Kuinka kauan treeni kestää?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

Hippa

Okkapukku.
VIP
Liittynyt
28.10.2002
Viestejä
8 220
Kysymys siis otsikon mukainen.

Itseäni joskus mietityttää kovin, kun treeniin menee lämmittelyn (5min) ja venyttelyn (5min) kanssa joku 40minuuttia. Treenaan 3 kertaa viikossa.

Mielestäni teen likkeet hitaasti, huolellisesti ja hyvin. Ja tarpeeksi kovilla painoilla.

Silti nolottaa, kun se on niin lyhytkestoinen. Tosin en lueskele lehtiä ja treenaan yksin.

Eihän näitä voi verrata, mutta olisi ihan hauska tietää kauan itse kullakin menee.

Loppupeleissä luotan omaan kehooni, jossa näkyy tuloksia.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
45-60 minuuttia kokonaisuudessaan. Eipä juuri koskaan yli tuntia mene. Tuolla yleisellä puolella oli joskus aiheesta keskustelua ja tuntui olevan monella paaaaljon pidempiä nuo treeniajat... Minä pyrin pitämään treenin lyhyenä ja tehokkaana.
 
Noin suurinpiirtein: Alkuveryttely 5 min + treeni noin 30-50 min ja siihen päälle pyöräilyä fiiliksen mukaan 5-20 min.

Parempi lyhyt kuin pitkä treeni, tehot hiipuu väkisinkin kellon edetessä..
 
treenin kesto

Mullakin menee treenistä riippuen 30 minuutista tuntiin plus lämmitelyt, venytykset teen vasta himassa, muuten menis salilla koko ilta.

Musta tunti on aika maksimi aika, sen jälkeen alkaa olla puhti vähissä ainakin mulla.
 
Mulla menee yleensä tunti tai yli. Isojen liikkeiden (kyykky, mave) kanssa menee yleensä jo yksistään reilusti yli puol tuntia, loppuliikkeet teen sitten intensiivisemmin. Uskon pitkiin palautumisaikoihin sarjojen välillä, isoissa liikkeissä sellaista 5 min luokkaa. Joku varmaan sanoo että se on liikaa, mutta olen tottunut tekemään näin. Joku on joskus ihmetellyt, miten pystyn tekemään äärimmäisen tiukkoja sarjoja kolme tai viisikin kappaletta toistomäärien tippumatta, mutta se johtunee juuri noista pitkistä palautumisajoistani. Suurin osa treeniajastani kuluukin siis istumiseen tai edestakaisin kävelyyn :lol1:
 
n. 45min + lämmittelyt 5-15min, lopuksi joskus aerobista 20-45min. Minä teen sarjat mielelläni lyhyin palautuksin, joten kovasti en tykkää kun tullaan kysymään: "saanko tehdä välissä?" - mulla kun yleensä tauko on niin lyhyt ettei siinä ehdi joku toinen asentaa painoja uusiksi, säätää laitetta, tehdä sarjaa ja taas vaihtaa mulle samat säädöt ja painot takaisin. Eri liikkeiden välillä pidän sitten vähän pidemmät palautukset, mutten silloinkaan yleensä kovin pitkiä. Ainoita poikkeusliikkeitä lienee maastaveto - mulla kestää siihen latautuminen ja siitä palautuminen aina hiukan normaalitaukoani kauemmin, niinpä mave-päivinä treeniinkin kuluu enemmän aikaa.
 
Mulla meni sen maratonohjelmani kanssa, josta jalkakyykky-otsikon alla olikin keskustelua melkein puolitoista tuntia lämppäreineen ja jäähdyttelyineen. Nykyään kun olen siirtynyt kolmesta neljään jaettuun ohjelmaa, saan reenin vedettyä aina alle tunnissa. Ja tehokin on ollut aivan eri luokkaa!
 
Mulla menee keskimäärin tunnin verran treenaamiseen.
Jos teen lopuksi vielä jotain aerobista niin sitten vähän kauemmin.
Pääasia, että treeni on tehokasta!
 
30-60min, teen myös melko lyhyillä palautuksilla ja ottaa aivoon, kun joskus tulee poikaPARI kysymään, että voiko he tehdä tuossa välissä. Jos 3 tyyppiä treenaa samaa penkkiä, tulee ainakin minulle ihan liian pitkät palautukset.
 
aikaa punttitreeniin menee 40- 60 min - ei juuri koskaan enempää. Aerobinen on tällä hetkellä jäissä, jotta massaa saisi vähän tän kukkakepin ympärille:D
 
Jos laskettaisiin pelkästään lämmittelyyn (n. 10 min.), treenaamiseen ja sarjojen välisiin taukoihin kuluva aika, se olisi varmasti sellanen vajaa tunti... Mutta - kun tulee sit juteltua tuttujen kanssa välillä turhankin kauan :(

Olen huomannut sen, et salille meno ja siellä hurjan mukavien ihmisten kanssa jutteleminen on mulle "pakollinen" asia nykyään, sillä nykyisen kämppikseni kanssa en alkuvaiheen yrityksistä huolimatta ole saanut minkäänlaista kontaktia, hiljainen tyttö on... lisäksi ei sellasia hyviä kavereita enää pahemmin opiskelupaikkakunnalla ole, joten salille kun pääsee niin tulee samalla sosiaalinen elämäkin hoidettua kropan lisäksi. Miksikään turhanpäiväiseksi hölöttäjäksi ja toisten treenien häiritsijäksi en silti missään nimessä tunnustaudu, koska itsekin inhoan sellasta!

nimim. ostetaan elämä :D
 
Mulla menee myöskin varsinaiseen treeniin n. 30-50 min. Mutta salilla vietetty kokonaisaika on kyllä aina yli tunti, koska treenin jälkeinen aerobinen sessio vie n. 30-40 min. Joskus enemminkin, jos hassahdan salin perään jollekin aerobiselle tunnille.
 
Minä kun en esim. kuntopyörällä lämmittele, niin ekaan liikkeeseen saattaa mennä yli 20 min kun teen useita lämppärisarjoja ja venyttelen niiden välissä. Kyllä mulla yleensä 45-60 min. kaikkinensa menee. Välillä haaveilen 4-jakoisesta ohjelmasta, mutta näillä aikatauluilla ei onnistu. Ehkä tuossa vuodenvaihteen jälkeen jos olen työttömänä hörhönä... :kippis1:
Sit vaan reenaan ja reenaan ja reenaan. Ja välillä käyn työkkärin sivuilla työlääntymässä... ja kirjoittelen tuhansia työhakemuksia...
 
Aikalailla tasan tunti siinä menee ("tunti siinä menee....sillä kyllä pärjäilee...") kun lämmittelen eka kunnolla 15-20 minuuttia ja sitten teen neljään jaetun ohjelmani noin minuutin palautuksilla. Joskus tosiaan menee kauemmin jos innostun salinpitäjän kanssa höpöttämään.
 
5-10 minuuttia lämmittelyjä, puoli tuntia treeniä ja noin 10 minuuttia loppuvenyttelyä yms. Aiemmin tein tunnin mittaisia treenejä mutta lyhkänen treeni tuntuu toimivan paljon paremmin. Jaksaa tehdä kaikki liikkeet täysillä alusta loppuun.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom