Kreatiinin käytöstä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joops
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Eli ostin tässä pari päivää sitten FAST:in kreatiinia. Olen todella sekaisin tästä kreatiinin käytöstä. Eli kuinka usein minun tulisi ottaa kreatiinia, kuinka suuria annoksia ja miten tapahtuu tämä alun "tankkaus" vaihe? Ja sitten vielä kuinka kauan olisi hyvä pitää taukoa käytöstä ja koska?
Monta kysymystä mutta jos viitsisitte vastata vaikka osaankin olis todella paljon apua :)

Käytin kyl searchia ja FAQ:ta mutta vastaukset oli kovin sekavia ja hajanaisia.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Joka päivä 5-10g, 5g kerralla. Dekstroosi parantaa imeytymistä ja maksaakin vain muutaman euron kilolta (suosittelen).
Tankkausvaiheessa 20g päivässä viiden gramman erissä viikon ajan.
Hmm, tauoista en tiedä.. olikos se n. neljän kuukauden välein pari viikkoa?

Suosittelen seuraavanlaista käytäntöä;
Tankkaa viikon verran 20g/päivä, neljässä osassa päivänmittaan. Sen jälkeen 9 viikkoa ylläpitoa 5g/päivä. Sitten menet offille vähintään kuukaudeksi.

Tai alat vaan kiskoo purkista 5-10 g päivässä. Palautusjuomassa treenipäivänä ja välipäivänä aamulla. Eikä mitään taukoja.

hiukan ristiriitaista tietoa tässä topicissa. eikö joku tomi tai mike vois kertoa oikean vastauksen :arvi:

Oikeaa vastausta ei taida edes olla?
Omasta mielestäni kreatiinia pitää kuurittaa, että siitä saataisiin kovin mahdollinen hyöty. Onhan se päänupillekkin hyväksi, kun tulee se tankkausvaiheen "buusti". Toisaalta voi tulla :( jos offille mennessä kunto hieman laskee. :)

Toi offseason kreatiinin kaytosta on kreatiininvalmistajien keksima huuhaa-juttu. Perustuu siihen etta jos syot koko ajan niin pysyy tasainen nestepoho paalla ja tietyssa vaiheessa tuntuu ettei aine auta yhtaan. mutta mikali pidat offia, osa painosta lahtee ja kun taas alotat syomaan, paino nousee takasin ja sulle tulee valmistajien toivoma "ompas vittu kovaa tavaraa kun TAAS paino nousee". Eli syo vaan koko ajan ja unohda toi offihomma.

Tama oli sitten kuitenkin vaan taas minun mielipiteeni...

Itse olen syönyt kreaa n. 5 vuotta seuraavasti:

20g/pvä x5 päivää, 5g kerralla

sen jälkeen 5g/pvä kuukauden ajan.

Nyt korjaan tuota siten, etten enää käytä tankkausta ollenkaan koska kreatiinivarastot täyttyävät tuolla extra-5grammallakin aivan hyvin. Kestää purkitkin kauemmin.
Sitten syön kreaa kuukauden tai pari jonka jälkeen n. kuukausi taukoa.

Taukoa on suositeltu joskus sen takia, että aikaisemmin kreatiini valmistettiin ilmeisesti tavalla, jolloin siihen syntyi/jäi valmistuksesta esimerkiksi joitain raskasmetalleja. Tauko pidettiin sitten kuukausi jolloin epäpuhtaudet poistuivat kehosta.
Nykyaikaisten kreatiinien kohdalla näitä epäpuhtauksia tuskin enää ilmenee, ainakin Fastin ja muutaman muun kohdalta olen nähnyt tullilaboratorion tekemän puhtaustodistuksen, joka osoitti tuotteen olevan mitä kyljessä lukeekin.

Minä en ole sitä tankkailua harrastunut ja päiväannos on mulla tällähetkellä 5 grammaa, olen koittanut myös 10 gramman annoksia mutta en havaninnut mitään hyötyä...

Siis 5 grammaa otan punttipäivinä ja aeroobisen yhteydessä, eli 5-6 päivänä viikossa...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Force
Toisaalta voi tulla :( jos offille mennessä kunto hieman laskee. :)

Tauko menossa ja kunto kateissa:itku:
Vaan annas olla viikon kuluttua kun taas tankataan:evil:

Minä suosin alkutankkausta jotta pääsisin mahdollisimman nopeasti jälleen treenaamaan tehokkaasti.
Tauko taasen sopii vallan hyvin silloin kuvioihin, kun pidän n. 4 viikon peruskutokauden. Silloin on aivan turha tankata kretiinia.

Zone-sarja -42%
hmm vie kun sais tarkasti sen 5-10 g. Oon nyt alottanu tankkaus viikon ja oon ottanu aamulla, päivällä, iltapäivällä ja illalla teelusikallisen kreatiinia. Kun ei oo kotona grammamittaa... :) Miten te sen mittaatte?

Originally posted by Joops
hmm vie kun sais tarkasti sen 5-10 g. Oon nyt alottanu tankkaus viikon ja oon ottanu aamulla, päivällä, iltapäivällä ja illalla teelusikallisen kreatiinia. Kun ei oo kotona grammamittaa... :) Miten te sen mittaatte?

Eikos kukkurallinen teelusikka vastaa sita viitta grammaa. sellasia kun kauhot sinne niin hyva tulee. Ei se niin tarkaa oo! :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom