Kuinka nopeasti massaa lisää?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Viime joulukuussa ku aloitin treenamisen vajaan 2 vuoden tauon jälkeen näytti vaaka 69 kg:nolo: . Eilen näytti vaaka 83 kg treenin jälkeen. Eli kohtalaisesti on massaa tullut tässä vajaan vuoden aikana. Rasva% en ole mitannut mutta en sanoisi että on kovin korkea. Pituutta mulla on 174 cm.

Ravintopuolesta sen verran et kalorit/päivä pyörii jossain 2500 paikkeilla. Tämä luku vaihtelee kovastikin koska en oo oikeen jaksanut panostaa tähän seikkaan. Joskus tulee syötyä hyvin kun taas välillä ku pieni lintu, riippuen fiiliksistä...

Eli tämmönen kehitys tahti mulla on ollut, ihan vaan esimerkkinä. Ja joo, olen natu:) . Treenivuosia hiukan enemmän ku threadin alottajalla, tosin en ole mikään ikäloppu(24v.) vielä.

Rasvan määrän arvioiminen on kovin hankalaa, etenkin sen kuinka paljon pitää todellisuudessa pudottaa jos haluaa alta kympin päästä. Moni poika ihmettelee kun pudotettavaa onkin parikymmentä kiloa sen arvioidun 5 kilon sijaan :lol2:

Juu toi on tullut todettua itekkin. 100kg 15% rasvoissa, niin kympissä sitä ei enää painakkaan kuin hiukan reilu 90kg.

Viime joulukuussa ku aloitin treenamisen vajaan 2 vuoden tauon jälkeen näytti vaaka 69 kg:nolo: . Eilen näytti vaaka 83 kg treenin jälkeen. Eli kohtalaisesti on massaa tullut tässä vajaan vuoden aikana. Rasva% en ole mitannut mutta en sanoisi että on kovin korkea. Pituutta mulla on 174 cm.

Ravintopuolesta sen verran et kalorit/päivä pyörii jossain 2500 paikkeilla. Tämä luku vaihtelee kovastikin koska en oo oikeen jaksanut panostaa tähän seikkaan. Joskus tulee syötyä hyvin kun taas välillä ku pieni lintu, riippuen fiiliksistä...

Eli tämmönen kehitys tahti mulla on ollut, ihan vaan esimerkkinä. Ja joo, olen natu:) . Treenivuosia hiukan enemmän ku threadin alottajalla, tosin en ole mikään ikäloppu(24v.) vielä.

Vaikka ravinto on jopa tärkeämpää kuin itse treenaaminen lihasmassan hankkimisessa, olet hyvä esimerkki siitä ettei sitä ruokavaliota tarvitse ihan uskonnollisesti noudattaa ja massaa silti tulee (vaikkei ehkä optimaalisesti), se 2g/painokilo proteiiniakin on vain suositus. Jos nyt tuli vähän vähemmän syötyä eilen ja silti treenasit, ei se tarkoita että voi ei nyt sulta paloi pois 30% lihasmassasta ja elämä on pilalla ja koti ryöstettiin ja mummo kuoli.

Ensimmäisenä treenivuotenani tuli 22 kg lisää massaa. Vähempikin olisi riittänyt. Optimaalisin bulkkausvauhti lienee 1-1,5 kg/kk. Jopa 2 kg/kk menee överiksi. Miettikää nyt, 24 kg painoa lisää vuodessa. :eek:

No joo, voi olla että aika kultaa muistot, tuskin sitä missään kisarasvoissa oltiin. :D Mutta pointti oli lähinnä se, että mun mielestä alta kaksikymppisenä on ehkä turha miettiä mitään dieettejä vielä, mutta kukin tavallaan.

Voisitko perustella miksei alta kaksikymppiset voi pitää diettejä? Itse ainakin talven bulkin jälkeen olen pitämässä keväällä dietin ja vetää ylimääräiset fläsät pois, että kehtaa rannallekkin mennä.

Mä en ainakaan alle 20v varsinaisia diiettejä pitäis. Tottakai voi vähän kattoo mitä syö jne, mutta ite en aio ainakaan stressata. Jos näyttää että läskiä tulee, niin vähennän paskaruoan syömistä, mutta en kyllä aio mitään kaloreita rueta laskemaan ja jotain himokuri diieettejä pitämään. Myöhemminkin kerkee stressata turhanpäiväsistä, mä suosittelisin nauttimaan elämästä kun on vielä nuori. Eri asia tietty on mistä kukakin nauttii, mut tää on mun mielipide. :thumbs:

Mä en ainakaan alle 20v varsinaisia diiettejä pitäis.
Woot? Siis dietata voi oli sitten nuori jamppa tai vanha konkari. Dietti ei katso ikää vaan sitä, että dietin vetäjä on kurinalainen ja tekee asiat oikein ainenkin jos kireeksi haluaa. Nimim. kokemusta on dieteistä.

Woot? Siis dietata voi oli sitten nuori jamppa tai vanha konkari. Dietti ei katso ikää vaan sitä, että dietin vetäjä on kurinalainen ja tekee asiat oikein ainenkin jos kireeksi haluaa. Nimim. kokemusta on dieteistä.

Tottakai, jos sen kokee omakseen. Mutta mä en ainakaan nyt 18v jaksais viettää päiviäni laskeskellen kaloreita ja miettien mitä voi syödä ja mitä ei. Tottakai jonkunlainen ruotu pitää olla, ettei mitä tahansa suuhun pistä, mutta en varsinaisia dieettejä pitäs. Jos tuntuu, että lähtee tulee läskiä, niin syö vähemmän tai liikkuu enemmän, muttei rupea orjallisesti kaloreita seuraamaan, kuten sanoin. Mutta jokainen taaplaa tyylillään, mikä minä olen muita neuvomaan. Ja kuten jo todettua, toi on vaan mun mielipide asiasta.

Ensimmäisenä treenivuotenani tuli 22 kg lisää massaa. Vähempikin olisi riittänyt. Optimaalisin bulkkausvauhti lienee 1-1,5 kg/kk. Jopa 2 kg/kk menee överiksi. Miettikää nyt, 24 kg painoa lisää vuodessa. :eek:

Mulla 3 kg 19 päivässä (kolmessa viikossa). Mitattu "tiukalla" aamupainolla. Jos tää tahti jatkuis niin se olis 52 kg vuodessa.

Mulla on nyt 2 kuukaudessa arskan kutosella tullut sellanen 4 kiloa könttiä lisää, josta veikkaan et 3 kiloa on paukkua, meinaan ei tuota läskiä näytä ainakaan missään yhtään enempää olevan kuin ennen, näytän jopa kireemmältä kuin aiemmin.

Ja punttia takana yhteensä nyt semmoset 5 kuukautta, yhteensä paino noussut 7 kiloa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joku 10v sitten kyselin tällä palstalla bulkkaamisesta ;) mm Mike torppasi täysin touhuni.. No enhän mä siinä ketään uskonut ja painoa tuli revittyä koko ajan lisää..

No nopea voimatasojen kasvu aikansai halun nostaa kehonpainoa lisää ja lisää, lopputuloksena oli n40kg reiluun 1.5vuoteen.. Mikä oli ylivoimaisesti typerin asia IKINÄ mitä olen tehnyt, hyvästä kunnosta erittäin lihavaksi salamannopeasti.. kunto tippui niin perhanasti tossa ajassa, salitreeniäkään jaksanut painaa kunnolla läpi ainoastaan ykköset paranivat :) Ja sekin kehitys loppui täysin siihen kun paikat hajoilivat, 4-5v aktiiisesta punttitreenistä ei jäänyt yhtään mitään ton super bulkin takia..
Meni varmaan 2-3vuotta aikaa salin lopettelun jälkeen siihen että kunto oli edes suunnilleen samoissa kuin ennen bulkkia (paitsi voimat ja lihakset oli hävineet)

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom