Kropan symmetria?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja deleg
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei.

Lähdin tässä tiedustelemaan (toki käytin hakua ensin ja luin artikkelit aihealueesta), et onko kenelläkään samantapaista ongelmaa kuin minulla?

Oikean puolen kylkiluut 'työntyvät' rintalastasta veikeähkösti ulospäin, tämä taas aiheuttaa sen ettei kylkiluut oikealla puolella ole taipuneet samalla lailla kuin vasemmalla ja oikea olkapää 'roikkuu' alempana.

Itse olen huomannut parisen kertaa naamaa ajellessa jotta oikean puolen epäkäs (vaimikäsenytolikaan) on tolkuttomasti suurempi kuin vasemman, samoin oikean puolen rintalihas / selkälihakset 'alikehittyvät' treenistä huolimatta jos vertaa vasempaan puoleen. :hyper:

Muutenkin osia liikkeitä tangolla tehtäessä huomaa, että toinen puoli kropasta saa enemmän rasitusta hartiaseudulla kuin toinen ym.

Tuo kylkiluiden työntyminen ulospäin kärjistyy esimerkiksi penkkiä tehdessä, alkavat 50kg kuormalla jo kivuliaasti työntyä enemmän ulospäin, rusto ei kuitenkaan vielä rutise siinä vaiheessa.

Muistaakseni johtuu tuo oikean puolen kylkiluiden vääränlainen liittyminen rintalastaan jostain pentuna tulleesta tällistä tai vaihtoehtoisesti on synnynnäinen vika ihan. En varmaksi osaa sanoa.

Kellään muulla tälläista 'kananrinta' ilmiötä? :wall:

mulla on taas vasemman puolen kylkiluut hiukan "pystyssä", syntymästä asti ollut, mutta ei tosta ole mulle koskaan mitään haittaa ollut.

Mulla ei nyt tietääkseni kylkiluissa ole mitään suurempaa vikaa, mutta vasen olkapää on kyllä alempana kuin oikea. Välillä ottaa treeneissä päähän kun oikealla kädellä vetää enemmän esmes. ylätaljassa ihan vahingossa. Ero ei todellakaan ole silmällisesti mikään hirveän suuri. Ainakaan kukaan ei tunnustä kun yritän kysellä, kyseisestä asiasta, että huomaako sen muut. En ole varma, mutta varmaankin tästä syystä se vasen käsi on aina jäljessä toista. Mutta eipä sille voi mitään, heikoimman lenkin mukaan mennään.

Mulla vasemman tissin alla rintakehässä kuoppa. Joskus pahimmassa kasvuvaiheessa (puolenkymmentä vuotta sitten) taisi siihen ilmaantua.

Vasen epäkäs on isompi kuin oikea ja taitaa muutenkin olla vasen olkapää ylempänä.

Muotopuoli olen. :sekasikiöhymiö:

Dino84 sanoi:
mulla on taas vasemman puolen kylkiluut hiukan "pystyssä", syntymästä asti ollut, mutta ei tosta ole mulle koskaan mitään haittaa ollut.

Mulla varmaa melko sama juttu. Mitä enemmän läskiä lähtee sitä paremmin näkyy :D
Myönnetään, se kyllä oikeasti hieman häiritsee, esim. venytellessä en vaan aina taivu vasemmalla koska luut ottaa kiinni??? Olipa asianmukainen selitys :rolleyes: ¨
Tai sit vasen puoli musta ei vaan veny :D

Minulla on kans rintakehän alue vähän omituinen, rintalasta on ikäänkuin vinossa. Ei kai tuo muuhun ole vaikuttanut kuin siihen, että kuvissakin toinen nänni ja rintalihas ovat hieman alempana...

Joskus aikanaan tuo häiritsi ja ärsytti, mutta eipä nykyään. Mitä sitä huolehtimaan, kaikilla löytyy jotain tuon tapaista.

Itse olen tainnut tulla isääni ja rintakehä on aika laaja, joten alimmat kylkiluut meinaa vähän inhottavasti tulla esiin, minulla luultavasti pitäisi olla samallainen pyöreä vatsa kuin isällä, että kylkiluut eivät näkyisi, mutta jos sitä tässä ajan mittaan saisi sen verran lihasta että vähän peittyisi :)

Back
Ylös Bottom