Krusifiksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Archer
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
31
Kukas tietää liikkeen krusifiksi, siis jossa seistään kädet levällään kuin olisi risti ja käsissä on painot. Mikä sen liikkeen oikean nimi on? Oli tänään pienet kisat koulussa ja yksi liike oli krusikfi ja kyllä tuntui selkälihaksissa. Ensimmäinen liike mikä on tuntunut minulla selässä!

Siis toihan on yks laji siin vahvin mies kisas ja käsittääkseni sen nimi on just vaan toi krusifiksi...Ootkos kokeillu mavee? varmasti tuntuu seläs!

Kuinka moni tekee tätä liikettä? Ite kokeilin tänään toisen kerran elämäni aikana ja tein treenin lopuks 2x10 sekuntia + 2x10 sekuntia (päässä laskien eli saatto olla enemmänki tai vähemmänki) 10kg käsipainoilla.

Sit joku tyyppi sano et kisoissa ois niinku 12.5kg painoilla ja minuutin jos pystys pitämään ni ois jo hyvä ja sen aika oli 1 min 15 sekuntia. Sit testasin istualteen cheatin minimoimiseksi tota ja sain 15 sekuntia pidettyä (kellosta spotattuna), minuutti siis uupuu vielä :)

Katsellaan kuinka äkkiä menee minuutti täyteen. Eli onko ihmisillä ideoita millasilla sarjoilla ja pituuksilla tota kantsis treenata? Aina niin kauan ku pystyy vai monta sarjaa vähemmän sekunteja jne. :)

Viimeksi muokattu:
Kuulostaa mainiolta liikkeeltä :) .
Tuon voisinkin ottaa mukaan ohjelmaan, puuttuu juuri yhdestä treenipäivästä tuollainen selkäliike.

BTW,eka kerta kun kuulin edes koko liikkeestä

minusta olkapääliike, ei selkäliike. meilläkin oli pari kuukautta sitten koulussa, ja verrataanpa liikettä vipareihin sivulle:
DBLateralRaise.gif

elikkä jos puhumme samasta liikkeestä, liike pysäytetään vain tuonne huipulle. Viparit sivulle= olkapääliike

Kynae, meillä ei ollut kuin mehukattitölkit täytettynä hiekalla ja pidin niitä 2 minuuttia ja 5 sekuntia.

VBP,olkapääliike tosiaan, mutta minulla se kävi käsivarsiin,olkapäihin ja yläselkään.

Ottaahan viparit sivuillekin hieman myös epäkkäisiin joten ei mikään ihmekään jos tollaset staattiset pidot saa tuntumaan yläselässäkin.

Jahaa! Muistinpas!

Sehän on iron cross eli rautaristi englanniksi siis tuo liike! :rock:

Ehei. Krusifiksi on krusifiksi ja iron cross on tällainen kuningasliike.
image

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitäs, saisko tästä liikkeestä perusbodari mitään iloa irti? Mitä iloa muuten lihaskasvun kannalta on staattisista pidoista? Jto vois heittää kommenttia...

Pitää muuten kokeilla 12kg painoilla, et kauan menee. Viparit on aina ollu mun bravuuri, et aika kova aika pitäis tulla. :D:rolleyes: Missäs kohtaa toi muuten sitten loppuu toi ajanotto? Kaiketi siinä kun kädet laskee selvästi vaakatason alapuolelle(?)

juu siis en suoranaisesti väittänyt, että se ei voi tuntua selässä, kun se kerta on tuntunut teilläkin selässä, mutta minulla se rupes vaan olkapäitä polttelemaan

Jaa. On se vaan niin kumma juttu kun ei löydy kuin ristiinnaulittuja Jeesuksia kun kirjoittaa googleen Krusifiksi ja muita taivutusmuotoja tuosta sanasta.

Ehei. Krusifiksi on krusifiksi ja iron cross on tällainen kuningasliike.
image

VBP, ok.

CreativeQQQ, se ajanotto loppuu silloin kun kädet laskevat sen vaakatason alapuolelle. Eikä olisi hyväksyttävääkään,että toinen käsi laskisi eikä siitä pidettäisi. Ei saa nousta varpailleen eikä heilua vaan pitää seisoa kädet vaakatasossa kuin tikku paskassa.

Tossa video joka löyty youtubesta: http://youtube.com/watch?v=PRmiBCHqTtI Eikös tolla tekniikalla pysty huijaamaan hauiksilla? Vai onko toi se oikeaoppinen tekniikka? Itse nostan vipunostona sivulle ja kämmenselkä kattoon osoittaen. Tolla osottaa sormet kattoon.

Tän hetken tuloksia eri treeneistä:
12kg (12.5kg painoja ei enää salilla ole) 25+15sek
14kg 10+6 sek
8kg 30sek
Eli jotain kehitystä tapahtunu. Miten Archer ja muut siellä voimistelutreeneissä tekee? Joka kerta? Kerran viikossa? Staattisia pitoja kannattais ehkä harjotella pitämällä pientä painoa pitkään? Vai onko tässäkin vaihtelu paras eli isoilla romuilla lyhyitä ja pienemmillä pidempiä? Itse kokeilen tollai.

Voisko tän ketjun muuten siirtää ehkä joko voimailupuolelle tai treeniosastolle tai johonkin? :P

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom