Kuinka monta liikettä kerralla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hydraul
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
3 kertaa viikossa käyn, 1-jakonen kahdella ohjelmarungolla, kerralla tulee tehtyä max 5 liikettä.

Ite käyn tällä hetkellä kolmesti viikossa salilla ja ohjelmassa on seittemän liikettä per treenikerta. Sopii ittelleni ihan hyvin, mutta treenin kokonais pituus tuppaa venähtämään lähemmäs kahteen tuntiin.

Okei, nyt mene osa päin puuta, mun mielestä.
Yks jakosessa on ideana tehä isoja ja laajoja moninivel liikkeitä. eli esim jonkilaine osviitta siihen millanen ohjelman pitäisi olla jos tekee yks jakosta:

Maastaveto vaihdellen joka toinen kerta kyykyn kanssa
penkki
Leuanveto
+ 1-2!! apuliike!!

tossa on ohjelma missä on 3-5 liikettä ja sillä saa tehtyy koko kropan kerralla.
turhaa heittää mitään pikku näperryksii yks jakoseen.(eli ottakaa vaa ne hauiskäännöt pois ohjelmasta, hauikset saa hittiä leuoissa, maastavedossa ja jopa penkissä dynaamisena stabiloitsijana) tapatte ittene ja lihakset.

ei huhhuhh pojat! jotain rajaa niihin liikkeihin. ei mitää järkee ruvet hakkaa 8-15 liikettä per päivä. 3-6 o iha ehdoton maximi. EX71: etsää tartte penkin jälkeen yks jakosessa mitään muuta kun sen penkin! tee se kunnolla ja finito!

Tiedetään... Ne sulkeissa olevat olikin vain vaihtoehdot ko. lihasryhmälle. Eli jos maanantaina on tehty penkki, niin keskiviikkona valkataan joku muu liike. Jaloissa homma menee näin:

ma mave
ke kyykky
pe julle+reisiojentajat

Kaikkia siis kutakuinkin 2x6 (paitsi ehkä pe 3x6). Tiedetään, on hiukan turhankin kevyttä (?, jää nähtäväksi), mutta kun on kaksi vuotta kyykännyt kolme kertaa viikkoon 6x5 sarjoja, niin pääkoppa alkaa hajota -- vaihtelu virkistää! Ja toki toi 2x6 on viikko viikolta tiukempi.

Mulla on 2-jakonen ohjelma missä jako menee
1.rinta, ojentajat, olkapäät, etureidet, vatsat, (arse): sarjoja 35, liikkeitä 12

2.hauikset,(forkut), takareidet, pohkeet, selkä kauttaaltaan, vatsat: sarjoja 25-27 liikkeitä 10-12

Mitenkäs ihmiset onnistuu reenaamaan esimerkiksi etu-taka-ja sivuolkapäät niin ettei niitä sarjoja kerry? Mulla kun joka olkapään osan reenaamiseen menee 3 sarjaa (kaikki erilaisia vipunostoja).
Vähän ihmetyttää kun sanotaan ettei jaksa tai kannata tehdä enempää kun joku 5 liikettä ja parikymmentä sarjaa/kerta, itellä ainakin tossa 2. päivänä (joka tosiaan on aika paljon kevyempi...) reenin lopussa on semmonen tässäkö-se-nyt-oli-fiilis, ja sen takia tuleekin tehtyä vielä vähän haukkaa :D .

Pyydä karhunrasva joku ottamaan sun ilmeestä kuvia kun teet sarjojen viimeisiä toistoja.

Väitän, että naama solmussa ja tulipunaisena (eli tosissaan vääntäen) KUKAAN ei pysty täysillä vääntämään tuollaisia sarjamääriä. Ja mä ainakin olen saanut tosi hyviä tuloksia tekemällä kaikki sarjat tosissani ja (mulle) isoilla painoilla kohtuullisin toistoin (välillä 3-5 toistoa, useimmiten 5-8 toistoa per sarja).

Heh, no tuleehan sitä väännettyä ihan loppuun asti. Kysymys nyt vaan oli siitä, että jotkut pienetkin lihakset tuntuu vaativan oman liikkeensä että niihin jotain poltetta saa(kuten em. olkapään eri osat), joten väkisin siitä sitten tulee olkapäillekin sen 9 sarjaa. 3 sarjaa vaan tuntuu niin luonnolliselta tehdä liikettä kohden(ei nyt ihan kaikissa liikkeissä ja aina). Toisaalta jos reenin alussa tekee ojentajat niin jotenkin vaan tekee mieli tehdä vielä lopussa joku liike niille. Mielestäni kyllä panostan joka liikkeeseen niin paljon kun pystyn, että en sitten tiedä miten sitä vielä kovempaa osais treenata. Isommat painot vaan sarjojen kustannuksella vai? Eipä noita oikein pysty tuosta vaan lisäilemään ilman että toistomäärät(yleensä 6-8, paitsi vatsoissa) ja tekniikka kärsii.

Karhunrasvalla kysymys pohdittavaksi: Kummalla arvelet olevan isommat olkapäät, kaverilla joka hinkkaa 20 sarjaa vipareita ja kevyitä punnerruksia kovalla poltteella vai kaverilla, joka tekee 100 kilolla pystypunnerrusta 1-2 sarjaa ilman sen kummempaa poltetta tai edes pumppia saamatta mutta pyrkii pikkuhiljaa lisäämään sarjapainoja?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom