Kuinka paljon painaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kallo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
47
Aiheesta oli aikaisemminkin kiistaa, mutten löytänyt searchilla. Kuinka paljon paljon painaa esimerkiksi desi jauhoja. Olettaen että pussista vain kauhastaan, eikä ruveta tiivistämään. Kotona ei ole vaakaa.

Reco 2 etiketissä lukee, että 65g on kukkurallinen 1 dl.
Whey 3 etiketissä lukee, että 20-30g on 2/3-1 dl.

Kumpaa pitäisi uskoa. Jauhojen koostumuksissa tuskin on noin suurta eroa. Vai onko kukkurallinen desi kaksi desiä?

btw kaikki jauhot ei paina saman verran.

Itse nykyään mittailen lähes kaiken mitä suuhuni laitan grammavaa'alla ja olen havainnut että noiden jauhojen paino tilavuuteen nähden vaihtelee suhteellisen paljon. Esim Whey3 voi painaa pussista riippuen 40-60g/dl. Toiset erät ovat tiukempaan painuneita kuin toiset. Näin omasta kokemuksesta.

Tässä muutama mittaus jotka juuri äsken tein:
Fast Whey3 Suklaa: 55g/dl
Fast Hera85: 42g/dl
Fast Malto6: 15g/dl

Originally posted by reiz

Menikö noi oikein päin?

Mulla ainaki malto on mittauksissa painanu 42g ja herat lähempänä tuota 15g, yleensä kuitenkin tuollaiset 25-30g/dl...

Originally posted by Tonza
Menikö noi oikein päin?

Mulla ainaki malto on mittauksissa painanu 42g ja herat lähempänä tuota 15g, yleensä kuitenkin tuollaiset 25-30g/dl...

Samaa mieltä, olen ollu huomaavinani että hiilarit on tiukempaa tavaraa ku protskut...

Originally posted by reiz
Itse nykyään mittailen lähes kaiken mitä suuhuni laitan grammavaa'alla ja olen havainnut että noiden jauhojen paino tilavuuteen nähden vaihtelee suhteellisen paljon. Esim Whey3 voi painaa pussista riippuen 40-60g/dl. Toiset erät ovat tiukempaan painuneita kuin toiset. Näin omasta kokemuksesta.

Tässä muutama mittaus jotka juuri äsken tein:
Fast Whey3 Suklaa: 55g/dl

EDIT: Huhhuh, mikähän tuo malto 15g/dl oli.. 35g/dl oli tarkoitus olla.

Originally posted by Tonza

Tota, aivan virheettä en itekään kyllä raapustanu. Kun tarkemmin ajattelen, ni toi mun 25-30g herassa ei ollu dl, vaan se oli sen heran mukana tulleen annosmitan sisällön paino. Ja annosmitan tilavuutta en oo mitannu.

Ja toi n. 25-30 grammaa sopi muistaakseni myös aika lähelle sitä mun maitoproteiinisotkua, siinä se desi tais olla ton verran. Eli ei yhtä tiivistä kuin hera, muistaakseni omissa mittauksissa hera on ollu painavampaa...

Joskus vois iteki ajatella ennen kirottamista, etei tulis vireitä...

Originally posted by Kallo
Desi on siis about 50g. Voi sitten kauhoa tota Whey kolkkia hieman hillitymmin.

On sillä aineellakin vähän eroa, esim lyijy painaa huomattavasti enemmän kun magnesium vaikka molemmat ovat kiinteitä aineita.

Malto on n. 50g/dl
Protskut n. 30g/dl

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ääh, ne tilavuudet muuttuu. Esimerkiksi kun sekoitan 4,5dl dekstroosia (PANImosokeria) ja 1,5dl kreatiinia, mun laskuopin mukaan pitäis purkissa olla 6dl jauhetta mutta sekoituksen jälkeen siellä onkin vain 5dl. Mihin hävisi 1dl? :eek:

Originally posted by meitsi
Ääh, ne tilavuudet muuttuu. Esimerkiksi kun sekoitan 4,5dl dekstroosia (PANImosokeria) ja 1,5dl kreatiinia, mun laskuopin mukaan pitäis purkissa olla 6dl jauhetta mutta sekoituksen jälkeen siellä onkin vain 5dl. Mihin hävisi 1dl? :eek:

Jos oletetaan, että sinulla on tynnyri (200 l), jossa on nyrkin kokoisia kiviä 100 l. Tähän tynnyriin kaadetaan 100 l hienoa hiekkaa, onko tynnyri nyt täysi? Painoltaa tavaraa on varmasti edelleen yhtä paljon, mutta tilavuudeltaan ne saatiin nyt pienempään tilaan. Tässä syy, miksi myös shakerissasi voi olla "vähemmän" tavaraa kuin sinne laitoit. Kokeile, mitä vaaka näyttää kun tuuppaat ne tavarat sinne shakeriin, häviääkö jotain? :p

Kiitos LSA_Vinnie tästä tyhentävästä selityksestä, minä todellakin luulin että sheikkerin pohjassa on star trek-teleportti josta jauhot siirtyvät valmistajalle uudestaan myytäväksi. :)

Ps. tilavuuden muutoksien takia nämä kaikki esitetyt luvut ovatkin vain suuntaa antavia koska jauhot pakkaantuvat esimerkiksi kuljetuksessa tai sitten kun ravistelet jauhoja sheikkerissä.

Mä laskeskelin että ainakin Fastin kreatiinissa painaa semmoinen virallinen teelusikalinnen (mitalla) noin 3,4-3,8 grammaa, eli 5ml, siis ihan tasainen, mä oon pitänyt et 2 lusikallista on 7g.

Back
Ylös Bottom