Kreatiinista apua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeeTee
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tervehdys taas kaikille!
Treeneissä ongelmana ollut alusta asti, että energia loppuu kesken. Olen tehnyt hiilaritankkauksia ja niistä on ollut selkeästi apua mutta nyt löysin kuninkaan tähän ongelmaan. Aloitin kreatiini tankkauksen Fast:in kreatiinilla. 20g päivässä. Alussa otin sen neljässä osassa nyt kahdessa. Tankkausta on kestänyt vasta neljä päivää. Viidennen päivän jälkeenhän tulee siirtyä ylläpitoon ja tankkaus lopettaa ja uskokaa tai älkää, ensimmäisestä kreatiini päivästä lähtien suorituskyky parani!! Jaksaa painaa ja sarjoissa lisää painoja ja toistomäärät samat!!! Uskomaton aine!! En nyt ainakaan muuta keksi mistä tuo yhtäkkinen kohentuminen johtuisi koska se tapahtui heti kreatiinin aloittamisen jälkeen. Ruokavalio, lepo yms. ennallaan..

Jos jollakin vastaavia tai eriäviä kokemuksia kuulisin niistä mielelläni?

TT

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itsekkin olin ainakin huomaavinani sarjakestävyyden lisääntymistä ja pientä painon nousua....

Ilmeisesti siitä hyötyä on ja käytän sitä edelleenkin.

Edit: En tosin tankkaa sitä, enkä pidä taukoja, vaan vedän aina ennen treeniä ja treenin jälkeen....

Zone-sarja -42%
Joo pikkasen on toi 20g liikaa.... taisin joskus täälä pakkiksella nähä jutun että kun kilpahevoselle annetaan kreaa nii sitä tankataan 20 grammaa päivässä.... et kyllä se 5-7 grammaa riittää...

TeeTee sanoi:
Tervehdys taas kaikille!
Treeneissä ongelmana ollut alusta asti, että energia loppuu kesken.

TT

No mun mielestä se ei mikään ihmeaine ole. Itse vedän kanssa tuota Fastin kreatiinia, mutta en ole huomannut mitään eroa treeneissä jaksamisen kannalta. Itse laittaisin sen vaikutuksen lähinnä psykologiseksi. Kyllähän se varmaan auttaa joitain prosenttiyksikköjä, mutta en jaksa uskoa että ensimmäisissä treeneissä tulisi huomattavia vaikutuksia...

Kuinka pitkiä sun treenit sit oikeen on? Kyllä mulla riittää semmoseen 45min treeneihin energiaa (yleiskunto on hyvä) vaikka olisikin mennyt syömiset vähän perseelleenkin.

Flea sanoi:
No mun mielestä se ei mikään ihmeaine ole. Itse vedän kanssa tuota Fastin kreatiinia, mutta en ole huomannut mitään eroa treeneissä jaksamisen kannalta. Itse laittaisin sen vaikutuksen lähinnä psykologiseksi. Kyllähän se varmaan auttaa joitain prosenttiyksikköjä, mutta en jaksa uskoa että ensimmäisissä treeneissä tulisi huomattavia vaikutuksia...

Kuinka pitkiä sun treenit sit oikeen on? Kyllä mulla riittää semmoseen 45min treeneihin energiaa (yleiskunto on hyvä) vaikka olisikin mennyt syömiset vähän perseelleenkin.

Sama homma minulla, ei hirveästi vaikutuksia kreatiinin käytöstä. Mutta kysymys ei silloin ole siitä, että aine ei toimisi. Kreatiinia on tieteellisesti tutkittu paljon ja tulokset ovat osoittaneet, että kreatiini toimii. Valitettavasti taidamme kuulua ns. non-responders -ryhmään, ts. henkilöihin, joilla kreatiini ei oikein toimi. Kyselin asiaa treenaamiseen perehtyneeltä lääkäriltä, jonka mukaan kyse voi olla valmiiksi korkeista kreatiinitasoista, mene ja tiedä.
Melko merkittävätkin tulosparannukset kuulemma mahdollisia, etenkin kasvissyöjillä, joilla kreatiinitasot alhaiset!
BTW jos pääsette esim. yliopiston kautta tieteellisten artikkelien kirjastoon, ja puolueettomat ja tarkistetut tieteelliset tutkimukset kiinnostavat, kannattaa käydä katsomassa!

Mitäs tuumaatte kreatiinin vaikutuksesta liikeissä jotka tehdään omaa painoa vastaan, esimerkkinä nyt vaikka leuat. Kreatiini lisää joillain sarjakestänyyttä jopa niin että muutos on selkeästi havaittavissa, mutta neutralisoiko painon nousu tuon hyödyn? Oletetaan että esimerkkitapaus vetää alle 10 leukaa jolloin hyöty olisi maksimissaan 1 "lisätoisto" vaikkei painon nousua huomioitaisikaan...veikkauksia?

muistaakseni kreatiinin hyöty ei ole niinkään edullinen kestävyyslajeja harjoitellessa ja kyllä esimerkiksi etunojapunnerrukset menee kestävyyden puolelle.. voijjolla toki että olen väärässä, tällästä vaan muistelisin lukeneeni jostain, että kreatiini on parempi lisäravinne juuri esimerkiksi voimailua tai pikajuoksua varten.. korjatkaa jos oon väärässä.

Itsellä kreatiinikuuria 3kk (FAST)
Penkki: +10%
Painoa: +6kg
Hauis: +3cm

Ja kun lopetin käytön 3kk
Penkki: +2.5%
Painoa: -2kg
Hauis: -1cm

En sitten tiedä kuinka paljon kreatiinin käytön lopetuksella oli vaikutusta asiaan, kun kuitenkin lisäsin aerobista liikuntaa jotain 200% edellisestä..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hiukan tuo puhtia. Eli se 1-2 lisätoistoa koviin sarjoihin. Vähän siinä ja tässä onko kannattavaa käyttää.

Tankkailu ainakin on ärsyttävää. Ei oikeen meinaa muistaa päivällä aina ottaa, mutta ei se nyt niin tarkkaa ole, jos joskus jää pois.

The Kid #21 sanoi:
Itsellä kreatiinikuuria 3kk (FAST)
Penkki: +10%
Painoa: +6kg
Hauis: +3cm

Ja kun lopetin käytön 3kk
Penkki: +2.5%
Painoa: -2kg
Hauis: -1cm

En sitten tiedä kuinka paljon kreatiinin käytön lopetuksella oli vaikutusta asiaan, kun kuitenkin lisäsin aerobista liikuntaa jotain 200% edellisestä..

no veikkaanpa ettei juuri mitään..ja jos olet kerta lisännyt aerobista nuin reippaasti..WTF..ja samalla sun syömiset menee päin vittua..miinuskaloreilla?..niin siinäpä se sitte onkin.. :rolleyes:

Mutta

..minulla se oikeasti toimii. Jos se on psyykkisistä syistä niin ei se haittaa! Olen ollut vuosia sellaisessa työssä että lepo ja syöminen on ollut hyvin kaukainen käsite joten ehkä minun luonnollinen kreatiini on ollut historiaa ja siitä syystä elimistö ottaa vastaan kun sitä nyt sitten saa ja pystyy hyödyntymään sen kaiken, en tiedä.
Se tankkaus oli sen viisi päivää, nyt ylläpitona otan teelusikallisen päivässä eli noin 3-5g mitä siihen lusikkaan nyt sattuu aina tulemaan.

Toisaalta Suomen jääkiekko maajoukkue otti kreatiinin lisäravinteena ensimmäisenä Suomessa käyttöön ja heidän henkilökohtaiset mielipiteet puoltaa aineen käyttöä aika reippaasti mutta itse en ole verrattavissa heihin näin urheilu ja treenimäärällisesti:)

TeeTee sanoi:
Tervehdys taas kaikille!
Treeneissä ongelmana ollut alusta asti, että energia loppuu kesken. Olen tehnyt hiilaritankkauksia ja niistä on ollut selkeästi apua mutta nyt löysin kuninkaan tähän ongelmaan. Aloitin kreatiini tankkauksen Fast:in kreatiinilla. 20g päivässä. Alussa otin sen neljässä osassa nyt kahdessa. Tankkausta on kestänyt vasta neljä päivää. Viidennen päivän jälkeenhän tulee siirtyä ylläpitoon ja tankkaus lopettaa ja uskokaa tai älkää, ensimmäisestä kreatiini päivästä lähtien suorituskyky parani!! Jaksaa painaa ja sarjoissa lisää painoja ja toistomäärät samat!!! Uskomaton aine!! En nyt ainakaan muuta keksi mistä tuo yhtäkkinen kohentuminen johtuisi koska se tapahtui heti kreatiinin aloittamisen jälkeen. Ruokavalio, lepo yms. ennallaan..

TT

KREATIINI ON MAAILMAN PARAS LISÄRAVINNE

Itse en jaksa mitään tankkaus ja ylläpitojaksoja pidellä. Sinne vaan palautumisjuoman sekaan ruokalusikallinen joka päivä. Jos menee ainetta hukkaan (=vähemmällä sais saman vaikutuksen) niin sitten menee. Ei se niin ÄLYTTÖMÄN kallista ole. Todella hyvää ainetta kuitenkin! Fastia käytän.

Heikki

Heikki722 sanoi:
KREATIINI ON MAAILMAN PARAS LISÄRAVINNE

Itse en jaksa mitään tankkaus ja ylläpitojaksoja pidellä. Sinne vaan palautumisjuoman sekaan ruokalusikallinen joka päivä. Jos menee ainetta hukkaan (=vähemmällä sais saman vaikutuksen) niin sitten menee. Ei se niin ÄLYTTÖMÄN kallista ole. Todella hyvää ainetta kuitenkin! Fastia käytän.

Heikki

Täsmälleen samaa mieltä, paitti merkki tällä hetkellä HC. Ja ainakaan mun 5 gramman annoksilla ei kummosta summaa vuodessa tule, taitaa maltoon mennä saman verran jos ei jopa enemmän.

Kertokaapa tyhmälle, miten tuo kreatiini vaikuttaa eli mitä se tekee elimistössä?

jostain kuulin, että kerää vettä lihaksiin... en tiedä pitääkö paikkaansa ja tää kaveri kehui että "sillä saa lihakset näyttämään isommilta ja painon kasvuun" :D

...mutta onko siitä jotain TODELLISTA hyötyä, pysyvää?

Veikkaisin että pysyvä hyöty tulee siitä että lihakset tekee hieman isommalla kapasiteetilla töitä ja aiheuttaa enemmän näitä mikrovaurioita lihakseen ?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom