Kreatiinista taas(ko)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PCB
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

PCB

Olen harkinnut tässä kreatiinin käyttöönottoa, päädyin jopa ostamaan fastin kreatiini-purkin tuossa pari viikkoa sitten. En kuitenkaan ole aloittanut käyttöä.

Olen kuitenkin harjoitellut vasta 2kk. Kuvaava on penkkitulokseni: 65kg. Olen kuitenkin 20v, 185cm ja 77 kiloa...
Salilla käyn 3-4 kertaa viikossa.

Pointtinani onkin, että onko tässä vaiheessa mitään järkeä alottaa kreatiinin käyttöö?
Jos on, kannattaako minun noudattaa fastin purkin kyljessä olevaa annostusohjetta (5 päivää 20g päivässä, myöhemmin 5-10g ja lopulta 4 viikon tauko käytöstä) vai esim puolittaa suosiolla annostusohje?

Pointtinani onkin, että onko tässä vaiheessa mitään järkeä alottaa kreatiinin käyttöö?
Jos on, kannattaako minun noudattaa fastin purkin kyljessä olevaa annostusohjetta (5 päivää 20g päivässä, myöhemmin 5-10g ja lopulta 4 viikon tauko käytöstä) vai esim puolittaa suosiolla annostusohje?
No ei siitä mitään haittaa ainakaan ole! Mikäli oot lukenu palstoja niin osa on saanut hyötyä irti kreasta, mutta joillakin se ei potki sitten ollenkaan.

Toi viiden päivän "latausjakso" on pitkälti makuasia, samoin ne tauot käytöstä. Tosin tästäkin on jauhettu vaikka mitä ja kohta joku jo varmaan tarjoaa linkkiä johonkin tutkimukseen jossa todetaan, että taukoja kuuluu pitää, mutta niin kuin sanoin, makuasia, ja yksilöllisiä eroja kreatiinin käytöstäkin löytyy... Itse käytän kuitenkin nykyään ainoastaan sen ~10g palkkarissa, ja potkii kyllä.

Sanoisin siis että kokeilet vähän kaikkea. Lisäksi noi annostusohjeet on aika varovaisia, en saanu jossain vaiheessa paljon mitään irti, mutta johan lähti kun ottaa sitä vaan ihan reilusti.

Muista silti, että ei se mitään ihmejauhetta ole, vaan samaa ainetta löytyy vaikkapa lihasta. Eli jos ei ruokavalio oo kondiksessa niin turha odottaa ihmetuloksia kreatiinista. :)

Ja nuo ohjeet aina heittelee merkistä riippuen, aloittelijan kannattaa ensimmäisillä kerroilla ottaa iisisti ja lähteä annoksia sitten nostamaan, kyllä se aika ihmeaineelta vaikuttaa kun lyhyessä ajassa sain ojentaja käsipainoon 2,25kg lisää. :D

Kyllä kannattaa! Silloin saatat saada hieman lisää potkua sarjakestävyyteen joka taas potkii treeniä eteenpäin. Muistat vaan ettei se painon putoaminen silloin alussa pidä täysin kutia kun keho voi hieman hörpätä xtra nestettä soluihin. Siitä se sitten tasaantuu ja dieetti on mukavasti käynnissä.

Tätä olenkin vähän miettinyt, että olisiko dieetillä kreatiini vielä tärkeämpää kuin bulkilla, pysyisi nestettä paremmin kehossa ja jos voimaankin vielä vaikuttaisi vähän. En siis ole ikinä käyttänyt, mutta joskus dieetillä voisi ottaa käyttöön ehkä. Riittääkö, jos ottaa säännöllisesti esim. treenin jälkeen tietyn määrän aina.

Tätä olenkin vähän miettinyt, että olisiko dieetillä kreatiini vielä tärkeämpää kuin bulkilla, pysyisi nestettä paremmin kehossa ja jos voimaankin vielä vaikuttaisi vähän. En siis ole ikinä käyttänyt, mutta joskus dieetillä voisi ottaa käyttöön ehkä. Riittääkö, jos ottaa säännöllisesti esim. treenin jälkeen tietyn määrän aina.

Oon ite dietillä ja otan 5g päivässä ja se yhdessä ruuasta saatavan krean kanssa riittää pitämään voimatasot kasassa. Mitkään sarjapainot eivät siis ole tippuneet dietin aikana vaan voimatasot on aavistuksen kasvaneet.

Suositut

Back
Ylös Bottom