on netistä lukenut että prässi ajaisi saman asian paremmin..

Ja siinä pääsemme pointtiin, että missä vaiheessa suosittelin ketjun aloittajalle prässiä? Ilmoitin vain, että kaikille ei kyykky toimi kun sitä niin orjallisesti täällä aina suositellaan.

Btw tän ketjun vois modet lukottaa, ketjun aloittaja on laittanut pystyyn uuden threadin ja myös laittanut Aloittelija, treeniohjelma arvosteluun tänne-ketjuun kysymyksensä. turha ketju.

Prässi ei oo huono liike, mutta kyllä kyykky on parempi. Paljon luonnollisempi liike ja enemmän lihaksia aktivoituu, kun tarvitsee tasapaino säilyttää kyykyn ajan.
Ylipäätään mitä pidemmälle tekee ilman apuja (laitteet, rannesiteet, polvisiteet, vetoremmit, vyöt jne jne jne), sen parempi. Pätee imo kaikkien lihasryhmien treenaukseen. En kuitenkaan väitä, ettei laitteet tai apuvälineet olis joissain tilanteissa hyödyllisiä.

Vittu miten typerää vänkäämistä. Kyykky ja prässi molemmat hyviä liikkeitä, kannattaa tehdä siis molempia. Ei millekään muullekaan lihakselle ole sitä yhtä ja ainutta oikeaa liikettä ja muut on sitten paskoja.

Ja kokonaisvaltaisten liikkeiden tekeminen ei kyllä missään nimessä ole typerää, vaikka kuin olis tarkoitus hakea sitä lihasmassaa johonkin tiettyyn paikkaan.

Last post. En sanonut, että kokonaisvaltaisten liikkeiden tekeminen olisi typerää. Keskivartalolle vaan on muutakin treeniä kuin kyykky. Ei vedetä niitä herneitä nekkuun niin helposti. Olkaa iloisia isoine reisienne kanssa siellä kyykkypaikalla, eipähän tule tungosta ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom