Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
joku voi laittaakin sitten esimerkki päivän kello aikoineen tollasesta 10000kcal mätöstä, ei mitään kuvitteellisia koska siihen pystyyy jokainen vaan ihan oikea setti mitä on joskus vetässy. kiinnostaa tietää mitä siihen syödään ja millaisella aika jänteellä.
nyt meikä on kyllä ihan pihalla :S
Tuossa sun vertauksena oleva Neutraalin päivä taitaa olla ihan normaali päivittäinen ruokamäärä ei cheattipäivän mättö.
Neutraali sanoi:juu mässyä minä tarkoitin. ei oo vielä yhtään 10tonnin mässyä näkyny. 8000 on matkaa vielä 10tonniin pitäs pari pitsa vielä heittää naamariin
Kerran kahedessa tai kolmessa viikossa KAIKKEE mitä tahtoo :P Alanki nyt jo virittelemään lauantain listaa :D
Kun sä jaksat helmeillä tota fysiikkaa, niin mä jauhan tätä mun omaa mantraa..
Mä olen vakuuttunut siitä, että noista 10k päivistä keho ei todellakaan pysty hyödyntämään kaikkea energiaa. Eli kaikkia niitä ylimääräisiä kaloreita ei seuraavina päivinä tarvii poltella.
Kun sä jaksat helmeillä tota fysiikkaa, niin mä jauhan tätä mun omaa mantraa..
Mä olen vakuuttunut siitä, että noista 10k päivistä keho ei todellakaan pysty hyödyntämään kaikkea energiaa. Eli kaikkia niitä ylimääräisiä kaloreita ei seuraavina päivinä tarvii poltella.
Niin, Cipe ei nyt vaan oikein käsitä, että ei se energia yksinkertaisesti voi kadota. Ikävää, mutta totta. Ei ne kalorit voi tulla ulosteen mukana pihalle hyödyntämättömänä, vaikka Cipe olisi siitä kuinka vakuuttunut.siitä kysymys: mihin ne ylimääräiset ulosteen kaloriat (energia) sitten menee jos ei läskinä varastoon?
Tuo kun ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa, vaikka olisit siitä kuinka vakuuttunut. Perehdypä hieman asioihin
Niin, Cipe ei nyt vaan oikein käsitä, että ei se energia yksinkertaisesti voi kadota. Ikävää, mutta totta. ei ne kalorit voi tulla ulosteen mukana pihalle hyödyntämättömänä, vaikka Cipe olisi siitä kuinka vakuuttunut.
siitä kysymys: mihin ne ylimääräiset kaloriat (energia) sitten menee jos ei läskinä varastoon?
Se, että sinä olet vakuuttunut asiasta, ei tee siitä vielä totta. Itse olen seurannut vierestä eri urheilulajien (mm. kehonrakentajien) edustajien dieettien edistymistä, ja tuollaisilla mättöpäivillä viedään kyllä kuntoa helposti reilusti taaksepäin, vaikkakin ne tekevät päälle hyvää. Tietysti kunnon taantumista on vaikea huomata, jos rasvaa on yllin kyllin kehossa.Jos sä tarkoitat perehtymisellä kirjojen lukemista, niin mä sanon sulle että astu ulos sieltä kuplasta..
Mun väittämä perustuu omiin kokemuksiin aiheesta.. Siihen, että mättöpäivän jälkeen paino saattaa olla jopa 3,5kg enemmän kun mättöpäivän aamuna (tyhjänä). Parin kolmen päivän päästä paino on taas samoissa lukemissa kun mättöpäivän aamuna.. Vaikka matematiikan ja kalorikulutusten mukaan pitäis olla mättöpäivästä vielä 5000 kaloria polttamatta.. Mistä tää johtuu.. Keho ei todellakaan hyödynnä ravintoa 100 % hyötysuhteella, varsinkaan sillon jos ravintoa on tarjolla yllinkyllin.. 100 % hyötysuhteella toimivaa fysikaalista yksikköä ei oo kun kirjoissa.. Ihmiskeho sellanen ei ole.. Mä oon niin vakuuttunut tästä esittämästäni väittämästä, että en edes vaivaudu etsimään tutkimuksia aiheesta.
Laita kirja sivuun ja kokeile asioita itse.. Yritä ymmärtää mitä todella tapahtuu.. Luetun ymmärtäminen on vielä helppoa. Asioiden kokeileminen ja oppiminen kokeilemalla oman ymmärryksen kautta vaatiikin sitten jo paljon enemmän..
Mun keho toimii näin. Jos sun keho toimii kuten Newtonin lait, niin sä olet onnellinen. Ei säästöliekkejä, ei jumeja eikä muita aineenvaihdunnan pieniä ihmeitä.. Sä toimit kuin kello!
Keep on ticking!
:thumbs:
Veikkaisin, että Cipen tapauksessa pätee juuri tuo viimeinen lause minkä kirjoitit. Sitten kun rasvat liikkuu todella alhaalla, niin tuollaisilla järjettömillä mässypäivillä varmasti saadaan takapakkia, kuten sanoit.Se, että sinä olet vakuuttunut asiasta, ei tee siitä vielä totta. Itse olen seurannut vierestä eri urheilulajien (mm. kehonrakentajien) edustajien dieettien edistymistä, ja tuollaisilla mättöpäivillä viedään kyllä kuntoa helposti reilusti taaksepäin, vaikkakin ne tekevät päälle hyvää. Tietysti kunnon taantumista on vaikea huomata, jos rasvaa on yllin kyllin kehossa.
Jep.Herää kysymys, miksi ihmeessä kiskaista tuollainen 10000-15000 kcal päivä parin viikon välein? Aineenvaihdunta pysyy kyllä hereillä viikon kalorikeskiarvoon lasketuilla hiilaripäivilläkin. Tietysti jos dieettaaminen on henkisesti ylivoimaisen raskasta, niin siitä vaan mättöpäivät peliin, ihan jokaisen oma asia.
Nämäkin asiat ovat hieman monimutkaisempia. Haluaisin kuitenkin aluksi kysyä, oletko dieetannut itsesi kisakuntoon?Olen huomannut saman kuin Cipe. Ryyppyilta yhdistettynä sitä seuraavaan mättöpäivään tarjoilee niin paljon kaloreita, että pitäisi elää ihan nälkäkuoleman partaalla seuraava viikko, jotta dieetti toimisi. Näin ei kuitenkaan käytännössä ole.
Nämäkin asiat ovat hieman monimutkaisempia. Haluaisin kuitenkin aluksi kysyä, oletko dieetannut itsesi kisakuntoon?
Se antaisi tietynlaista "asiantuntijuutta".
Ei tässä tainnut olla vain kisadietistä kysymys.
Mutta varmaan sinulla on pointtia siinä, että sillä on väliä, kuinka "pitkällä" dietissä ollaaan. Keho varmasti hyödyntää tehokkaammin kaloreita, kun niitä myös eniten tarvitsee (=rasvat alhaalla).
Joo, pointtini oli vain se, että kyllä tuollaisista on haittaa dieetillä, jos pyritään äärimmäiseen kireyteen. Joten eiköhän haudata sotakirves, ja anneta asian olla Jokainen tyylillään, tavoitteista ja motivaatiosta riippuen.Joo.. Pitää kutinsa Blacksniper, mut tässä puhutaankin cheattipäivästä. Kisadieetille ne ei kuulu. Meidän tavallisten kuolevaisten herkkua. Mä olen kirjoitellut tänne ravintopuolelle lähinnä just tavallisen kuolevaisen näkökulmasta..
Onhan se nyt sanomattakin selvää, että "Road to GP:ssä" ei tulla näkee mitään 15k mättösettejä.. :lol2:
Suhteellisuudentajua pojat! Mässypäiviä tuskin kukaan Olympia -lavoille pyrkivä dieetillä vetää.. Eli sitä visiin turha edes olettaa, vai!?