Kreatiinista

Ikä
43
Ideahan on ottaa kreatiinia ensin viikon tankkauksella (n.20g/pv) ja sitten ylläpitoa 5-6vk (5-10g/pv), eikö? Onko tietoa haitoista / hyödyistä mikäli ottaisi kreatiinia tyyliin viikon tankkausjakso, yksi ylläpitoviikko, 2 viikkoa taukoa ja sykli alusta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla ei kyllä koskaan ole pakki mennyt sekaisin mutta jostain syystä vasen olkapää tulee JOKA kerta kipeäksi kun on ollut pitkä ylläpitojakso... Siksi ajattelin että jos tankkaisi useammin ja pitäisi lyhyemmän ylläpidon niin ei paikat olisi aina paskana.

Elmukelmu sanoi:
Ideahan on ottaa kreatiinia ensin viikon tankkauksella (n.20g/pv) ja sitten ylläpitoa 5-6vk (5-10g/pv), eikö? Onko tietoa haitoista / hyödyistä mikäli ottaisi kreatiinia tyyliin viikon tankkausjakso, yksi ylläpitoviikko, 2 viikkoa taukoa ja sykli alusta?

Tuosta ei ole mitään hyötyä. Tuhlaat vain kreatiinia tankkaamalla usein.

Mites muuten tuon krean kanssa kannattaa tehdä?
Onko syytä kiskoo sitä kurkustaan alas niinäkin päivinä, kun ei treenaa?

Nyt oon palkkarissa sitä käyttäny, enkä mitään sen kummempia tankkauksia tee.

Kuitenkin suht kallista lisäravinnetta opiskelijan kukkarolle.

Elmukelmu sanoi:
Mulla ei kyllä koskaan ole pakki mennyt sekaisin mutta jostain syystä vasen olkapää tulee JOKA kerta kipeäksi kun on ollut pitkä ylläpitojakso... Siksi ajattelin että jos tankkaisi useammin ja pitäisi lyhyemmän ylläpidon niin ei paikat olisi aina paskana.

Oisko toi vasen olkapää vain rasittunut liikaa, kun krean voimin reenaat? Ota pari viikkoa takapakkia ja kittuuta pienillä painoilla pitkiä sarjoja olkapäille. Mun ei kestäny tehä pystypunnerrusta ollenkaan. Kitkutin pienillä painoilla kuukauden kaikkia mahollisia liikkeitä. Nyt kestää reenata jo kunnon painoilla, ja maksimiakin kestää kokeilla.

cr0^ sanoi:

En ota itse kun palautusjuomassa ja välipäivinä jos niitä sattuu 2 tai enemmän. En tiedä toimisiko jollain muulla tavalla paremmin, mutta ihan tyytyväinen olen ollut.

cr0^ sanoi:

Itse olen tankannut railun viikon ajan ja ylläpitänyt pari-kolme kuukautta, jonka jälkeen pieni tauko. Joka päivä olen ottanut. Mulla toimii hyvin noin eikä se enää mielestäni niin kallista ole kuin aikoinaan.

Alkaa olemaan aika monessa palkkarissa jo vähän valmiina tuota kreaa, joten totaali taukoa ei tule.

Elikkä tääkin taitaa olla vähän niin, että mikä toimii parhaiten kenellekkin.

Kiitti vaan kovasti vinkeistä.

Oma kreatiinia koskeva kysymys liittyy Fastin Muscle+:aan. Ajattelin ostaa tuota seuraavaksi mutta tahtoisin tietää onko kukaan kärsinyt kreatiinin aiheuttamista sivuvaikutuksista (lähinnä finnit) jos on vetänyt pelkästään tuota? Käsitin että sisältää kuitenkin kohtalaisen pienen määrän kreatiinia (5g/100g ellen väärin muista) mutta en tahtoisi ottaa riskiä kun vihdoinkin päässyt viimeisistäkin finneistä eroon :)

rocky6 sanoi:
Oma kreatiinia koskeva kysymys liittyy Fastin Muscle+:aan. Ajattelin ostaa tuota seuraavaksi mutta tahtoisin tietää onko kukaan kärsinyt kreatiinin aiheuttamista sivuvaikutuksista (lähinnä finnit) jos on vetänyt pelkästään tuota? Käsitin että sisältää kuitenkin kohtalaisen pienen määrän kreatiinia (5g/100g ellen väärin muista) mutta en tahtoisi ottaa riskiä kun vihdoinkin päässyt viimeisistäkin finneistä eroon :)
Kreatiinilla ja finnien ilmaantumisella en ole huomannut yhteyttä.
Lähinnä hiilihydraattivoittoinen(etenkin yksinkertaiset sokerit) ruokavalio tuntuu lisäävän finnejä, kun taas hyvät rasvat(esim. kala- ja oliiviöljy) "huoltavat" ihoa.

rocky6 sanoi:

Itse aloin syksyllä käyttämään muscle+aa palautusjuomana,
aikaisemmin en ollut käyttänyt mitään kreatiiinia sisältäviä lisäravinteita.
Samoihin aikoihin aloin kiinnittää myös huomiota pieniin finneihin, joita tulee tasaisesti joka puolelle kehoa. (ei juurikaan naamaan kuten puperteetti-iässä).

eivät nuo finnit ole kuitenkaan haitanneet niin olen jatkanu muscle+n käyttämistä.

Itsellä kreatiinista ihan postiviisia vaikutuksia varsinkin treenissä. Negatiivisina ovat kreatiinipaukun jälkeen ilmeentyvä hieman tukala olo joka kyllä häviää suhteellisen nopeasti, Nesteiden kertyminen kroppaan, naamaan. (ei sitä nyt aivan saatanasti sentään tule, mutta kyllä vähän) Itsellä vähn 50/50 ton kreatiinin kanssa, koska olen vieläpä suhteellisen tarkka miltä naama näyttää ;) vaikkei muut huomais, niin itse kyllä huomaan jos lärvi on ollenkaan turvoksissa, ja heti kyllä huomasin kreatiinin aloittaessa että parin päivän päästä alkoikin naaman turvotus.. mutta suosittelen joka tapauksessa kyseista ravinnetta. :thumbs:

Pakko tosta hinnasta sanoa, että kreatiinihan on sikahalpaa. 500g pussi 15e, joka riittää todella pitkään taukojen kanssa. Eli ei mielestäni pitäis kellään rahasta olla kiinni.

Itselläni ainakin vaikutuksen huomaa heti painon nousuna ja pari toistoa enemmän tulee melkeen joka liikkeessä. Finneistä on paha sanoa mistä johtuu, mutta kyllä niitä tulee satunnaisesti. Takana on puoli vuotta sitten loppunut roacuttan-kuuri, jonka jälkeen finnit hävisivät lähes kokonaan, nyt salilla käynnin aloittamisen jälkeen niitä on alkanut taas tulla satunnaisesti, tosin aika vähän ja pieniä. Suosittelen silti.

Niin ja plussaa vielä siitä, ettei enää krean käytön aloittamisen jälkeen ole ollut maha löysänä aamuisin :thumbs:

kehonrakentaja sanoi:
Itsellä kreatiinista ihan postiviisia vaikutuksia varsinkin treenissä. Negatiivisina ovat kreatiinipaukun jälkeen ilmeentyvä hieman tukala olo joka kyllä häviää suhteellisen nopeasti,

Minusta tuntuu, että se johtuu jossain määrin nestehukasta. Veden juomista täytyy lisätä aika reippaasti kreatiinikuurilla. Muuten todellakin tulee huono olo. Pelkkä proteiinilisä itsessään lisää nesteen tarvetta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom