kreatiinin vaikutus aineenvaihduntaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kenno
  • Aloitettu Aloitettu
on ollut harvinaisen vaikee dietata viimeisen vuoden aikana (olen tarkkaillut painoa, vyötärön ympärystä ja rasvaprosenttia) ja tuntuu että lähtee lihaa enemmän kun ennemmin, läskiä ei niinkään.

no nyt olen myöskin kokeillut kreatiinia juuri noin vuoden ajan (muutama muutaman kuukauden kuuri, kesä ilman, syksystä asti jatkuvaa käyttöä suositusten mukaisilla tauoilla).

onko kukaan muu huomannut että kreatiini jotenkin pilaisi aineenvaihduntaa tai vaikeuttaisi diettausta? voi tässä olla muutkin syyt kyseessä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei "pilaa" aineenvaihduntaasi, käytä vaan jatkossakin, myös dietillä.
Pysyy voimat paremmin yllä ja jaksat treenata kovempaa.

SEAGRAM sanoi:
Ei "pilaa" aineenvaihduntaasi, käytä vaan jatkossakin, myös dietillä.
Pysyy voimat paremmin yllä ja jaksat treenata kovempaa.

Yhdyn samaan. Toki se kerryttää tapauskohtaisesti nestettä kroppaan, pääsääntöisesti lihaksiin kuitenkin ja tämähän on mieluisa näky dietillä.

Veikkaisin, että ruokavaliosi on retuperällä. Diettaamisessahan on kyse puhtaasta matematiikasta, kulutat enemmänkuin syöt. Tietty toinen asia on se, MITÄ syöt ja mistä makroravinteesi revit. Kerrohan hieman minkälainen on safkailusi päivittäin?

ruokavalio vaihtelee ja myönnän että siinä on varaa korjata. noin ihan taustana täytyy mainita että olen erilaisia kehonrakennusdiettejä harrastanut yli 10 vuotta ja aina toisinaan tulee aikoja jolloin mikään ei tehoa. ikää on kohta 38.

eli nyt täytyy mennä tosi alas kaloreissa että tapahtuu mitään, olen tehnyt seuraavaa: 4 päivää noin 1500 kcal ja 3 yli 2000. olen kokeillut "joka päivä sama", vain 1 mässypäivä viikossa yms. mutta toi toimii parhaiten.

ravintoaineissa yritän pitää suhteita rasva 10% proteiini 40% ja hiilari 50%, mutta käytännössä taitaa luisua r/p/h 20/20/60 linjalle. tässä olisi parantamisen varaa.

syön noin 4 kertaa päivässä. heraproteiini, kana, kala, liha ja kanamuna proteiinin lähteinä, hiilarit pasta, riisi, leipä. rasvoja en ota tahallaan , paitsi kalamaksaöljyä ja cla:ta pillereinä.

jos oikeasti itse pitäisi epäillä mikä on syynä niin tulee mieleen 3 vaihtoehtoa:

- huijaus. sitä oppii huijaamaan itseään "napsimalla"
- säästöliekki. dietattua on tullut kauan ja paljon... suurin osa vuodesta ollaan ainakin vähän miinuksella
- ikä. aineenvaihdunta hidastuu, luonnolliset hormonit vähenevät

Liian vähän rasvaa. Vähennä hiilareita ja nosta rasvan määrää. Älä nauti suuria määriä rasvaa ja hiilareita samalla aterialla.

Itse väsään aina dieteille yhden ruokaohjelman, jota orjallisesti noudatan päivästä päivään. Parin viikon välein pidän jonkinlaisen mässypäivän, eli syön "hieman" vapaammin yhden päivän ajan. Tämä auttaa minua.

Itse kyllä karsisin tuosta dietistä hiilaria REILULLA lapasella, eli oikeasti suurinosa pois. Korvaisin ne hyvillä rasvoilla, sekä proteiineilla. Vähä hiilarit mitä sinne jätät, olisi varmastikin syytä ottaa hitaista lähteistä.

Mutta jos safkaus vaihtelee päivittäin, niin voitko olla perillä, siitä minkä verran energiaa todella ravinnosta saat?

Kokeile arvioida oma kulutksesi. Esim 2400kca. Vähennä siitä n.500. Jäljelle jää 2100Kcal. Kasaa ruokaohjelma, joka pitää sisällään vain tuon verran, ja joka muodostuu pääpiirteittäin prodesta ja rasvasta. Hiilarit minimissä, ~150g/vrk Ja testaa vaikka yhden viikon ajan, lähteekö potkimaan?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom