Kuinka onnistuin painonpudotuksessa

Vai pitäisikö sanoa, että ehkäpä onnistuin?

Painoa on siis tiputettu aiemminkin. Ja kyllähän se alas tulee. Ei siinä mitään ongelmaa ole ollut niin pitkään, kun on suunnitellut syömisiään. Jossain vaiheessa sitten taas on huomannut, että kyllähän tuota on. Jossain vaiheessa sitä ajatteli, että dietissä oleellista olisi reverse, mutta ei sekään ole oleellista. Oleellista on oikeaksi koettu paino.

Nyt edellisellä kerralla otin toisenlaisen lähestymistavan painon pudottamiseen. Ajattelin, että en mieti painon pudottamista. En tee työtä painon pudottamisen eteen. Sallin sen vain pudota ja annan luvan painon tippumiseen.

Joitakin päätöksiä tähän myös liittyi.
a) ei limppareita. Tällä ei käytännössä ole merkitystä, sillä limuja tuli aiemminkin juotua ehkä kerran viikossa. Tätä ei myöskään jää millään tavalla kaipaamaan, joten sen voi heivata huutintuuttiin ilman, että tarvitsee asiasta vaivata.
b) Ei makeisia eikä leivonnaisia. Vähän vastaava asia, mitä limpparinkin kanssa. Ei olennaista merkitystä, sillä aiemminkaan näitä ei ole oikein kulunut. Aina sitä mieluummin valitsee suolaisen kuin makean. Suklaa ja jäätelö jää sallituksi.

c) sitten merkittävä muutos. Ei kokonaisia pizzoja tai kebabeja. Tällaiset kerran tai kaksi viikossa toistuneet pommit opettavat syömään liikaa. Ne pois. Ei mitään sikamättöjä.

d) ja aina jos tekee mieli haukata jotain, niin ota hedelmiä

---

Se tärkein juttu painon pudottamisessa siis oli, että

a) etsitään se merkittävin syy siihen, että paino on noussut (muutaman kerran viikossa toistuva ylensyönti, joka opettaa muutenkin syömään liikaa).

b) Ei laihduteta eikä pudoteta painoa. Annetaan sille lupa tippua. Ei mitään henkistä kuormaa asiasta. Koko asia huomattavalla välinpitämättömyydellä ja huolimattomuudella.

---

Nyt siis miinus 28 kg. Enkä varmasti enää koskaan diettaa

Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä olen todennut sen että paino ei putoa puhtaalla ruualla pätkän vertaa paremmin kuin huonolla ruualla. Vuodenvaihteen ajan elin 4kk aikana bodymunkkielämää ilman mitään hairahduksia ja paino lähti aivan saatanan hitaasti eikä inbodyn mukaan lihasmassa kasvanut sen enempää kuin vähän sinnepäin syömälläkään, koska ei lihas nyt vaan kasva älyttömiä dieetillä. Sitten taas esim. hiilarit pois jättämällä lähtee usea kilo nesteitä jotka tulee takaisin kun alkaa taas syömään normaalia ruokaa ja tätä monet pitää jonakin ihmedieettinä joka auttaa mihin tahansa.

Itselläni auttaa vain se että laskee kalorit ja jos haluaa syödä reilusti niin joutuu liikkumaan reilusti.Tarkoittaa sitä että lepopäivänä viikonloppuna mitään tekemättä lähtötason kalorit on 1200-1400 ja jos haluaa syödä enemmän lähdetään urheilemaan tai paino ei putoa. Nyt on lähtenyt kilo viikossa 2000kcal syömällä mutta se tarkoittaa rasittavaa liikuntaa joka päivä.

e: niin ja nyt on n. 27kg itsellä pudotettuna

e2: ja tämä likainen ruoka tarkoittaa itsellä sitä että jos kylässä kahvilla tekee mieli pullaa niin sen voi ihan hyvin syödä kunhan sen laskee päivän syömisiin. samoin jos tekee viikonloppuna pizzaa mieli niin sitten ostaa pizzaa mutta mielellään vaikka 700 kallen pakastepizzan kuin monsterin jostain karvakäsimestasta. saunassa voi juoda oluen. ei mistään ruuasta tarvitse pidättäytyä jos ottaa järkeviä annoskokoja.

Mä en syö karkkia enkä juo limpsaa, ruoka 90% itse tehty perusraaka-aineista ja silti joudun elämään jatkuvassa nälässä jos meinaan olla lihomatta.
Tasan ei mee nallekarkit...
Itse taasen yllätyin siitä, kuinka alas kalorit voivat tippua pätkäpaastolla paljon tuoreita kasviksia, kalaa, lihaa ja pähkinöitä syöden ilman nälkää. Elin dieetillekin rajusti liian alhaisilla kaloreilla ja huomasin sen vain liian nopeasta painon tippumisesta ja voimien vähenemisestä.

Minä olen todennut sen että paino ei putoa puhtaalla ruualla pätkän vertaa paremmin kuin huonolla ruualla. Vuodenvaihteen ajan elin 4kk aikana bodymunkkielämää ilman mitään hairahduksia ja paino lähti aivan saatanan hitaasti eikä inbodyn mukaan lihasmassa kasvanut sen enempää kuin vähän sinnepäin syömälläkään, koska ei lihas nyt vaan kasva älyttömiä dieetillä. Sitten taas esim. hiilarit pois jättämällä lähtee usea kilo nesteitä jotka tulee takaisin kun alkaa taas syömään normaalia ruokaa ja tätä monet pitää jonakin ihmedieettinä joka auttaa mihin tahansa.

Puhdas ja huono ruoka ovat tietenkin määrittelystä kiinni, mutta oma kokemukseni on juurikin päinvastainen: ruokavalion muutoksella on iso vaikutus kehonkoostumukseen.

Suositut

Back
Ylös Bottom