Kreeta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zada
  • Aloitettu Aloitettu
Agia Pelagia oli kyllä kiva paikka :)
Kaikki toimintahan keskittyy rannan yhteyteen,muutama liike ja suurin osa ravintoloista on heti rannan vieressä.Hyviä ruokapaikkoja oli monta,varsinkin Kri Kri.Aikamoiset korkeuserot on kyllä Agia Pelagiassa ja polvet olivat kyllä koetuksella viikon aikana.Paljon kun tuli käveltyä ja aamulenkki tehtyä melkein joka aamu.Asukkaita Agia Pelagiassa ei tainnut olla kuin reilut tuhat joten aika kiva pikku paikka.Hotellimme,Aquariuksen nurkalta lähti pikkuisia hiekkateitä joita kulkemalla näki vähän sitä paikallista elämää.
Oliivipuiden lomassa häärääviä maanviljelijöitä ja vuohia,kanoja ja ankkoja.Vuorenrinneteitä kun käveli korkeammalle niin näköalat merelle olivat uskomattomat...
Päärannan lisäksi löytyi muutama,kaunis pienempi ranta jotka olivat kirkasvetisissä poukamissa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä en ees jaksa pauhata tän kesän kreetan matkasta. Varmaan parasta mitä etelä-euroopasta löytyy. Hieno paikka, kannattaa mennä.

Mä en ees jaksa pauhata tän kesän kreetan matkasta. Varmaan parasta mitä etelä-euroopasta löytyy. Hieno paikka, kannattaa mennä.
Yhdyn edelliseen. Toukokuussa oltiin ja mennään ens keväänä/kesänä uudestaan.

Olen kyllä kuullut, että Kreeta on kaunis. Vaikka Eurooppaa on tullut reissattua ristiin rastiin, niin tuolla ei ole tullut käytyä. Pitäisiköhän tonne seuraavaksi lähteä. Kuulostaa kyllä mielekkään tuntuiselta paikalta lukeman ja kuuleman perusteella. Kreeta ei taida olla niitä pahimpia turistirysiä vielä?

Olen kyllä kuullut, että Kreeta on kaunis. Vaikka Eurooppaa on tullut reissattua ristiin rastiin, niin tuolla ei ole tullut käytyä. Pitäisiköhän tonne seuraavaksi lähteä. Kuulostaa kyllä mielekkään tuntuiselta paikalta lukeman ja kuuleman perusteella. Kreeta ei taida olla niitä pahimpia turistirysiä vielä?

Kaikki on ihan itsestäsi kiinni ja siitä, minne Kreetalla olet menossa. Omatoimimatkailijalle, jolla on auto tai hyvä mopo käytössä, sieltä löytyy ainutlaatuisen hienoja paikkoja ja valehtelematta Kreikan parhaimmasta päästä olevat rannat. Ks. joitain esimerkkejä matkakertomuksestani, jossa yksikään ranta ei ole "turistirysästä".

Ja matka varattu, heinäkuussa pariksi viikoksi Kreetalle makoilemaan :)

Tosin oltaisiin haluttu neljä viikkoa, mutta jostain perkeleen kiintiöistä johtuen ei saatu mieleiseen hotelliin kuin tuo parin viikon reissu...no, saapahan hyvät palautukset aurinkosäästöstä!

Ja matka varattu, heinäkuussa pariksi viikoksi Kreetalle makoilemaan :)

Tosin oltaisiin haluttu neljä viikkoa, mutta jostain perkeleen kiintiöistä johtuen ei saatu mieleiseen hotelliin kuin tuo parin viikon reissu...no, saapahan hyvät palautukset aurinkosäästöstä!

Hahaa, onnistuihan se neljä viikkoa!!! Juhannuksena lähdetään... :dance:

Kesäkuun alussa lähtö Kreetalle Agia Marinaan:)

Myös toukokuun keski-loppupuolella Kreetalle lähdössä, Rethymnoniin. Tosin vain viikoksi, koska kaveri ei voinu olla kauempaa koulusta veke. Mutta kyllähän viikossakin ehtii ainakin rentoutua ja pitää hauskaa! :)

Kreeta on kyllä allekirjoittaneen mielestä paras lomapaikka missä olen koskaan ollut. :david: Italissa olen ollut 3 kertaa, Espanjassa 2, Kyproksella 3, Turkissa kerran... ja Kreetalla ties kuinka monta. Joku siinä saaressa vaan viehättää kun vertaa esim. Italiaan tai Espanjaan. Ja sen takia sinne tulee lähes joka kesä palattua...

Se on se luonto, kiireettömyys, ihmisten positiivisuus, upeat rannat, varma aurinko, ruoka ja ouzo joka sinne saa palaamaan.
Itsekkin kohtalaisen paljon reissanneena en vielä yhtä kivaa paikkaa, kun kreeta ole löytänyt.

Hahaa, onnistuihan se neljä viikkoa!!! Juhannuksena lähdetään... :dance:

Huh, odottaminen alkaa olemaan pikkuhiljaa loppusuoralla!!!

Jos vaan aikataulut pitää paikkansa, niin n. 50h ja istun rantabaarissa siemailemassa kylmää mythosta...matkalaukut viittä vaille pakattuna, huomenna iltakahdeksalta lentokentälle tekemään lähtöselvitys etukäteen. Ei tarvitse sitten sunnuntaina aamulla raahautua kuin turvatarkastuksen läpi suoraan kahville... :D

1.8 olis lähtö rethymnoniin. 2vk aurinkoa, ruokaa ja rentoutumista (ehkä muutama huurteinen). Ei millään malttais odottaa

Miten helppoa tuolla Kreikan saarilla on löytää majoitus näin kesäaikaan??
Menen heinäkuun lopussa Ateenaan ja tekee mieli käydä veneellä noilla saarilla. Kun netistä katsoi majoitusta niin oli aika niukkaa ja kallista.
Voiko majoitusta löytää ihan paikanpäältä??

Ihan hyvin löydät tänä vuonna tilaa ja hinnatkin ovat vähän aikasempaa paremmat. Tsekkaa hotels.com ja enbooking.com - niillä pääsee alkuun hotellinmetsästyksessä.

Ateenasta (Pirauksesta) pääsee sitten Aegean saarille aika vaivattomasti ja paatitkin ovat hyviä - itse asiassa keskimäärin uudempia kuin missään muualla Euroopassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom